אשת היח"צ המצליחה חוזרת לדרום: "שואפת שיפסיקו להתייחס לדרום כאל פריפריה"

$(function(){setImageBanner('5caccabb-6536-45cb-94c8-4986b4963450','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

 

לאחר שנים רבות של קריירה מוצלחת בתל אביב, הילה כלפון חוזרת לדרום ופותחת משרד יחסי ציבור המתמחה בתחומי תרבות, אופנה, מסחר ויזמות. "זו לא פריפריה, זו ישראל האמיתית, העתיד החברתי והעסקי הוא כאן" אומרת כלפון, שחזרה במרץ לעשות פה שינוי מרענן וחדשני.

הילה כלפון. צילום: מיכל בנדק

לאחר שנות ניסיון רבות בעולמות היחסי ציבור התל אביבי עם חברות וגופים מובילים במשק ובתרבות הישראלית - החליטה הילה כלפון להקים את משרד יחסי הציבור העצמאי שלה דווקא בדרום הארץ מתוך אמונה בפוטנציאל העסקי הקיים במקום. משרדה של כלפון מתמחה בבניית מהלכים תקשורתיים מורכבים, הכוללים שיווק בסושיאל, לצד כתיבת מסרים מדויקים ומינוף קשרים משמעותיים בתעשייה.

במשך חמש עשרה השנים בהן התגוררה בעיר הגדולה, הילה צברה ניסיון רב בעולמות יחסי הציבור. היא שימשה בתפקיד מפתח במשרד יחסי ציבור בתל אביב, הילה הובילה חברות עסקיות, מוסדות תרבות וארגונים לחשיפה תקשורת משמעותית שתרמה להגדלת המכירות, מיתוג חיובי, יצירת קשרים עסקיים ועוד. בין היתר שימשה הילה כיועצת תקשורת בכירה בחברת יח״צ מובילה, ובתפקידה האחרון שימשה כסמנכ״לית לקוחות, שיווק מכירות ויחסי ציבור.

זמן הכרות: הילה בת 47, אמא להדר (18) ועומר (14), מתגוררת בישוב מיתר. העניין העצום בתקשורת היה קיים בה עוד בילדותה והיא התעניינה בנעשה מאחורי הקלעים של שידורי הטלוויזיה, סיקורי אירועים, דרך הסיקור, ובכל ההוויה המאפיינת את התקשורת. היא גדלה והתחנכה בבאר שבע, במגמת ספרות ואומנות, שתי מגמות אשר להן היא מייחסת בדיעבד את פיתוח הכישורים היצירתיים שלה, אשר קידמו אותה לראות את הלא מובן מאליו, ביכולתה לקחת את העובדות היבשות ולהפוך אותם לסיפור מסקרן.

למה חזרת לדרום מהעיר הגדולה?

"על אף אהבתי לאזור הדרום, לאחר שחרורי מהצבא החלטתי לעבור להתגורר במרכז הארץ. אפשרויות התעסוקה בעולם היחסי הציבור, התרבות והפרסום בדרום היו מוגבלות באותן שנים ואני שאפתי להתקדם בתחומים אלו במקום מוביל בו אוכל לרכוש כלים מקצועיים מועילים, לצבור ניסיון בתחום לצד הרצון לשלב לימודים אקדמאיים".

לאיזו מסקנה הגעת שצברת ניסיון בתחום?

"אחת המסקנות המשמעותיות שהגעתי אליהן במהלך הדרך היא שבעידן הנוכחי, בו הפוטנציאל לחשיפה הוא גדול כל כך, כל חברה, ארגון או עסק זקוקים לשירותי יחסי ציבור שיסייעו להם להישאר בתודעה הציבורית ולשלוט במיצובם בדעת הקהל בדרך בה הם מבקשים להיתפס ולהתקדם לפעילות מוצלחת".

עם הנשיא הרצוג. צילום: יח"צ

במקביל לניהול קריירה אינטנסיבית ומרתקת, למדה הילה תואר ראשון בתקשורת וקולנוע מטעם האוניברסיטה הפתוחה ובוגרת לימודי תעודה יעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינונים מטעם ההתאחדות לעסקים קטנים ובינוניים. "היה לי חשוב ללמוד לימודי תואר ראשון כידע המעניק נקודת הסתכלות רחבה על תחום השיווק ויחסי הציבור" שיתפה בחן "וכן היה חשוב לי להעמיק בהיבט העסקי מתוך הבנה כי תכלית עבודת היח״צ היא קידום תדמיתי ועסקי של לקוחותיי לשורת הרווח שלהם".

אחד הפרויקטים הראשונים שעיצבו את גישתה המקצועית בתחילת דרכה היה כתבה ראשונה למותג SUNWAY, מותג בגדי ים והגנה מפני השמש. הכתבה עסקה בחברות אופנה לילדים המציעות בגדי ים האמורים להעניק הגנה מהשמש. החשיפה התקשורתית שהילה יזמה בדקה האם הבגדים באמת מצליחים לסנן את קרני השמש כפי שהובטח. התחקיר, שהוכן יחד עם כתבת ערוץ 12 אדווה דדון, כלל בדיקה של דגמים מובילים על ידי מומחים ממכון התקנים הישראלי. חברת SUNWAY התגלתה כזו שמצליחה להגן על העור בצורה הטובה ביותר. הכתבה המסכמת שודרה בערוץ 12, זכתה לרייטינג גבוה, מה שסייע לחיזוק התדמית והמוניטין של החברה ולפריצה עסקית אשר מיצבה אותה כמובילה בתחום.

מה למדת בעקבות הכתבה שזכתה לרייטנג מבחינת פרסום?

"בתהליך זה של יחסי ציבור ותחקיר, למדתי את האספקטים השונים אשר אינם מסתפקים בהאדרה פרסומית של המותג אלא בודקים היטב את הרגישויות לשימוש במוצר, הפסיכולוגיה השיווקית והשיח כלפי קהלי היעד האמורים להשתכנע ולהאמין במוצר, את הדקויות השיווקיות והאנושיות אשר הן הכוח המניע כל קמפיין מכירתי מוצלח״.

 יח"צ הילה כלפון. צילום: יח"צ

בשנים שלאחר מכן, נחשפה הילה לאינספור קמפיינים של יחסי ציבור ושיווק בתחומים שונים, עבודה עם דמויות מפתח בעולמות הפרסום והשיווק ומכלול התהליכים המתוחכמים של עיצוב דעת קהל לצרכנות בכל תחום. "לאחר זמן קצר מאוד החשיבה הופכת הרגל וחייבים לשכלל אותה כל העת כדי להיות יותר מעניינים, יותר מקוריים וכמובן יותר אפקטיביים" אומרת הילה כלפון "התעדכנות וחדשנות הם נר לרגלי ואני מקפידה להתעדכן מקצועית כל העת, הטכנולוגיה משתנה במהירות וללא אימוץ של הכלים החדשניים ביותר אפשר להישאר מאחור בקלות".

לפני כ-13 שנה הילה החליטה לשוב ולהתגורר באזור הדרום מתוך רצון לגדל את ילדיה בסביבה קהילתית ופחות עירונית. "שמרתי חסד בליבי למערכת החינוך שגדלתי בה והייתה ערכית וחמה" סיפרה. "כשהפכתי לאמא, תל אביב נראתה לי פתאום כמקום לא נכון עבור ילדי. רציתי עבורם את הטוב שהיה לי, חוויית ילדות הקרובה לילדות הנפלאה שלי בבאר שבע." 

המעבר היה לך קשה?

"לא, כי המשכתי לחיות על הקו שבין מיתר לתל אביב וחילקתי את חיי בין עולם יחסי הציבור התובעני התל אביבי לבין הבית במיתר. עד היום הילה ממשיכה לעבוד ולקדם לקוחות גם מאזורי הצפון והמרכז".

מה חשוב לך מבחינת עבודה עסקית?

"חשוב לשים דגש על חברות עסקיות ומוסדות התרבות המיוחדים הפועלים באזור, על מנת להוביל לשיתופי פעולה מעניינים בעזרת קשריה במרכז הארץ לטובת חיזוק הכלכלה המקומית. גיליתי שהשטח צמא לניסיון ולידע שהבאתי בתחום יחסי הציבור. מה שמעניין הוא שגם לקוחות באזור המרכז וגם הצפון בוחרים לעבוד איתי בגלל החיבור של הידע והניסיון התל אביבי עם נקודת המבט הנוספת, זו שמבינה את הפריפריה והלקוחות שמגיעים ממנה. זה מעיד על שינוי מנטלי של לקוחות המרכז ועל בגרות בהבנת חשיבותו של האזור המכונה 'פריפריה".

משרדה של כלפון מלווה לקוחות מתחומי עיסוק שונים כדוגמת העמותה לקידום החייל הדרוזי , SUNWAY, מרכז רפאל בקיסריה, יקב גלאי, ד"ר דוד קודיש ,סטודיו עירית דורון לתכנון ועיצוב פנים ועוד עסקים רבים. הילה וצוות המשרד שלה מסייעים לחברות ומוסדות תרבות בסדרי גודל שונים למנף ולהרחיב את פעילותם בקרב קהלי היעד השונים, לצד חיזוק  התדמית והמוניטין שלהם בעזרת יחסי ציבור ממוקדים ואיכותיים.

הילה כלפון. צילום: מיכל בנדק

מה הייחודיות שלך ושל המשרד?

"הייחודיות שלי ושל וצוות המשרד שלה מבוסס על אבחון שיווקי/עסקי מעמיק. על בסיס מסקנות האבחון  אני בונה תכנית יחסי ציבור אפקטיבית ממנה ניתן להגיע לחשיפה מרבית שתוביל להצלחה. אני פועלת אל מול כלל כלי התקשורת השונים (דיגיטל, פרינט, ערוצים המובילים במדינה, רדיו, עיתונות) כדי לייצר את מיקסום החשיפה בכל אחד מפלטפורמות התקשורת. צריך להשתמש בקריאייטיב יצירתי וללוות את הלקוח בכל שלבי העבודה, לרבות בראיונות מול התקשורת, כך שהמסר והסיפור של העסק יעבור בצורה הטובה ביותר ויוכל להתחבר לסדר היום הציבורי. 

ספרי לנו על פרויקט מעניין שאת עובדת עליו לאחרונה?

"פרויקט חשוב נוסף שאני עוסקת בו בחודשים האחרונים הוא ליווי של העמותה לקידום החייל הדרוזי. במיוחד מאז מתקפת השביעי באוקטובר. המשרד קידם את פעילות העמותה והוביל ל-14 פרסומים מרכזיים בפרק זמן של שבוע וחצי הכללו אירוח של יו״ר העמותה בכל ערוצי הטלוויזיה, בעיתונות, בדיגטיל וברדיו. החשיפה סייעה להכרה וקידום החייל הדרוזי על סדר היום, לרבות העלאת הדיון המחודש בחוק הלאום השנוי במחלוקת". 

ספרי על השאיפות העתידיות שלך

"שאיפתי היא שיפסיקו להתייחס לדרום כאל פריפריה ויתחילו לראות אותו כפי שהוא – מקום שוקק חיים ותרבות. חייתי ועבדתי בתל אביב שנים רבות והיא מלאה במהגרים מצפון ודרום שעושים ועשו בה קריירה נהדרת כשהנכסים האנושיים שלהם הם דווקא הרקע מהפריפריות שבהם גדלו. הזמנים השתנו, הדרכים התקצרו והטכנולוגיה הדיגיטלי מאפשרת לנו לחיות היכן שאנו רוצים ולעבוד מכל מקום. אני אוהבת את הדרום, כאן גדלתי ותחושת השייכות שלי לכאן היא טבעית וחמה. האזור לא קפא על שמריו וחכמים ממני רואים את הפוטנציאל העסקי והאנושי העצום שכאן. אני מרגישה שזה הזמן והמקום להשקיע במקום ממנו צמחתי ואני רוצה לקדמו לחזית התודעה הישראלית באמצעות הניסיון המקצועי והכלים הנפלאים שרכשתי עם השנים."

מה החזון שלך?

"החזון שלי מתרכז בצמיחה והתרחבות. חשוב לי להרחיב את פעילות המשרד ולבסס אותו כמשרד יח״צ מוביל שיוכל ללוות את מוסדות תרבות ,אגונים ועסקים הפועלים באזור ולעזור להם לבסס את התדמית הנכונה עבורם, זו שתוביל להצלחה תדמיתית ועסקית.״  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('24c2a687-e1cc-4be0-9046-65456296f762','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה