"היצירה המוזיקלית זה הדבר שהכי מרגש אותי"

$(function(){setImageBanner('7dab99ec-90fe-442a-84ac-4ded3b9f59d6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא שר והופיע בלהקות באר שבעיות ולאחר מכן גם באקס פקטור, אבל ברגע שהבין שהתשוקה האמיתית שלו נמצאת בשלב ההפקה של השירים, בן שופן עשה הכל כדי להגשים את החלום, גם אם זה אומר לישון לילות רבים ברכב. כיום הוא מפיק מצליח וכבר שיתף פעולה עם ריטה, הראל סקעת, גלי עטרי ורן דנקר. בראיון ל'באר שבע נט' הוא מספר למה מבחינתו הוא לא קם כל בוקר לעבודה- אלא פשוט עושה את מה שהוא הכי אוהב

בן שופן. קרדיט צילום: ריקי קנדל

המוזיקה תמיד הייתה בחייו של בן שופן, בן 31, במקור ממושב גילת שבדרום. עוד כילד הוא החל לנגן על פסנתר וגם כנער שר וניגן בלהקות באר שבעיות. בהמשך הספיק בן להוציא אלבום, להופיע באקס פקטור ובפאבים מקומיים עד שהבין שהריגוש האמיתי מבחינתו נמצא בתהליך הפקת השירים. כיום אין אחד בתעשיית המוזיקה שלא שמע עליו כשהוא מפיק מוזיקלי מצליח ושיתף פעולה עם הראל סקעת ואניה בוקשטיין, ריטה, גלי עטרי, רן דנקר, רוי מכלוף ועוד.

"מאז שאני ילד תמיד סיפרו לי שהייתי מנגן על דברים, בהמשך גם למדתי לנגן על פסנתר, בתיכון עשיתי בגרות במוזיקה והייתי במלא להקות. היה לנו מקלט של החבר'ה, ייצרנו שם אולפן והיינו מקליטים שירים", סיפר בן ל'באר שבע נט' על תחילת הדרך, "בצבא הייתי מ"כ טירונים לא עסקתי במוזיקה, יום אחד הופעתי באיזה פאב, ניגנתי על פסנתר ושרתי לבד והבנתי כמה זה היה חסר לי בחיים. הייתי אמור לחתום קבע אבל הבנתי שאני חייב לנגן, אז השתחררתי והתחלתי להופיע ב'חמש על עשר' בבאר שבע עם להקה שהקמתי והוצאתי אלבום".

ואז החלטת לנסות להתמודד בתכנית אקס פקטור?

"כן, אחרי האלבום התקשרו אליי מהאקס פקטור ורצו שאבוא לאודישן. לי היה את האלבום ביד וחיפשתי דרך לקדם אותו וזו הייתה הזדמנות לעשות את זה ולקדם את אלבום הבכורה שלי. אחרי שהפקתי בעצם את האלבום שלי הבנתי ששלב ההפקה המוזיקלית מרתק אותי, אני אוהב להופיע אבל היצירה עצמה זה הדבר שהכי מרגש אותי".

ומאז התחלת להפיק שירים לאמנים אחרים? איך יוצרים את הקשרים הנכונים כדי להצליח בתעשייה?

"החלטתי לעשות שינוי, למדתי סאונד באופן עצמאי ופשוט עשיתי המון הפקות. הרבה ביקשו ממני להפיק גם בעקבות האלבום שלי ולאט לאט זה התגלגל. זה היה שלב שהייתי צריך להחליט אם אני רוצה להיות מאחורי הקלעים או בפרונט, אי אפשר שיהיו שתי דיוות באולפן. רוב תעשיית המוזיקה מתרכזת באזור המרכז אז עברתי מהדרום לתל אביב, לא הכרתי אף אחד אז עשיתי מלא שירים לכל מי שרק רצה והתחבר אליי, בסוף השירים גילגלו את עצמם, האמנים שאני עובד איתם הם השגרירים הכי טובים של המוזיקה שלי. בתחילת הדרך גם הפקתי שירים בחינם, בהתחלה הייתי גם במצב כלכלי לא טוב, לא הצלחתי להשכיר דירה וגם ישנתי בדרכים ברכב או על הספה אצל חברים... בראש ידעתי שאם אני חוזר הביתה אני מפסיד. אחרי הרבה עבודה קשה שלקחה כמה שנים זה באמת קרה, אז פשוט מפיקים הרבה שירים ומנסים להגיע לכמה שיותר אמנים. אני שמח ומודה על העשייה שלי ומקווה שזה רק ימשיך".

 בן שופן. קרדיט צילום: אלעד קיים

ואכן בן שופן הפך לאחד המפיקים המצליחים בתקופה האחרונה. הוא הפיק את השירים "כל היום" להראל סקעת ואניה בוקשטיין, "כולם אותו דבר" להראל סקעת ואושר בחתה, "לא מאוחר" של גלי עטרי, "בלעדייך" של ריטה, "בלי בלמים" של רן דנקר, "אל תבואי אליי" של רוי מכלוף ועוד. במסגרת העשייה שלו בן לא שוכח את הזמרים והאמנים איתם גדל בבאר שבע ועובד גם איתם באולפן על השירים שלהם.

במסגרת העשייה שלך כמפיק חשוב לך גם לשתף פעולה עם יוצרים באר שבעיים ודרומיים?

"כן, אני משתדל לעזור לאמנים שבתחילת הדרך כי אני אוהב את השירים שלהם ואלה אנשים שאני מכיר כבר שנים. אני אוהב את האותנטיות שיש בעבודה עם החבר'ה הבאר שבעים, אנחנו הופענו בפאב 'חמש על עשר' עוד בימים שהוא רק נפתח, היינו כמו קומונת מוזיקאים של העיר. זמרים כמו מור ממן, שהיא האמן הראשון בעולם שהאמין בי כמפיק, יש את עמית גליסקו, ראודור חדד, ספי זיו ועוד. זה ממשק עבודה אחר, כי אנחנו במקום שאנחנו לא עושים דאווין אחד על השני, לא האמן עלייך ולא אתה כמפיק עליו וזה מה שאני אוהב במוזיקה. להגיע לשלב הזה עם אמן אחרי שאתה עובר איתו דרך, אני רוצה כמפיק לחשוף אותו, להוציא ממנו את הכנות שתבוא לידי ביטוי גם בשיר עליו אנחנו עובדים וזה הכי כיף שיש".

איך עברה עליך שנת הקורונה? בבת אחת נעצרה כל העשייה?

"כשזה התחיל זה היה כמו אפוקליפסה, ככה דמיינתי את זה, אז קיפלתי את האולפן ועברתי הביתה. כל הפרויקטים נעצרו במכה אחת, בתוך יום יומיים כולם קיבלו הודעות ביטול בצורה גורפת, ברמה שכלום לא קורה. כאן בתל אביב הכל קורה בקצב מטורף, משהו שהייתי צריך להתרגל אליו בתור מושבניק, תמיד יש כאן אווירה של וודאות אבל הכל נעצר, ההפסדים היו מטורפים בתעשייה. גם אצלי הכל נעצר ונורא פחדתי כי אני לייבל בהתהוות אבל לאט לאט התחלתי ליצור עם אמנים באחד על אחד, גם זמרים רוצים לעשות שירים חדשים ולעבוד, הם צריכים לשמור על מערכת יחסים עם הקהל שלהם ופשוט לשיר".

יש געגוע לעשייה ולשגרה?

"כן, לאט לאט חזרנו לעבוד במסגרת מה שאפשר, כרגע אני בהיסטריה מטורפת של עשייה בקטע טוב. בגלל הקורונה אנשים התרגלו לעבוד לבד, לשלוח קבצים במייל לעומת פעם שהיינו נכנסים לסטודיו חבורה של נגנים וזמרים יחד, זה עצוב... בעיני אין תחליף למפגש בין אנשים ומוזיקה, יש געגוע מטורף לשגרה".

קרדיט צילום: פאשה דובובניק 

מפיק מאהבה

למרות שעדיין אין הופעות, בן שופן ממשיך לעבוד באולפן שלו על פרויקטים חדשים כשהוא עמוק בעשייה. "בדיוק עשיתי מיקס לשיר של הראל סקעת, הפקתי את האלבום של רוי מכלוף שיצא בקרוב, אני עובד על שיר נוסף לגלי עטרי, עובד גם עם מאי זיו, ארוסתי, על אלבום שני שלה וסינגל חדש שייצא בקרוב", מספר בן, "אני תמיד משתדל להיות כמה שיותר נגיש גם לאמנים באר שבעים, התחלתי לעבוד עם הילי משייב שהשתתפה בבית ספר למוזיקה ואני עושה את המיקסים לפרויקט 'מקורוק'".

אתה רואה את עצמך יום אחד חוזר לדרום?

"ההורים שלי עדיין גרים במושב גילת אז אני נוסע אליהם הרבה, אני גם בקשר עם החברים מבאר שבע כל הזמן. עברתי כי הייתי חייב כדי להתקדם מבחינה מקצועית, בזמנו מצאתי את עצמי מתחיל להיות על הקו ובנסיעות אז אמרתי שאני צריך לעבור לגור כאן במרכז. אני מקווה שיום אחד אפשר יהיה לחזור לדרום, שתהיה סצינת מוזיקה חזקה יותר בפרפריה כדי שנוכל לחזור לגור כאן".

מה החלומות שלך להמשך?

"שרק ימשיך ככה, אני מודה כל בוקר על החיים שלי, מאושר ממה שיש לי. לפעמים זה מתיש אבל גם ברגעים האלה אני זוכר שאני לא באמת עובד אז זה לא הוגן להגיד שקשה לי. כן, אני עובד הרבה שעות ולפעמים חוזר מהאולפן תשוש אבל אני מודה על החיים שלי ורוצה שימשיך ככה בדיוק באותו קצב ולא ייגמר. אני רוצה פשוט להמשיך לעשות מה שאני אוהב, אני קם בבוקר ומנגן, אני לא באמת עובד אז כיף לי, אני בונה את אולפן חלומותיי ויכול להרשות לעצמי לסנן מוזיקה שאני לא אוהב. בנוסף אני גם מחכה לחתונה שלי ושל מאי, מחכים בעיקר שהקורונה תיגמר ונוכל לחזור לשגרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b5f5ec3b-61b9-47b5-a27f-91ded8262173','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה