"מעבר ללבקנות עומד אדם עם יצירתיות וכישרון"

$(function(){setImageBanner('733d4f32-4b2e-420c-b40a-84f0f0d25428','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אמיתי בנג'ו מבאר שבע רק בן 18 אבל כבר כוכב רשת עם עשרות אלפי עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם! הוא מספר בראיון ל'באר שבע נט' על הילדות הקשה ("הסתובבתי ללא חברים בבדידות איומה"), על המסגרת ששינתה את חייו ("הרגשתי לראשונה לא שקוף"), ועל הרצון להשתמש ברשתות להעלאת המודעות ללבקנות ולקבלת השונה ("רוצה ליצור חברה שמקבלת את האחר")

אמיתי בנג'ו, צילום פרטי

"החלום הגדול שלי הוא לא להתייאש ולא להישבר, לנסות דרך הרשת ליצור חברה מתוקנת ומקבלת יותר, שמצליחה לקבל את האחר והשונה בחברה", כך סיפר ל'באר שבע נט' בבגרות מיוחדת אמיתי בנג'ו בן ה-18, שנולד וחי בבאר שבע, ולמרות גילו הצעיר כבר מתחזק חשבונות עם 36 אלף עוקבים באינסטגרם ו-23 אלף בטיקטוק. אמיתי מספר באומץ רב בראיון על הילדות הקשה שעבר כילד לבקן ועל החברה שלא קיבלה אותו כנער, וגם על המקום שאפשר לו להבין שהוא לא שקוף. כעת, מנצל אמיתי את הבמה שהוא מקבל ברשת כדי לעורר שיח ומודעות לקבלת השונה וחולם להמשיך לעזור לילדים כמוהו- להאמין בעצמם ולא לוותר.

"הילדות בבאר שבע עבורי הייתה אתגר, התמודדתי מול חברה שלא ידעה להכיל ולקבל את השונה", מספר אמיתי, "בתחילת הדרך שלי בגיל 16 ערכתי והפקתי סרטונים שלא קיבלו חשיפה כמעט בכלל, מה עוד שספגתי עלבונות לא מעטים על הדרך... אבל לא התייאשתי והשארתי את הפגיעה מאחור, האמנתי בכוח של הרשת שתדע להבין שמעבר ללבקנות עומד אדם עם יצירתיות וכישרון. בגיל 17 כבר הסרטונים קיבלו חשיפה גבוהה". כיום אמיתי הוא יוצר תוכן ברשת, צלם ועורך וידיאו, כשהוא מעלה סרטונים בהם הוא הכי אוהב לשתף בחיי היומיום שלו, עונה לשאלות אישיות שהעוקבים שואלים אותו ובעיקר מפיץ אהבה וקבלת האחר.

בטיקטוק לאחרונה התחלת להעלות קטעים בהם אתם עונה על שאלות אישיות שהעוקבים שואלים אותך. מה הוביל לזה?

"היכולת לחשוף את חיי האישיים והתמודדות שלי כילד לבקן, היה תהליך יחסית ארוך. לקח לי זמן לגייס כוחות ואומץ ולחשוף את עצמי מול החברה, שלא תמיד היתה אמפטית כלפיי, ולהעלות מודעות בקרב ילדים ובני נוער מהי לבקנות, מהם הקשיים וההתמודדויות".

אתה מדבר הרבה ברשתות על נושא של בריונות ברשת וקורא לעוקבים להפיץ אהבה. אתה גם חווית כילד בריונות, בגלל זה חשוב לך להעלות את המודעות לתופעה?

"לצערי חוויתי כילד העלבות וריחוק חברתי, שלא פעם שבר אותי לגורמים. כינויים כמו: סבא, אלי לוזון וכאלה היו מעט מן המילים ה״חמות״ שקיבלתי. זה המשיך בכך שהסתובבתי ללא חברים החצר בית ספר, בבדידות איומה, אחת הסיבות שבגללה העדפתי להתרחק ממסגרת בית ספרית. היו מורים שלא ידעו לסייע לי בתיווך הנכון בחברה, ודי ויתרו עליי. בימים שבהם לא הופעתי בכיתה המורה לא טרח אפילו לשאול היכן אני ומה עובר עליי. עד שהגעתי לישיבת אמית, שם הרגשתי שווה ואהוב הודות לצוות מדהים של יועץ ויועצת, מנהל הישיבה הרב סיון ואריאלה, שם הרימו לי את הביטחון, את תחושת השייכות, והשיוויון מול החברה. הרגשתי כמעט בפעם הראשונה שאני לא שקוף".

@amitay.bengo

תעצרו רגע ותקראו❤️ תפזרו אהבה🥰 ##foryou ##בריונותברשת ##israel

♬ original sound - amitay || אמיתי

כעת אמיתי נמצא במקום אחר בחייו, בו הוא מקבל אהבה מהחברה שסביבו כמו כולם והוא למד להאמין בעצמו ולהיות שלם עם מי שהוא. מלבד הסרטונים ברשתות הוא אוהב גם לצלם בזמנו הפנוי, "אני מאד מחובר לטבע, למשפחה ואירועים מיוחדים באים לידי ביטוי אצלי בצילום. לימים הבנתי שלמרות כבדות הראיה שלי וחוסר היכולת שלי לראות למרחקים, אני עדיין יכול לצלם ולהגדיל עבורי את הפרטים הקטנים". אמיתי מספר שהסרטון הכי נצפה אצלו היה סרטון עם תמונות ילדות שהעלה: "הסרטון ששבר את הרשת היה כשהראיתי תמונות ילדות עד בגרות ברצף, היו לסרטון 790k צפיות".

אתה לא יכול להתגייס בגלל שמסוכנת לך החשיפה לשמש, איך הרגשת? חשוב לך לתרום למדינה בדרך אחרת?

"רציתי נורא להתנדב לצבא, אך הקושי הכרוך בחשיפה לשמש וחוסר היכולת שלי לראות אפילו למרחק קצר, העלתה בי את הפחד מפגיעה. הלוואי והייתי יכול להתנדב ולתרום למדינה כמו כולם, מי שמתגייס שידע שיש לו הזכות לתרום למדינת ישראל, אלה הערכים עליהם חונכתי בבית".

אתה מרגיש שבני הנוער נמצאים יותר ברשתות החברתיות עוד יותר בגלל הסגרים בקורונה והעובדה שכל היום בבית?

"שנת הקורונה הביאה איתה אתגרים רבים בעיקר לבני הנוער, אין ספק שהנוער חשופים יותר לרשתות  החברתיות. אבל בכל זאת אני מקווה שהקורונה תעלם ב״ה במהרה".

מה החלום הכי גדול שלך?

"החלום הגדול שלי להרגיש אושר ושמחה, להצליח למצות את היכולות שנטע בי ה״, לא להתייאש ולא להישבר, לנסות דרך הרשת ליצור חברה מתוקנת ומקבלת יותר, שמצליחה לקבל את האחר והשונה בחברה. אני חולם להגיע לרגע שבו אוכל לסייע לבני נוער וילדים שמתמודדים עם קושי כזה או אחר, להצליח לטעת בהם את הכוח שיזכו להאמין בחוזקות שיש בהם, לא לוותר ולא להתייאש ולהאמין כי בכל אדם יש כוח וחוזקות שאלוקים נתן בו ושיפרוץ החוצה. תאמינו בעצמכם".

אמיתי בנג'ו, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1e511580-6348-4dab-ac87-a0cd70a9e895','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה