"אני רוצה שהלקוחות שלי ירוויחו, אבל גם יעזרו לאחרים בדרך"

$(function(){setImageBanner('f96f3280-585b-462f-83ff-20f39895fad7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

מרום אוחיון הוא מנטור עסקי מבאר שבע. כן, יש דבר כזה גם בעיר שלנו, ונראה שזהו תחום שרק הולך ומתפתח, במיוחד לאור ההתקדמות המחשבתית של תושבי באר שבע. בין אם זו מקעקעת שמנסה לפרוץ קדימה, או סוכן משכנתאות שרק רוצה להרחיב את העסק, אל אוחיון מגיעים בעלי עסקים מקומיים מכל הסוגים.

ערך לפני הכסף, מרום אוחיון. קרדיט - צילום פרטיאני תופס אותו לשיחה לילית, בדיוק שהוא מגיע למשרד בשביל להכין עוד אחד מסרטוני ההדרכה המוצלחים שלו –"בשעות האלה אף אחד לא מפריע לי, ואני יכול להשתולל ולצרוח (צוחק)".

אוחיון (27) מב"ש, מתגורר כעת בנווה זאב. את דרכו המקצועית התחיל בגיל צעיר במיוחד, ממש אחרי הצבא – "אני בעולם הפרסום והשיווק כבר כמעט 7 שנים. ממש אחרי הצבא פתחתי סטודיו לצילום פרסומות, ובהתחלה היו לי המון קשיים כבעל עסק שנאלץ להתמודד כמעט ללא כלים. לאחר מכן נכנסתי למשרד הפרסום "אביב פרסום", ששם הגעתי עד לעמדת הסמנכ"ל". לאחר כמה שנים במשרד, במהלכם ניהל תקציבי פרסום משמעותיים של חברות ענק, החליט מרום לצאת אל דרך חדשה ועצמאית בתור יועץ עסקי ושיווק לעסקים. וכך לפני שנתיים, פתח את העסק הנושא את שמו –"מרום – ייעוץ ושיווק".

בכלל התחלת בפרסום, אז איך הגעת לעולם הזה?

"בזמנו, עבדתי כשלוש שנים עם מנטור עסקי מבאר שבע שעבד במשך מספר שנים אצל אלון גל, כמאמן עסקי ויועץ עסקי בכיר, בשם ערן מור חיים". מרום טוען, כי הוא כמו המנטור שלו, רואים בב"ש חזון עסקי רחב ביותר - "רוב הפעילות שלי היא כאן בב"ש. ברגע שהבנתי שיש עוד הרבה נדבכים שעסקים פה צריכים לעבוד עליהם, הלכתי ולמדתי את עולם האסטרטגיה העסקית".

מי הלקוחות שפונים אלייך?

"לקוחות שיש להם אתגר עסקי והם רוצים לפרוץ אותו – בין היתר כאלה שלא מקבלים הרבה פניות מלקוחות, או שאם הם כבר מקבלים פניות, הם לא מצליחים להעביר את הלקוח עד לשלב המכירה ומתקשים להעביר את הרעיון שעומד מאחורי המוצר שהם מוכרים. למשל יש לי סוכני משכנתאות, שלא מצליחים להעביר ללקוח למה הוא צריך לקחת משכנתא כזאת או אחרת. או בין אם זאת מקעקעת מקומית, שלא הצליחה למצוא את הכוחות המנטליים להקים את העסק עליו חלמה. בסופו של יום זיהיתי שמשרדי פרסום לא יכולים לעשות הרבה עבודת עומק על כל לקוח שמגיע למשרד, כי יש להם בנק שעות מוגבל. ואז יוצא שהם לא מדברים את אותה "שפה" עם הלקוח, וכך מתפספסים המון פרטים בדרך".

אז מה התקפיד שלך בעצם בתור יועץ?

"אני בסופו של דבר, צריך ללמד את בעל העסק כיצד לייצר פניות לעסק שלו בצורה פיזית. אבל עוד לפני כן, חשוב לי מאד שהוא קודם כל יבין מה המהות של העסק, למי הוא בא לעזור ובמה הוא שונה מאחרים. זה השלב הראשון שאני אתחיל עם לקוח. לאפיין אותו ממש מאפס – 'מי אתה ולמה אתה פונה'. אני גם שואל כל בעל ובעלת עסק כשהם נכנסים אליי – 'מה השינוי שאתה רוצה לעשות'. אחרי שאני מבין את המקום הערכי אנחנו יכולים לדעת איך ממשיכים הלאה. משם גם הדיאלוג ביני לבינו  הופך לפתוח יותר ושוטף יותר. אז באמת התפקיד שלי, הוא להעביר את השיחה - משיחה על מחיר, ללמה בכלל אותו צרכן צריך לעבוד עם הלקוח שלי".

מה החלק השני?

"להביא אותם לרמה שהם גם יכולים בעצמם "לסגור" את הלקוחות שלהם. הרבה אנשים רגילים שאנשי מכירות צריכים להיות או פושרים או אגרסיביים, וזה לא מחזיק לאורך זמן. והלקוח שאני מגיע איתו לאינטראקציה צריך להבין ששני הסוגים נמצאים ביחד באותו התהליך".קרדיט - צילום פרטילפי מרום, השלב השלישי הוא החשוב ביותר, ולפעמים גם הקשה ביותר – "בשלב הזה אני מנסה לעזור ללקוח לעזור לעצמו. כי שמישהו בא לקבל ממני שירות, היכולת שלי להתערב שלי בסופו של דבר מוגבלת. ולא משנה מה אעשה, אם הלקוח שלי לא מוכן לעשות את ה"אקסטרה מייל" למען עצמו הוא לא יגיע למקומות שאני יכול לקחת אותו".

כבר שנתיים שמנסה אוחיון לבנות עצמו בעולם העסקים הארצי בכלל והבאר שבעי בפרט. הוא עושה זאת דרך סטורי באינסטגרם וסרטוני הסברה בפייסבוק, שם מנסה המנטור הצעיר לעלות את רמת המודעות של בעלי עסקים מהעיר לאופציה הזאת שנקראת – ייעוץ ושיווק עסקי. לטענתו יש בבאר שבע עדיין מעין מחסור בפתיחות לנושא.

למה לפי דעתך בעלי עסקים מהאיזור, עדיין נמנעים מלקחת שירות כמו שאתה מציע?

"זה תלוי באופי של הבן אדם כמובן. אז קשה לי להכליל, אבל יש בעלי עסקים שאומרים – אני מכיר את העסק שלי, ויודע מה טוב לי ומה לא". מרום מתעקש לציין שמי שבא אליו, הם בסופו של דבר אנשי עסקים מצליחים, שמחפשים את קפיצת המדרגה הבאה.

מרום חוזר ומדגיש במהלך השיחה, כי אמנם הפן הכלכלי חשוב מאד, אבל מבחינתו אין משמעות לרווח הכספי, אם אין שום חזון ערכי לעסק – "כדי שבן אדם יוכל לגדול למקומות שהוא רוצה, הוא צריך גם לגדול כבן אדם מבחינתי. לכל חברה גדולה בעולם יש חזון ערכי, בין אם אלה "אפל" ששמו לעצמם מטרה להביא לעולם חדשנות, או "גוגל", שמבחינתה רוצה שמאגרי מידע ענקיים יהיו במרחק לחיצה של כל ילד בגלובוס. ולפי דעתי, אין סיבה שגם לבעלי עסקים קטנים, אפילו בבאר שבע, לא יהיה איזשהו רצון לתת משהו למען החברה. אם הדבר היחיד שמניע אותך זה כסף, אני באמת מאמין שחיי המדף שלך לא יאריכו ימים, וגם המוניטין בסופו של דבר ייפגע. וזאת בעצם הסיבה שאני רוצה שהלקוחות שלי ירוויחו אבל גם יעזרו לאחרים בדרך".

יש לך עצת זהב לעסקים פה בבאר שבע?

"קודם כל להשקיע כסף בשיווק. צריך להבין, ששיווק זאת לא הוצאה, זאת השקעה. יש משפט שאומר – למנוע שיווק בשביל לחסוך כסף, זה כמו להוציא בטרייה מהשעון בשביל לעצור את הזמן"."לעזור ללקוח לעזור לעצמו". קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cd34ce30-111e-4a13-9358-6ca13064ef0b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה