דקל אביטן, שחקן העבר וסוכן השחקנים מהדרום: "היום ללא סוכן שמייעץ ומכוון, הרבה שחקנים הולכים לאיבוד"

$(function(){setImageBanner('5002ba89-9fe0-46d4-a903-5b8f063748d5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

סוכן מבוקש בדרום: אם אתם חולמים להיות שחקני כדורגל מוצלחים ולהגיע לקבוצה המתאימה לכם עם כל התנאים הראויים והייצוג ההולם, תכירו את דקל אביטן (39), נשוי ואבא לשניים - סוכן שחקני כדורגל, שעוזר לשחקנים צעירים שהולכים לאיבוד לנתב מסלול מחדש, מקצועי ובליווי צמוד, כדי שתגשימו את החלום שלכם שאותו דקל מודה שפספס בחייו, אחרי שהפסיק לשחק בגיל 35 בגלל ששיחק בעיקר בליגות נמוכות. כיום הוא עובד בשיתוף פעולה עם הסוכן שלומי בן עזרא שמייצג שחקנים בטופ כמו מנור סלומון, תאי בריבו, מוחמד אבו פאני ועוד רבים וטובים.


דקל אביטן, סוכן שחקנים. צילום:באדיבות הפועל באר שבע

דקל גדל רוב חייו באופקים והתאהב בתחום הכדורגל עם שאיפות גבוהות להגיע לטוב ביותר. כבר בגיל 15 התחיל לשחק בנערים ג' של הפועל תל אביב ומשם החל את לימודיו בפנימייה של כדורגלנים ב'מקווה ישראל' בחולון, וחיכה לרגע שיפרוץ. "הכל התחיל ביום אחד בפנימייה שהיה מיועד להתרשמות קבוצות כדורגל" נזכר דקל לאחור. "שם ישבו סקאוטים של הפועל תל אביב ומכבי תל אביב ועוד כמה קבוצות שבאו לראות שחקנים. באותו יום הפתיעו אותנו שיש את היום הזה ולא היה לי זמן לקנות נעלי כדורגל, אז עליתי לשחק עם נעלי הייטק גבוהות. מי שמכיר יודע שאי אפשר לשחק עם נעליים כאלה (לא לצחוק עליי ), אבל בכל זאת עליתי ,שיחקנו נגד מכבי תל אביבי וניצחנו 1-0. כבשתי את השער והיה לי משחק מעולה, למרות הקושי עם הנעליים".

מה שנקרא: לא הנעליים הביאו לניצחון

"בסוף המשחק פנה אליי המנהל המקצועי של צפרירים חולון ואמר לי 'הראש שלך רק אצלנו, אנחנו רוצים אותך'. בנוסף לכך, פנה אליי המנהל המקצועי של הפועל תל אביב שביקש שאני אגיע אליהם, אבל לבסוף החלטתי ללכת להפועל תל אביב, שבמהלך השנה השאילו אותי לקבוצת הבת שלהם שמשון תל אביב".

בתחילת הקריירה שלו בהפועל תל אביב היה לדקל קשה ומאתגר בגלל ריבוי הנסיעות למרכז וחזרה לאופקים, שהיו לעיתים מעייפים את שארית כוחותיו והיה נאלץ לפספס אימונים. כתוצאה מכך החליטו להעביר אותו לקבוצת שמשון, שם הוא התפתח מקצועית והרגיש שזו התקופה הטובה בחייו. "סיימתי מלך השערים בנערים ג' עם 21 שערים ב21 משחקים" סיפר בביטחון "ובעונה לאחר מכן בנערים ב' סיימתי כתגלית העונה. המשכתי שם עד סוף גיל נוער ומשם חזרתי לדרום, ואולי זאת הטעות שלי שחזרתי לדרום במקום לנסות את מזלי בקבוצות טובות במרכז".

מצטער?

"אז לא היה כמעט את עניין הסוכנים, לא היה איש מקצוע שילווה אותי אז התפספס בדרך. מה שכל כך חלמתי עליו שזה לשחק בליגת העל, לא יצא לפועל". 

מתי הבנת שאתה מפסיק לשחק ולמה?

"הפסקתי לשחק בגיל 35 אחרי ששיחקתי בליגות הנמוכות רוב הקריירה שלי".

מתי הבנת שאתה עובר להיות סוכן ולמה?

"חששתי להפסיק עם הכדורגל ופחדתי מהיום שלאחר מכן, חשבתי איך אני יכול להישאר בתחום הזה' וגמלה בליבי מחשבה איך אני יכול לעזור לשחקנים צעירים שהולכים לאיבוד בגלל שאין איש מקצוע שילווה אותם ולא ילכו לאיבוד לליגות הנמוכות, ולא יממשו את החלום שלהם כמו שאני פספסתי. אז בחרתי בתפקיד של הסוכן שחקנים. היום אני עובד בשיתוף פעולה עם הסוכן שלומי בן עזרא שמייצג שחקנים בטופ כמו מנור סלומון, תאי בריבו ,מוחמד אבו פאני ועוד רבים וטובים".

למה אתה אוהב לטפח שחקנים צעירים?

"כיף גדול לטפח שחקנים ולהעביר אותם מקבוצות שנחשבות קטנות יחסית לקבוצות גדולות שיודעות איך לבנות את השחקן ולתת לו את כל המעטפת בדרך למטרה. ויש גם סיפורים ששחקן שלא הצליח בקבוצה גדולה ולא מקבל דקות משחק, הולך לקבוצת נערים בליגה פחות טובה ושם הוא מתפתח בצורה טובה יותר. אני תמיד אומר להורים שאני מלווה את ילדיהם שאין תחליף לדקות משחק"

מה הכוונה?

"לקחתי שחקן בנערים א' בשם אמיר גאנח. מהרגע הראשון ידעתי שיש לו משהו מיוחד ברגליים שאין להרבה שחקני כדורגל בארץ. בהפועל באר שבע זיהו את הפוטנציאל ובשנה השנייה של הנוער החתימו אותו על חוזה מקצועני ראשון בבוגרים".

דקל אביטל והשחקן מוחמד טאהא

הישג טוב מבחינתך

"הסנונית הראשונה שיצאה לליגת העל ,שחקן שגדל בהפועל באר שבע, אמיר גאנח, ובשני המשחקים האחרונים של הקבוצה שלו בעונה הזאת שהוא סך הכל שיחק מעט מאוד בבכורה בליגה ובמשחק לאחר מכן . הקהל של באר שבע הבין מה הם הרוויחו וראו ניצוצות של כשרון ברמה הגבוהה ביותר".

מה אתה חושב על הפועל באר שבע?

"הפועל באר שבע קבוצה מאוד טובה. בשנים האחרונות חזרה לצמרת הגבוהה ורואים קבוצה שמיומנות טוב ועובדת כצוות על המגרש, מי שמוביל את הקבוצה לפי דעתי זה הבלם מיגל ויטור שנותן שקט להגנה מכוון ועוזר לשחקנים גם הגנתית וגם התקפית".

אתה לוקח נערים מקבוצות קטנות ודואג להם לקבוצות גדולות וגם דואג לשחקנים ברמה הטובה ביותר מול הקבוצות עם הסכמים על הצד המקצועי, מנטלי ותזונאית?

"היום ללא סוכן קשה להורים לקבל חוזה למען הילד, הם גם לא כל כך מבינים ובנוסף עובדים עם הרגש מול מנהלי קבוצות שלא אוהבות את העניין ורק הילד סובל לאחר מכן. אני יודע מה טוב בשביל הילד כדי לדרוש מהקבוצה בין אם זה דקות משחק, עזרה לילד בנסיעות או לדאוג שההורים ירוויחו מענקים עתידיים ושכר חודשי כדי להקל על ההורים".

ההורים צריכים להבין שמגיל 13 כבר צריכים בעל מקצוע שזה סוכן שדואג – למה חשוב?

"זה זמן טוב שהילד מתפתח ובגיל 15 הכרטיס של השחקן הופך להיות של הקבוצה. המטרה שלי זה לדאוג לפני גיל 15 שהשחקן יקבל תנאים טובים למען העתיד שלו".

לוקחים כל שחקן לסוכנות?

"חד משמעי לא, אני פונה לשחקנים שכן רואה בהם פוטנציאל עתידי לקידום השחקן לליגת העל ואירופה".

מה המטרה של סוכן?

"לדאוג לשחקן לכל הצד המקצועי  ולמעטפת שלמה, כולל שיחות, פגישות, מאמנים מנטליים, תזונאים  - השחקן אמור להתרכז על הדשא בלבד כדי שיצא מקצוען. אני עושה בשבילו את העבודה ".

איך אתה מגיע לשחקנים ומה אתה מחפש בהם כדי שתרצה לייצג אותם?

"היום הדרך הטובה ביותר זה להגיע למשחקים בכל רחבי הארץ לצפות ולהתרשם. לפעמים אני מעדיף לקחת את השחקן הפחות כשרוני, כזה שעובד על המגרש ושיש לו אופי חזק כדי להצליח. שחקנים כאלה מצליחים המון, יש שחקנים כישרוניים בלי אופי שנשברים אחרי תקופה לא טובה ופורשים מכדורגל ושחקנים בעל אופי בתקופות פחות טובות עובדים קשה יותר ומפנים אותם למאמנים מנטליים ופסיכולוגים כדי שיעזרו להם לצאת מהתקופות הפחות טובות".

את מי אתה חולם לייצג?

"ארלינג הולאנד "

 איזו קבוצה אתה אוהד ואתה הולך לכל המשחקים?

"אין לי אהדה כיום לקבוצה מסוימת  אני אוהב לראות כדורגל טוב ולא משנה לי מי ינצח"

 מה היית אם לא היית בתחום?

" הייתי נשאר בעולם הספורט בתור מאמן"

מה החלום הגדול?

"להמשיך לטפח שחקנים ולקדם אותם לאירופה". 

דקל אביטן. צילום: הלן ברוס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('549e45a0-b480-4786-9c19-23090cdbbe41','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה