בגיל 53 וכנגד כל הסיכויים: הזמרת הבאר שבעית שפרה פרץ הביאה ילד לעולם

$(function(){setImageBanner('ac89b308-9264-482c-9e1d-15120fa57d74','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

היא שרה מגיל 3 וגדלה בבית מסורתי על צלילי המוזיקה האנדלוסית. כעת, לאחר שכבר הופיעה על כל במה אפשרית - הזמרת הבאר שבעית שפרה פרץ, מדברת על אלבומה החדש, כשברקע גם התרחש הרגע החשוב בחייה: לידת בנה הראשון, אביתר, בגיל 53 וכנגד כל הסיכויים

שפרה פרץ עם בנה אביתר, מיד לאחר הלידה. קרדיט - צילום פרטי

"זו חוויה רוחנית גבוהה יותר כשאת עובדת על אלבום ומייצרת שירים ובמקביל נוצרים חיים חדשים בתוך גופך. כשבישרו לי שאני בהיריון הייתי מופתעת ונרגשת, מנסה לעכל שזה אמיתי. כל הרגשות שלי התערבלו ביחד. ההיריון הפיזי הזה הפתיע אותי מאוד. הוא אמנם דרש ממני להגיע לאיזונים בגוף ולשליטה גבוהה כמו בגיל 20, אך למרבה המזל במשך רוב השנים שמרתי על גופי במודעות גבוהה, כך שנותר מאמץ חשוב מאוד להמשיך ולהשקיע על מנת שההיריון יצליח. להפתעתי, ההיריון הרגיש די טבעי, עם תופעות קלות. זה איפשר לי לתפקד בכל עיסוקיי ולא לוותר על דבר: לעבוד, להקליט ולעדות הכול בגבולות המותר לפי הוראות הרופא".

כך מספרת שפרה פרץ, מוזיקאית ויוצרת רב תחומית מבאר שבע, שחגגה בשבוע שעבר ברית מילה לבנה אביתר, שנולד לאחרונה לאחר היריון ראשון שלה בגיל 53. פרץ, גדלה בבאר שבע והייתה פעילה מאוד במוזיקה ובמחול בעיר הדרומית, כשהחיבור החזק של אבא ואמא שלה לפיוטים ולתפילות היה טבעי לה ולהם. היא התחילה לשיר על בימות יום העצמאות בגיל 12, ובהמשך השתתפה בפסטיבלים מקומיים בבאר שבע. היא חלמה על להקה צבאית והצליחה להגשים את חלומה כששירתה בין השנים 1988-1986 בלהקת המפח"ש יחד עם רונית שחר, שירלי יובל וטל גורדון. משם החלה למעשה דרכה המקצועית. אחרי השירות בלהקה הצבאית קיבלה הצעות ללוות זמרים כמו: עוזי פוקס, ירדנה ארזי, שימי תבורי ועוד וכך למעשה נפתחה הדרך המוסיקלית עבורה.

לדבריה, הרצון להביא ילד לעולם היה קיים אצלה כבר בגיל 30, אך זה לא הסתייע לה. "רציתי להקים משפחה עם בן זוגי בזמנו, אך הוא רצה משפחה חרדית ולכן פירקתי את החבילה. מאוחר יותר, כשאני עם בן זוג חדש בגיל 40, עשיתי צעדים משמעותיים בביקורי אצל רופאים מומחים לפריון כדי לבדוק את הנושא לעומק, אך גם אז היו לא מעט מכשולים שסימנו לי שאולי זה לא הזמן לכך וייתכן שאני מטופלת במקום הלא נכון, ושוב עזבתי. לקראת גיל 52 שוחחתי עם חברה קרובה ושיתפתי אותה על הדרך הארוכה שעברתי. היא הכריחה אותי לנסות אצל הרופא שלה. הדרך אצלי היתה יותר בשלה בטיימינג שהגיע, והחלטתי להתמקד בתהליך ולפנות את כל עיסוקיי שהיו כל הזמן ברקע. כך עזבתי את תל אביב אחרי 30 שנה כדי לחיות בפרק זמן מוקצב בדרום ליד משפחתי, עד שתושג מטרתי: היריון תוך שנה. נכנסתי להיריון וההיריון הצליח להיקלט כבר בטיפול השני, להפתעתי הגמורה, מה שסימן לי באופן ברור שאני במקום הנכון אצל הרופא הנכון ובזמן הנכון".

פרץ מודה כי אמה רצתה לראות אותה עם ילד. "זה היה החלום שלה. תמיד היא אמרה לי שהיא מקווה שתזכה לראות אותי עם ילד לפני שתלך לעולמה. בני המשפחה הופתעו והתרגשו מאוד מהבשורה.

שפרה פרץ עם בנה אביתר. קרדיט - צילום פרטי

שוברת מוסכמות ללא הפסקה

בתוך כך, היא הוציאה סינגל חדש בשם "דודי ירד לגנו" - פיוט שהיה מושר עד כה על ידי מקובלים בלבד, גברים. ובכך, הופכת שפרה למעשה לאישה הראשונה שמבצעת ומקליטה את הפיוט, בהמלצתו של ידידה הפייטן יוסף בן חמו.

פרץ, ששרה כבר מגיל שלוש, נזכרת כי בבית המסורתי שבו גדלה נוגנה רוב הזמן מוזיקה אנדלוסית. אביה יוסף פרץ ז"ל היה חזן ופייטן בשבתות ובחגים. מזה שנים רבות היא מנגנת על עוּד, הנחשב לכלי נגינה גברי שאינו מקובל בעולמן של נשים, וגם איתו שברה מוסכמות חברתית. כבת לאב פייטן היא גדלה על המסורת של שירת הבקשות, כשבליבה חרוט הזיכרון שאביה הפייטן נהג להשכים קום ולהשתתף בשירת הבקשות בבית הכנסת.

"ישבנו ביחד ויוסף (בן חמו) הציג לי כמה פיוטים. התחברתי למילים ולמנגינה של הפיוט, אבל לא ידעתי על קדושתו הגדולה של הפיוט שהיה מושר בידי מקובלים בלבד ויש לו ביצועים אך ורק של גברים. זה מרגש מאוד לדעת שאני האשה הראשונה שמקליטה אותו. המשפט 'קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק פִּתְחִי לִי תַמָּתִי' המופיע בפיוט העביר בי צמרמורת. מכיוון שהפרשנות לשיר מסבירה שאלוקים מבקש קשר עם עם ישראל, במהלך הקלטת השיר הרגשתי בו זמנית את העובר דופק ברחמי ובועט, כמי שאומר לי: 'אני כאן, פתחי לי את דלת רחמך'. שמחתי להיות פורצת דרך עם הפיוט 'צביה' שהופיע באלבומי הראשון 'מיזאן', ואני מתרגשת בגלל הנגיעה הנשית הראשונה שלי בשיר כה קדוש, שיופיע באלבומי השלישי, שיכלול שירים מקוריים לצד שירים מהמקורות".

כעת, ולאחר התהליך המדהים שעברה - היא מספרת בהתרגשות כיצד בימים אלו של הריונה הראשון, מקבלת עשייתה המוסיקלית משמעות עמוקה וחזקה יותר. "זה היה עבורי אתגר והתנסות ראשונה להקליט שיר חדש כשאני בחודש השישי. יכולתי לשיר שלוש שעות, אבל אחר כך הרגשתי חזק מאוד את המאמץ בשרירי הבטן ורצתי להקיא את נשמתי בשירותים. בכל זאת, הגוף אמר את שלו, וכך גם העובר. את העוּד זנחתי עד לחודש השמיני. הייתי עסוקה מאוד בריצות לאינספור בדיקות ומעקבים. דווקא כעת, בחודש השמיני, מצאתי עם העוּד חיבור והפתיע אותי מאוד שהבטן ההריונית לא הפריעה לי לנגן עליו. ניגנתי לעובר את 'אדון הסליחות'. אני יודעת שכעת הוא שומע וזה מרגש מאוד".

כאמור, האלבום החדש של פרץ הוא פרי שיתוף פעולה עם המוזיקאי אלי זולטא. הסינגל השלישי באלבום זה הוא פיוט מהמקורות בשם "דודי ירד לגנו". פיוט זה הוא הפיוט המרכזי בסדר שירת הבקשות של יהודי מרוקו. מחברו של הפיוט הוא רבי חיים כהן, מקובל ותלמיד חכם, שהיה מתלמידיו של רבי חיים ויטאל וחי בארם צובא (חאלב) במאה ה-17.

עוד היא מוסיפה לסיום: ''ההיריון המוסיקלי מרגש לא פחות מעיסוק בטקסט של הפיוט 'דודי ירד לגנו'. הנוכחות האלוקית של הבורא המבקש להתמזג ולרדת לגן כדי לקבץ את עם ישראל ובמקביל נוכחותו של הבורא היוצר חיים בתוכי יצרו בי תחושה עילאית גבוהה. להוציא לאור שירים חדשים זה לגמרי היריון ומסע מרגש, שגם האלוקות נוכחת לגמרי בתוכו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9a23fc6a-c6b4-4e51-a45f-d3efc6909a0a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה