המעצבת נוי גודקר קרופ: "אני לא רודפת טרנדים, מה שרלוונטי לעכשיו לא בהכרח יהיה רלוונטי למחר"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('746f930d-6d66-4553-895b-6b0941ae8f49','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('746f930d-6d66-4553-895b-6b0941ae8f49','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

נשים אוהבות אופנה ומי שמחפשת קוטור שלא מתבסס על טרנדים, זה הזמן להתוודע לנוי גודקר קרופ, בת 31, מבאר שבע, מעצבת אופנה שפיתחה מותג משל עצמה בשם "נוצ'ה", שחלק מהעיצובים שלה כבר הוצגו בתצוגת אופנה בברלין, שנוצר בעיקר בתקופת משבר הקורונה, והיום היא כבר החלה לכבוש את העיר ואת ארון ההוט קוטור שלכם, במיוחד אם אתן נשים עם סטנדרטים גבוהים וחשוב לכן להיות שיקיות ולא מתפשרות על איכויות. יקר, אבל בסטייל של נוצ'ה, שמייצרת אופנה, לדבריה, לא מהירה שמיוצרת במדינות עולם שלישי בתנאי העסקה של ניצול. ואגב, בעלה זה מאמן הכושר אופיר קרופ, שאולי ידגמן לה בעבר כשתתחיל לעצב גם לגברים.

צילום: טליה קרודו

עוד בילדותה בלט בנוי החוש האמנותי לציור, וכבר אז היא ידעה בנבכי נשמת האופנה שחלחלה בה, שהיא תעסוק בתחום האמנותי. בגיל ההתבגרות, לקראת סיום התיכון, היא אימצה לעצמה שפה אופנתית מהסיבה שהאופנה היוותה בה השראה גדולה וכלי לביטוי עצמי "מאז ידעתי שמה שאני רוצה זה ליצור אופנה" אמרה מי שבצבא בכלל הייתה על תקן חובשת ואחראית מרפאה, ותמיד כשנשאלה מסביב אם הייעוד שלה זה רפואה, הייתה לה תשובה ברורה שהיא מכוונת מטרה ומה שמעניין אותה זה לימודי עיצוב אופנה.

מספר שנים לאחר סיום השירות התקבלה לבצלאל דוך המחלקה לעיצוב אופנה, ובמשך ארבע שנים תובעניות ובעיקר חווייתיות, שבמהלכן השתתפה גם סמסטר אחד בפורטוגל כחלק מתכנית חילופי סטודנטים - למדה את התחום בהתלהבות של מכוונת מטרה . 

ממי או ממי קיבלת השראה?

"השראה אצלי יכולה להגיע מכל דבר, חוויות, מקומות, אנשים וסיפורים, וגם צורך מסוים יכולים לעורר אצלי השראה, אבל אני חושבת שזה תמיד התחיל מהבית בה תמיד הייתה מודעות לאסתטיקה, סדר, טיפוח ולבוש."

 היית מעצבת/תופרת לעצמך?

"בסיום התואר התפניתי ליצור אופנה גם לעצמי, ליום ולערב. כיום מתחברת בעיקר לסגנון לבוש קלאסי ואלגנטי ובו זמנית נינוח ופרקטי, ובמיוחד כאלה שמדגישים את הצללית הנשית ולא מטשטשים אותה".

 דברים שעיצבת לפני המותג?

"במהלך הלימודים התנסיתי בעיצובים רבים, נשים, גברים, מחויט, ספורטוור, סטריטוור ועוד (הכוונה ללבוש אקטיב-ספורט ולבוש רחוב), זכיתי להשתתף גם בפרויקט ייחודיי בו עיצבתי דגמים שהוצגו בתצוגת אופנה בברלין. אחר כך העיצובים גם כללו בגדי קז'ואל ועיצובים בהזמנות אישיות (של שמלות ערב)".

 צילום: טליה קרודו

בנוי תמיד קוננה האמונה שיום יבוא והיא תקים מותג משל עצמה, אבל קבלת ההחלטה הסופית התרחשה דווקא בתקופת משבר הקורונה, מספר חודשים בודדים לאחר סיום התואר. "הקמתי את המותג מתוך צורך ותפיסה שבה אופנה צריכה להיות על זמנית ולא רגעית" הודתה "שלצערי רואים מזה הרבה היום. הרגשתי שהייתי רוצה אצלי בארון פריטים שילוו אותי למשך זמן רב יותר מעונה אחת או שתיים, גם מבחינת איכויות וכמובן מבחינת סגנון, כאלה שיהיו רלוונטיים גם לעוד עשור קדימה, וגם יעבדו עם כל מלתחה קיימת. מפה גם העיקרון של בר-קיימא"

 פרטי לי

"זהו מותג של אופנה איטית, אני מייצרת בארץ בתנאים מפוקחים, עם דגש על איכות הבדים, חומרים והתפירה ברמה הגבוהה ביותר, פרטי לבוש עכשוויים בעיצוב קלאסי ועל זמני שמיועדים למערכת יחסים ארוכה עם הלובשת במלתחה שלה."

 מה זה נוצ'ה?

"נוצ'ה זה כינוי הילדות שלי שניתן לי על ידי אחותי הגדולה, מאז שאני זוכרת את עצמי ועד היום היא קוראת לי נוצ'ה ובבית זה שם החיבה שמזוהה איתי".

אלו נשים קונות אצלך ומהן רוצות שתתפרי להן?

"מדובר בנשים עם סטנדרטים גבוהים שחשוב להן להיות שיקיות ולא מתפשרות על איכויות. לרוב מעוניינות בעיצובי ערב עבור אירועים מיוחדים - תחום פופולרי במדינתנו, אבל לא רק. המותג נוצ'ה נוצר עבור האישה הקוסמופוליטית, הקלאסית והעכשווית בו זמנית, שחשוב לה להיות מסוגננת ואופנתית ומעריכה עיצובים שיקיים ונצחיים באיכות הטובה ביותר."

 צילום: טליה קרודו

מה אופנתי בעינייך?

"אופנתי בעיניי זה מה שגורם לך להיראות הכי טוב ומביא את האישיות שלך החוצה בצורה אותנטית ולא מאולצת. הלבוש הוא מבין הדברים הראשונים שרואים בך והבסיס זה להכיר את הגוף שלך ולדעת מה מתאים לו, מה נוח לו, מה מחמיא לו ומה עובד עליו. מרגישים בזה, הן מבחינת סגנון, צבעים, גזרות, בדים והדפסים."

מה מיוחד בך שאין באחרות?

"אני לא רודפת טרנדים, מה שרלוונטי לעכשיו לא בהכרח יהיה רלוונטי למחר, ולכן אני מאמינה בעיצובים שעומדים במבחן הזמן והטרנד. חשוב לי גם הנוחות והפרקטיות. יש לי תשומת לב מיוחדת וירידה לפרטים הכי קטנים ואני שמה את האני מאמין שלי והעקרונות שלי בלב המותג - ליצור אופנה שיקית, מדויקת, איכותית ובר קיימא".

 את ממותגת כיקרה במחיר?

"כן, אני לא מותג של אופנה מהירה ולא מתיימרת להיות, אופנה שמיוצרת במדינות עולם שלישי בתנאי העסקה של ניצול, זיהום סביבתי ואיכויות ירודות זה נוגד את הערכים שלי ואת מה שאני מאמינה בו שאופנה צריכה להיות באמת. אני מייצרת בתנאים הוגנים, באיכות גבוהה ובכמויות קטנות. מדובר במותג אופנה איטית וכמעצבת אופנה אני עוברת מסע ממושך של יצירה בו אני נותנת את כל כולי. תהליך העיצוב הממושך והקפדני, הייצור המקומי, האיכות והירידה לפרטים הקטנים מורגשים וכמובן המחיר בהתאם".

תופרת לכל מידה?

"הקולקציה הנוכחית היא קולקציית קפסולה במהדורה מוגבלת וקיימת במידות 36-40. בקולקציות הבאות מאמינה שהטווח יתרחב בהתאמה גם למידות קטנות יותר או גדולות יותר. כמובן שבעיצוב אישי יוצרת לכל מידה." 

 מה התוכניות לעתיד?

"ממש בקרוב ייפתח אתר האונליין. יש עוד דברים טובים בדרך ובתכנית להמשיך ליצור, להתפתח וללמוד כל הזמן וכמובן לראות את בית האופנה נוצ'ה גודל ומתרחב ומגיע לנשים בארץ ובעולם ובהמשך אולי גם לגברים. תוך כדי להצליח גם לעורר מחשבה מחדש על מערכת היחסים שלנו עם בגדים."

 עמוד אינסטגרם: @Nucha_studio

 צילום: טליה קרודו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('525a5b1d-c1ba-4aed-abf0-b5f66ea42880','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה