ארז בדש בראיון ראשון ובלעדי בתפקידו החדש: "משתדל לדבר פחות ולעשות יותר"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f6f1bb58-f5fc-4b03-85ae-aa94693505b3','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f6f1bb58-f5fc-4b03-85ae-aa94693505b3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f6f1bb58-f5fc-4b03-85ae-aa94693505b3','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

לארז בדש, ראש מועצת נאות חובב התעשייתית הטרי, יש רזומה עשיר כיאה למנהיג שזוכה לתואר הנכסף כשהוא נבחר עם ערך מוסף והוכחה על הניסיון, הותק והאיכות. כמי ששימש בעברו כיועץ עסקי ומוניציפאלי עצמאי לגופים שונים במשק, אלוף משנה במילואים ובעל ניסיון ניהולי ומונציפאלי רב, שכיהן בין השאר כגזבר עיריית אופקים ומועצת נאות חובב, כמנכ"ל החברה העירונית של עיריית באר שבע - "כיוונים", כמנכ"ל חברת "מיתר שירותים מוניציפליים", מנכ"ל וגזבר המועצה האזורית "תמר", מנכ"ל הפועל באר שבע בכדורגל, מנכ"ל תאגיד המים האזורי "מי שבע" ועוד - החליף לאחרונה את עורך דין, גד אלפסי, בתפקיד שכיהן בתפקיד חמש שנים, התחיל אתגר חדש עם שאיפה לעשות רק שינוים לטובה עם זיק בעיניים. עכשיו הוא מדבר.

ארז בדש. צילום: אלעד מלכה

תשאלו את ארז בדש מה השתנה בו בגיל 55 לעומת ארז של גיל 30 עם הדינאמיות, הכריזמה והיכולת להבריא מקומות שזקוקות לטאץ' שלו החדשני, וגם בפאן האישי  - יענה בחיוך ביישני שלא מסמל את ביישנותו בשטח, שהרבה שהשתנה כראוי לאדם שמשתדל ללמוד מכל יום ובכל יום מחדש "כמובן שאני מנוסה יותר בתחומים רבים, אישיים ומקצועיים" משתף בדש "והדבר ניכר בלא מעט החלטות שאני מקבל. אני סבור שלניסיון החיים, ולצבר הניסיון המקצועי והאישי – אין תחליף".

תמיד כשפוגשים אותך רואים חיוך, ביישנות לא מובנת - אתה מה שנקרא פחות מדבר יותר עושה. איך זה בא לידי ביטוי בשטח?

"בדיוק כפי שרשמת. אני חושב שחובת ההוכחה חזקה יותר מכל נאום שאנאם או כתבה שיכתבו עלי. מילים שלא יצקו לתוכן עשייה הן רק מילים. מצד שני כשהעשייה חזקה, משמעותית ובעלת אימפקט מהותי, אין צורך להכביר במלים. לכן אני משתדל לדבר פחות ולעשות יותר. לגבי הביישנות, אני לא יודע עד כמה זה מדוייק. בואי נגיד, כשאני עובד, אני ממש לא טיפוס ביישן."

מה לא יודעים עליך?

"מן הסתם, לכל אדם בתפקיד ציבורי יש רמה מסוימת של חשיפה. את חיי משפחתי אני משתדל לשמור הרחק מאותה החשיפה. אני יכול לומר שבחיי האישיים אני שם דגש גדול מאוד על יצירת חוויות משותפות עם בנותיי. דבר נוסף שלא יודעים עלי הוא אהבתי לאופנועים שאיתם אני חורש את הארץ במסלולים שמזכירים לי בכל פעם מחדש איזו ארץ מדהימה יש לנו ועד כמה חשוב שנשמור עליה למען הדורות הבאים."

מונית לאחרונה לראשות המועצה התעשייתית נאות חובב על ידי השרה שקד, עד כמה רצית בתפקיד ומה עניין אותך בו?

"אכן נתבקשתי על ידי שרת הפנים להוביל את המועצה לקראת כמה החלטות גורליות באשר לעתיד הפעילות של המועצה. הפניה של שרת הפנים החמיאה מאוד, בכל זאת מדובר במינוי שנסמך על כישורי וניסיוני המוניציפלי. לשיטתי, האתגר המרכזי בתפקיד הזה הוא המשך פיתוחה של מועצה ייחודית ויוצאת דופן זו, שמפירות עשייתה נהנית כל הסביבה וזאת כמובן תוך שמירה והגנה מקסימלית על אותה הסביבה ממש מאפשרות של נזק סביבתי כתוצאה מהפעילות התעשייתית".

אתה והשרה איילת שקד חברים? כאות מחווה תבחר בה בבחירות הבאות?

"אני חושב שההגדרה חברים היא לא ההגדרה הנכונה. אנחנו לא נמצאים באותם חוגים חברתיים אם זו כוונתך. אני יכול לומר שמעצם תפקידי השונים במהלך הקריירה הציבורית פגשתי לא מעט שרים, חברי כנסת ודמויות ציבוריות כאלו ואחרות, ואני בהחלט יכול להעיד שהשרה איילת שקד נמנית על הטובים מביניהם, ושראייתה הלאומית הרחבה תרמה רבות למגזר המוניציפאלי, בפעולות רבות שאינן תמיד מתוקשרות. השרה שקד לא בחרה בי לתפקיד כמחווה אלא על סמך נסיון וכישורים משום שהאמינה כי אני האדם הנכון, בזמן הנכון".

אם היית רץ לפוליטיקה -  איזו מפלגה היית בוחר ובאיזה תפקיד היית חושק?

"מדינת ישראל ועם ישראל הם המהות, והפוליטיקה באה לקבוע את סדר היום ואת סדר העדיפות הלאומי בכל נקודת זמן, נכון לאותה נקודת זמן. בהקשר זה השאלה שתמיד שאלתי את עצמי היא מי הן הנשים ומי הם הגברים המתאימים ביותר להוביל, להנהיג ולקבוע את סדרי העדיפויות הלאומיים נכון לאותה העת ולא בהכרח לאיזו מפלגה הם משתייכים, וכך תמיד הצבעתי."

המפעלים בנאות חובב בעבר הפיצו ריחות לא נעימים, זיהמו מי תהום והיה חשש להתלקחות חומרים מסכנים עד ששיפרו את המצב ותקינות הביצועים הסביבתיים  - איך אתה תשמר את המצב הקיים?

"קודם כל זו הזדמנות לשבח את קודמיי בתפקיד שבאמת כפי שרשמת, לקחו את "הילד הרע" של התעשייה והפכו אותו לפאר היצירה בכל הקשור למחוייבות סביבתית. שימור המצב הוא הכרח, כתוצאה מהנחיות הרגולציה ובעיקר כאג'נדה של מועצה מקצועית ומובילה. מבחינתי הנושאים הסביבתיים עומדים בראש סדר העדיפויות ואמשיך להוכיח שקיומה של תעשייה מתקדמת, מובילה ובעלת ערך למדינת ישראל וליישובי הסביבה אינה אמורה לעמוד בסתירה לערכי הסביבה."

איך לדעתך שינו את התדמית השלילית בציבור, שפחות מדברים על האתר כבעייתי?

"זה בדיוק כפי שעניתי מקודם: פחות דיבורים, יותר מעשים. מדובר בקבוצה של מפעלים שהבינו שהעולם השתנה, הרגולציה החמירה ולכן, הם התחייבו ליישר קו, להתנהל אחרת, לפעול באופן אחראי יותר ולהבין שאפשר להנות משני העולמות – גם לפעול, להרוויח ולמכור, וגם לשמור על הכדור שעליו אנחנו חיים ועל משאבי הקרקע, המים והאוויר לדורות הבאים. תרומה לא מועטה לשינוי בעמדות הציבור יש לזקוף גם למעבר בסיסי צה"ל אל הדרום ולהבנה שאם ברצוננו להפוך מפריפריה ל"מרכז הדרום" לא ניתן להתעלם מחשיבותם של מרכזי התעשייה והתעסוקה, גם אם טמונים בפעילותם מחירים סביבתיים מסוימים, המבוקרים, מנוטרים ומטופלים כל העת.

ארז בדש. צילום: אלעד מלכה

כאיש לוחם או מהפכן שמשנה את פני הדברים כראות עיניו, המשימה המרכזית מבחינתו היא המשך פיתוחה של המועצה, הגברת יעילותה ורווחיותה והמשך הסדרת פעילותה בתחומי איכות הסביבה. "לשאלת האיחוד" מסביר " הרי שכרגע אין החלטה בפתח ובכל חלופה שתיבחר תהיינה לפעולות אלה חשיבות ומשמעות. אני יכול לומר שאני אדם מאוד מתוכנן ומנוהל ולכן, תכנית ומשנה סדורה לכל חלופה אפשרית יהיו גם יהיו".

מה האתגרים שעומדים בפניך?

כמי שניהל וראה מספר רב של רשויות במדינת ישראל מקרוב, כמו תמיד דומה לכל כניסה שעשיתי לתפקיד, גם עכשיו אני בעיצומו של תהליך למידה אינטנסיבי של אתגרי המועצה, ניהוליים, תפעוליים והתנהלותיים. אני נכנס לתפקידי במלוא המרץ ועוסק באיתור האתגרים המרכזיים ובהכנת תוכניות עבודה סדורות וברורות לטווח הארוך והקצר".

באר שבע תומכת בצרוף אזור התעשייה נאות חובב לתחום השיפוט  - מסכים עם זה?

"אין פה שאלה של מסכים או לא ובטח לא של החלטה אישית. מדובר בהחלטות של הדרג המדיני לאור המלצות הדרגים המקצועיים ברשויות המוסמכות, והמועצה בראשותי תדע להיערך לכל תרחיש אפשרי. תמיכתה של עיריית באר שבע במהלך אינה סוד וברורה בנסיבות העניין אך כפי שציינתי, תפקידי אינו קבלת ההחלטה אלא יישומה וכך אפעל לכשתתקבל.

מה אהבת מבין התפקידים ומה פחות?

"וואו, שאלה קשה מאוד. כל תפקיד שאליו נקראתי מיקד אותי וראיתי אותו ורק אותו מול עיני. לא הייתי מקבל על עצמי תפקיד שלא הייתי מתחבר אליו. אני חושב שהתחום המוניציפלי הוא יותר בדמי אבל גם בעולם העסקי יש אתגרים שממלאים אותי מאוד והעובדה שחברות וגופים פונים אלי להתייעצות בהחלט מחמיאה. בקיצור, כולם היו בני. את כולם אהבתי מאוד ובעיקר את האנשים המעולים שעבדו לצידי ותחתי".

ספר לי על חוויה או זיכרון מאחר התפקידים שמילאת והוא חקוק אצלך בלב עד היום? 

"כל אחד מהמקומות בהם הייתי התאפיין באתגרים שהיו ייחודיים לו והיה מיוחד בדרכו. שתי התנסויות ניהוליות ומקצועיות שהייתי מגדיר כהישג אישי יוצא דופן הינן  הקמתה מחדש של חברת "כיוונים" (החברה למפעלי תרבות לשעבר) ושיקומה של מי שבע. את תפקיד מנכ"ל כיוונים לקחתי על עצמי לבקשת אדם אותו אני מעריך, רוביק דנילוביץ' שכיהן בזמנו כסגן ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק החינוך,  ובתיאום עמו הקמנו מחדש את כל מערך תרבות הפנאי של העיר באר שבע. לראות את המודל הזה מועתק בערים אחרות מלמד אותי שעשינו משהו טוב ונכון בתפקיד הזה, יחד עם עוד אנשים טובים ונהדרים כמובן."

עוד הוסיף: "אני סבור שגם התפקיד המאוד לא פשוט בו כיהנתי כמנכ"ל תאגיד המים והביוב "מי שבע" זכור אצלי מאוד. לקחת גוף גרעוני, לא יעיל ומפסיד ובתוך זמן קצר מאוד להצליח להוציא אותו מהבוץ, לשנות בו שיטות ארגון ומבנה ארגוני והכל מול ועד עובדים מיליטנטי מאוד. זה גם זכרון ושיעור חשוב מאוד לחיי המקצועיים".

כמה זמן אתה רואה את עצמך בתפקיד ואם יש משהו אחר שאתה חולם להיות?

צילום באדיבות מועצת נאות חובב

כפי שאמרתי, כרגע על הפרק נמצאת בחינת האיחוד עם עיריית באר שבע. אפשר לקרוא לזה: הפרק הראשון בתפקיד.כפי שציינתי, קבלת ההחלטה אינה בידי וזו טרם התקבלה. אדע להיערך ליישומה של כל החלטה ואני סבור שלצוות העובדים המיומן והמנוסה של המועצה, המכיר היטב את אתגרי המועצה יוצאי הדופן ולי, יהיה תפקיד חשוב בכל חלופה שתיבחר. כפי שכבר ציינתי, כרגע איני עוסק בכך וכל זמני מוקדש ללימוד המועצה ואתגריה בתצורתה הנוכחית" .

חשבת בעבר לרוץ לראשות מועצת עומר ולא עשית זאת בגלל הדוד פיני בדש. האם אתה רואה את עצמך רץ אחרי שפיני יפרוש?

"ראשית, המחשבות היו בעיקר של תושבים וחברים שסברו שאני מתאים לתפקיד בגלל נסיוני וכישורי. אני מאוד מעריך את דודי פיני ואת הישגיו ותרומתו לעומר, אך כרגע כל מעייניי מוקדשים לניהולה של המועצה המורכבת שלראשותה התמניתי. איני פוסל שום כיוון לעתיד, אך בימים אלה כל זמני ומרצי מוקדשים לנאות חובב".

איך היחסים שלך עם פיני?

"יש לי הרבה דודים ואכן, פיני הוא אחד מהם. אני ביחסים מצוינים עם כל הדודים והדודות שלי. אנחנו משפחה רחבה חמה ומגובשת מאוד. פיני הוא אדם יוצא דופן באישיותו, בראייתו הרחבה ומרחיקת הראות וברקורד העשייה שלו ברמה הלאומית והמקומית, ואני שמח וגאה שהוא הדוד שלי. יחד עם זאת, פיני ואני אנשים נפרדים, עם העדפות שונות, דעות שונות ולעיתים גם השקפות שונות."  

מה קורה איתך מבחינת הסטטוס? בזוגיות?

"אני גרוש ומגדל, יחד עם גרושתי, את שתי בנותינו. אנחנו משפחה מאוחדת מאוד וגרושתי ואני ביחסים טובים מאוד. אני מאוד מעריך אותה כאדם ובמיוחד כאמא נהדרת לבנותינו. כיום אני נמצא בזוגיות ומאושר עם בת הזוג הנהדרת והמדהימה שלי".

איזה אבא אתה? 

"אני חושב שזו שאלה שצריכים להפנות לבנות שלי, לא? שחר הגדולה לומדת משפטים במכללת ספיר ורונה הקטנה מתגייסת בחודשים הקרובים, אני מקווה שעבורן אני אבא – תומך, מייעץ ושנמצא שם תמיד עבורן כדי לכוון. זו המהות בעצם, לא?"

מה אתה אהוב לעשות בשעות הפנאי?

"הלוואי והייתי יכול לקרוא יותר! אני מאוד אוהב לקרוא, אוטוביוגרפיות וספרי מדע בדיוני טובים. כמו שציינתי, גם אופנועים זה עניין אצלי. מאוד אוהב וגם עושה ספורט, מקפיד ללכת לחדר הכושר, לרוץ ולרכוב בשטח עם חברים."

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('07b555d9-c8d4-4958-891d-845077fe36ea','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה