"מצאתי עצמי הולך לאיבוד בין האנשים, המקומות והמחשבות- עד שעשיתי שינוי"

$(function(){setImageBanner('7577606c-b81e-48f5-a67f-14c4d7b4d9fe','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא הגיע לבאר שבע עם הרבה התלהבות וציפייה לחוות את החיים הסטודנטיאליים במלואם, אך כשהבין שהתחיל תואר מהסיבות הלא נכונות ולא מצא עצמו משתלב, החל לחוות גם רגעי בדידות וחרדה. דניאל רון מבאר שבע מספר על הרגעים הקשים שחווה במהלך הלימודים ועל הרגע בו החליט לשנות את חייו ולעזור לאחרים

"הגעתי לבאר שבע מלא התלהבות, ועם המון ציפייה לחוות את כל הדברים ששמעתי עליהם. אתה שומע סיפורים על העיר באר שבע ועל האוניברסיטה ואתה בא עם המון ציפיות, יש לך תמונה בראש של מה הולך להיות. הגעתי וזה לא היה ככה, מהר מאוד מצאתי את עצמי הולך לאיבוד בין כל האנשים, המקומות, העומס בלימודים ובעיקר המחשבות שלי. אני הייתי במקום לא טוב, ציפיתי שהמעבר יעשה את ההבדל אבל זה רק נהיה יותר גרוע. הייתי חווה בדידות וחרדה על בסיס יום יומי, אבל הייתי מתאמץ מאוד שלא להראות את זה".

זהו סיפורו של דניאל רון, בן 27, במקור מאשקלון והיום גר בבאר שבע, סטודנט לניהול, עובד בחברה שמלווה פגועי נפש ובעל קליניקה בה עוסק בקואצ'ינג וליווי של מטופליו כדי לסייע להם בהתפתחות אישית. אך דניאל עבר תהליך ארוך, בעיקר פנימי, עד שהגיע לרגע בו החל לעזור לאחרים. תחילה הגיע דניאל ולמד תואר בהנדסה כימית ולאט לאט הבין שה"תמונה" שצייר לעצמו בראש של באר שבע וההווי הסטודנטיאלי לא מתרחשת גם במציאות היומיומית שלו.

דניאל רון, צילום פרטי

"זה הכניס אותי למקום לא טוב, היו לי הרבה חרדות ותחושת בדידות, זה היה שילוב של הרבה דברים, גם זה שבהתחלה לא מצאתי את עצמי מבחינת הלימודים והפן החברתי, וגם היו לי בעיות פנימיות עם עצמי, מחשבות שליליות ותהליכים פנימיים שלא עבדו אצלי טוב", סיפר דניאל, "הייתי בטוח שמשהו דפוק בי. כשאתה בטוח שכולם סביבך נהנים- אתה לא רוצה להיות העוף המוזר שסובל, שלא נהנה, שלא שורף ת׳עיר, שלא מוקף חברים וזה הביא אותי לשמור הכל בפנים, ולצייר חיוך מזויף ויפה על הפרצוף. הייתי צורך כמויות אדירות של קנאביס ואלכוהול, הכל כדי לנסות לברוח מהמצב ולנסות להשתלב עם הסביבה, לא הייתי מראה את מה שעובר עליי, אתה לא רוצה להיות הבן אדם השלילי שלא נהנה אז המשכתי לצאת ולבלות, ניסיתי לברוח מההתמודדות עם הלחצים והחרדות".

באיזה שלב הבנת שאתה אומר "די" ומרים את עצמך?

"באיזשהוא שלב הבנתי שגם אם תציג תמונה שהכל בסדר ותברח מהבעיות עם אלכוהול ובילויים, כשזה חולף אתה נשאר עם אותן בעיות ולא באמת פותר אותן. הגעתי לשלב שחטפתי כאפה והבנתי שאני חייב לעשות שינוי, הפסקתי לעשן ולשתות אחרי כמה חודשים שלי בבאר שבע. ואחרי כמה חודשים הבנתי שהתואר לא בשבילי ואני פה מהסיבות הלא נכונות. לאחר מכן נחשפתי לתחום ההתפתחות האישית והרוחניות והתחלתי לעשות קורסים בתחום ה-NLP והתקשורת הבינאישית".

מה הוביל אותך לצאת ולעשות קורס NLP? חשוב לך לעזור לאנשים אחרים שנמצאים במצב שאתה היית בו?

"בהתחלה עזבתי את התואר והיה לי זמן פנוי, רציתי להתפתח אז חיפשתי מה לעשות והתעניינתי בתחום הקואצ'ינג, אז עשיתי קורס NLP וגם קיבלתי פידבק מחברים ואנשים שאני יודע להקשיב ולבטא את עצמי כמו שצריך, אנשים היו נפתחים בפניי על דברים שעוברים עליהם אז לאט לאט זה התגלגל, אנשים ביקשו שאעבוד איתם וזה התפתח. מאוד התרגשתי שאני עוזר לאחרים, היו כמה חבר'ה שעבדתי איתם וראיתי אצלם שינוי מאוד גדול בתחושה שלהם וגם במה שעובר עליהם בפועל ברמה המקצועית, ברמה הזוגית ובתחושות הפנימיות שלהם".

אנשים לפעמים חוששים מהתגובות של הסביבה משיפוטיות ומעדיפים לשמור הכל לעצמם ובעצם לא להתמודד, אלא להדחיק?

"אני חושב שיש לזה סטיגמה נורא שלילית אם אתה בא ואומר- אני חווה חרדה או בדידות, אז אנשים יחשבו עלייך שאתה חלש, שאתה משוגע, יחשבו משהו שלילי ואתה לא רוצה את זה. אתה גם לא רוצה שאנשים ייפסלו אותך ולא ירצו להעסיק אותך או להיות חברים שלך או להיכנס איתך לזוגיות. אז אתה פשוט רוצה להימנע מהביקורת והשיפוטיות, חושב שאם אני לא אדבר ואתעלם מזה אולי זה יחלוף אבל בדרך כלל זה לא חולף".

דניאל רון, צילום פרטי 

ללמוד להיות שלם עם עצמך

וכך עם הזמן שינה דניאל כיוון בחיים והגיע למקום בו הוא יכול לעזור לאנשים אחרים, כאלה שנמצאים במצב שהוא היה בו אז. "בקיץ האחרון סיימתי קורס קואצ׳ינג, פתחתי קליניקה צנועה בדירה שלי כאן בבאר שבע, ודרך חברים הגיעו אליי לקוחות שעשו תהליך מדהים ולי נתנו סיפוק גדול. עכשיו אני מחפש לעבוד עם אנשים נוספים ולעזור להם לעשות שינוי ולהתפתח. אני במקום אחר לגמרי ברמה הפנימית, אני עובד בעבודה שאני אוהב, עושה תואר בניהול ועוזר לאחרים", מוסיף דניאל, "חשוב לי להגיד שאם אתם סובלים מבפנים וקשה לכם עם התחושות הפנימיות, אפשר לפנות לעזרה ולא לקבל את המצב כעובדה".

עד כמה חשוב בעיניך לאנשים לשתף אחרים בקשיים שהם חווים? זה יכול להציל אותם לדעתך?

"לדעתי זה ממש חשוב, אני בהתחלה לא הייתי משתף, הייתי מסתיר מכולם מה שעובר עליי, עוד לפני שעברתי לבאר שבע, ופה זה התפוצץ. כשאתה לא משתף זה גודל בפנים, זה כמו גדר שנשרפת בתוך הראש, אתה עם עצמך עם המחשבות ואתה נכנס ללופ שאין לו סוף. רק כשאתה בא ומספר למישהו שלא בהכרח קשור למאורע, הוא יכול לתת לך פידבק ולהרגיע אותך שהכל בסדר, להחזיר אותך לקרקע. למזלי נתקלתי במקרה בחבר ילדות בבאר שבע, פשוט שיתפתי אותו מה עובר עליי ברמה הרגשית והוא התחיל להכווין אותי, משם התפתחתי למקום בו אני נמצא היום".

מה חשוב לך להגיד לאנשים שקוראים את הכתבה ואולי נמצאים בסיטואציה דומה לזו שאתה חווית?

"לא להקריב את השקט הנפשי שלהם בשביל אנשים אחרים או בשביל הישגים מסוימים שהם חושבים שייתנו להם אושר, הכרה, פרסום או כסף. זה פשוט לא שווה את זה. אתה יכול להשיג את הדברים האלה ברמה יותר טובה כשיש לך שקט נפשי ואתה שלם עם עצמך ועם העולם הפנימי שלך, ככה תוכל להשיג דברים בצורה יותר רגועה ולא לסבול בדרך לשם. הרבה פעמים אנשים חושבים שאם יעשו כסף, אם יעשו תואר נחשב או יהיו בזוגיות- אז הבעיות הפנימיות ייפתרו אבל פתרון חיצוני לא עוזר לבעיה פנימית, כולנו צריכים לעשות התבוננות פנימית ולהיות שלמים עם עצמנו ולא להתמודד עם הבעיות שלנו לבד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b5e9cdef-1021-4f89-9cf0-c831bb19dfc3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה