אמו של הראפר נועם (נומי) ז"ל מבאר שבע, אחרי חודשים של געגוע: "תרדו מהאופנועים ותרוויחו חיים!!"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('23788908-3b08-466b-9a61-1d7315e17fe9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('23788908-3b08-466b-9a61-1d7315e17fe9','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

עוד לא עברה שנה מאז מותו המפתיע והכואב של הראפר נועם (נומי) ז"ל מבאר שבע, שהשאיר את כל בני המשפחה, חבריו והמעריצים המומים וכואבים על לכתו בטרם עת בעקבות תאונה שארעה בזמן שרכב על האופנוע שאהב. אמו צופיה מספרת לנו בכאב של געגועים וחוסר ענק על החיים בלעדיו, ההנצחה התמידית והפרויקט שהוקם לכבודו בשם "אין לי זמן".

צילום: פרטי

באוקטובר 1.10.21 נהרג הראפר נועם "נומי" (29) כהן מבאר שבע, בתאונת אופנוע קטלנית בכביש 4, סמוך לגבעת שמואל, לאחר שהחליק עם האופנוע עליו רכב. נועם היה נחשב לאמן מוכר בסצנת ההיפ הופ והראפ הישראלית, ובאותו יום גורלי הוא נסע לאולפן לסדר את השיר "יאללה ביי" בגרסה מחודשת לקראת הופעה שהייתה אמורה להתקיים במועדון "כולי עלמא" (כל העולם שלי) יומיים לאחר מכן. לבסוף, לדברי אמו צופיה, הוא הגיע ל"הופעה האחרונה" של חייו, שאליה הגיע כל העולם להיפרד.

נועם הספיק להוציא בחייו אלבום אחד בשם "רוקסטאר כפרה" וכבר תכנן להוציא לאוויר העולם את האלבום השני. הופיע במועדונים שונים ברחבי הארץ לצד אמנים רבים, הגשים חלומות, אבל לא את כולם. תאונה קטלנית באופנוע שבו רכב קטעה את כל חלומותיו. זו הסיבה שביום ראשון (אתמול) נערך ערב השקה וסיום פרויקט "אין לי זמן" להעלאת מודעות לזהירות בדרכים של בני נוער מקהילת 'סברס' ורקדני 'סטודיו B.A' במתחם הקטר.

חזרנו לאמו של נועם, צופיה אביטן, כשעוד לא עברה שנה מאז מותו הטרגי, מתאבלת יום יום על לכתו בטרם עת, אך גם לא מפסיקה להנציח את שמו וכישורו ולהשמיע את קולו של בנה החסר "חגגנו יום הולדת עגולים" משתפת צופיה "הוא חגג ב3.3 יום הולדת שלושים ואני ב23.3 חגגתי יומולדת חמישים. הייתה לנו תוכנית לנסיעה משותפת שבה נחגוג יום הולדת עגול בחו"ל, ולבסוף החלטנו שלמרות הכאב נחגוג יום הולדת עם חברים של נועם. היה מדהים לראות את כל ההתגייסות של כל החברים מאז מה שקרה. עצוב וכואב, אבל אני יודעת שנועם היה מופתע ואומר לי 'מה ארגנת לי אימא, מה זו המסיבה הזאת? את יודעת שאני פחות'. אבל צריך לחגוג את הולדתו תמיד".

חלמת עליו מאז?

"בטח, קיבלתי סימנים בחלום. הוא אמר לי במפורש אימא, את תמיד עזרת לי ואת תעזרי לי כל החיים. המשפט שאמר לי בחלום היה 'אני יודע שאני בידיים הכי טובות, את תעזרי לי שיזכרו את השם שלי'. הנועם השפיע ועזר להרבה חברים בחייו. בשבעה גיליתי עד כמה. חברים סיפרו לי עד כמה הם חייבים לו ולא להיפך. ביום שנהרג היה אמור להיפגש עם חייל בודד כדי לעזור לו, אבל בבוקר המפגש הוא התעורר עם כאבי שיניים ולא הגיע, אבל כן התעורר להודעה שנועם נהרג. נועם הציל מלא מעריצים ובני נוער שכתבו לו "הצלת אותנו בכל השירים שלך', כי הוא תמיד היה קשוב וידע להשפיע עליהם בכל המובנים". 

ניסית למנוע מנועם לרכב על אופנוע?

"כמה שיחות היו לנו על זה, אז אני אומרת הלוואי שהייתה אימא אחרת שהייתה מדברת איתו, אולי זה היה נראה אחרת, כי אני לא הצלחתי להשפיע. הוא התחיל כשליח על אופנוע כדי לחסוך כסף למוזיקה שלו, וכשעבר למרכז אמר שהוא חייב להתנייד רק באופנוע כי קשה אחרת במרכז. לפני שנה הוא אמר לי אימא, קניתי אופנוע ברמת בטיחות הכי טובה. לבאר שבע לא הסכמתי שיגיע באופנוע. לי יש מסר חד מאוד להורים ולבני הנוער, אל תגידו לי זה לא יקרה, תרדו מהאופנועים ותרוויחו חיים!! מה שקרה לנועם זה הפספוס של החיים, כי הוא חי את החלום ולא ירד מהאופנוע, יכל לחיות עד 120".

 צילום: פרטי

באותו יום שחור משחור, צופיה הרגישה שמשהו לא טוב קרה לבנה. מבלי שאף אחד יגיד לה על התאונה, קפצה לה הודעה בנייד מאתר חדשות שדיווח על תאונת אופנוע בכביש 4. היא קראה את המילים המהדהדות והרגישה חזק בבטן שזה נועם "הרבה פעמים קפצו לי הודעות כאלה ותמיד שהייתי מתקשרת לנועם בעדינות כדי שלא יתעצבן ובדרך כלל הוא היה עונה לי 'אימא, מה את בלחץ, אני לא היחיד בארץ שרוכב על אופנוע. לצערי באותו יום הרגשתי את זה וזה היה ברור שזה הוא. חיכיתי רק שיתנו לי אישור".

מה הכוונה הרגשת בבטן?

"כאב אחר וחזק בתוך הבטן. הבנתי כבר שזה הוא כשהחבר'ה שלו מהעבודה הודיעו לי רשמית שנועם נהרג בתאונה עצמית בדרך לאולפן והם ראו את התאונה. צלצלתי למשטרה ואמרתי להם שלום, אני אימא של נועם שנהרג בגבעת שמואל, רק מחכה שתגידו לי שזה הוא. קצין הנפגעים שבא לפה אמר לי שהוא לא הכיר תופעה כזו שהאימא מתקשרת לפני המשטרה".

ספרי לי על השנה שעברה

"מי שמכיר אותי יודע שכל העשייה בחיי זה סביב המטבח. אני מדריכת סדנאות סושי בבית ללקוחות, מדריכה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, בישול טיפולי, עם קשישים, וביום שנועם נהרג מת גם הסיפור שלי עם המטבח. אני לא מסוגלת יותר להיכנס למטבח כי יש בזה משהו משמח, מפנק, עוטף, חם ואני לא שם. התחלתי ללמד סושי כי גם נועם והבן מור אהבו סושי ואני לא מסוגלת להכין יותר. הפסקתי לעבוד, אבל חזרתי לתחום האומנות, ליצור בקרמיקה ולהתעסק בכל ההנצחה לזכרו שתופסת נתח בחיים שלי כמו הפרויקט 'אין לי זמן'.  כרגע מצולמים שני סרטי דוקו דרך תיכון מקיף ו' ומקיף א', עובדים על הוצאת האלבום השני של נועם, כי הוא היה בתחילת ההכנות והשאיר הרבה חומרים. אפילו הקליט ארבעה שירים מלאים. יחד עם המנהל האישי שלו והמפיק מוזיקלי אנחנו יוצרים אלבום שני".

הוא חי את החיים

"בשנתיים האחרונות לחייו נועם חי על גג העולם, עבד בעבודה שאהב, השתכר יפה, חי במגדלי גינדי במתחם הבורסה ברמת גן, הספיק לטוס לדרום אפריקה, ארצות הברית, קנדה, טייל באיטליה עם החברה שהייתה לו, עם אחיו באמסטרדם, חי עם החזון  לחיות כמו רוק סטאר. נועם היה ילד עצמאי, שמה שרצה קיבל. רצה ללמוד באשל הנשיא והתקבל אליו, וכשנמאס לו מאשל הנשיא, הוא עשה הכל כדי להתקבל לטכני באר שבע, והתקבל".

במה הוא חסר לך?

"חסר לי ביום יום, בהתייעצות, בצחוק שלו, בהכל. הוא היה מאוד שקט ומופנם בבית, לא בבמה. לא מרגישים אותו. היה בשבילי משענת גם לחיים. היו לנו הרבה שיחות של פילוסופיה, אבל הרבה גם על החיים. הוא היה המנטור של אחיו מור, שכיום עובד במשרד שבו עבד נועם כסיילר בשוק ההון".

 נועם ז"ל ואחיו מור

"אין לי זמן" הוא פרויקט להעלאת מודעות לזהירות בדרכים לזכרו של נועם "נומי" כהן ז"ל שנהרג בתאונת דרכים. במסגרת הפרויקט נפגשו חברי משפחת "סברס" של מחלקת הנוער באר שבע, יחד עם רקדני סטודיו B.A (בניהולו של הכוראוגרף בני אברהם) ומשפחתו של נומי ז"ל ("מי שמנהל את המיזם זה האחד והיחיד זה מירל מאור עמרם)כדי לשתף ולקדם את הפרויקט המרגש. "היו לנו מפגשים עם בני הנוער" סיפרה צופיה" שכללו סדנאות אומן, מפגשים בנושא זהירות בדרכים, הגשמה עצמית ומרדף אחרי החלומות בהשראת נועם, ואני שוחחתי עמם על תאונות דרכים, מרדף אחר החלום של נועם ואורח החיים שלו".

עוד הוסיפה: "שיא החיבור בינינו קרה ביום ההולדת שלי, כשבני הנוער ביחד עם מירל הגיעו אליי הביתה במפתיע עם עוגה, בלונים והרבה אהבה. ביקשו לראות את החדר של נועם וממש ינקו ממני את הסיפורים והמזכרות שהשאיר". 

חברי סצנת ההיפ הופ בארץ השתתפו בקליפ כמחווה לזכרו של נועם יחד  עם תנועת הידיים "רוק סטאר" שהייתה מזוהה עם נועם, וביניהם רביד פלוטניק, לוקץ', מוקי, איזי ועוד. "יש עוד הרבה אמנים, קרוב ל40 חבר'ה מהסצנה אורחים שלי בערב" שיתפה צופיה "וזה מרגיש כמו צבא ענק שעוטף אותי. הם כולם איתי. גם הבן שלי מור, שהיה מאוד קרוב לנועם, עלה לשיר את השיר "בית".

זה מרגיש שאת ממלאה את צוואתו של נועם

"בהחלט. הוא תמיד איתי בכל החלטה ומחשבה, נותן לי את היכולת להחליט. תראי מה זה חיבור, לאחרונה נעשה מעשה ונדליזם "בבית" של נועם בבית העלמין החדש. התלוננתי על כך וגיליתי שנועם קבור בשורה 19 ומספר הבית שלו הוא 16. ואני מתגוררת ברחוב מספר 19 בדירה 16. קולטת את המשמעות? הייתי זומבי במשך יומיים על הצירוף מקרים הזה. הילד חזר הביתה".

ערב לזכרו "אין לי זמן". צילום רון מלמד

ערב לזכרו "אין לי זמן". צילום: רון מלמד

 צילום: dubovyk.visual

ספרי לי על השיר והקליפ של נועם "אין לי זמן" 

"הקליפ מתוך האלבום הנוכחי שלו, הוא השיר שתפס את האוזניים של כולם ומדבר על למה אין לנועם זמן. קליפ שלם של אוסף שיחות הטלפון ביני לבין נועם שבהן מספר לי למה אין לו זמן. תמיד ענה שאין לו זמן לדבר. השיר מתחיל בלמה אתה לא מתקשר, למה אתה לא מדבר, תגיד אתה נראה טוב? שאני אומרת לו את זה. אני גם איתו בקליפ, שבו גם רואים קטעי וידאו מהילדות שלו.  גם סבא וסבתא שלו שגידלו אותו מצולמים בקליפ, כי הוא מאוד אהב אותם. בסוף הוא אומר, ואני מצטטת "לפעמים גם אני שואל את עצמי בשביל מה אם אפילו לאימא כבר אין לי שום זמן", וכל השיר מדבר על מה הוא עושה, לדאוג לחדר חזרות, למיקרופון ועד לעלות לבמה. רצה שיישאר לו זיכרון מסבא וסבתא, כי סבא שלו היה חולה באותה תקופה ולא היה ברור מה יהיה הלאה, ולכן הוא רצה שיישאר זיכרון למשפחה אם חלילה סבא ימות. בסוף סבא לא מת ברוך השם, יש אחלה קליפ, אבל נועם לא איתנו".

צופיה, את רוצה להגיד משהו בסיום?

"הייתי רוצה להודות למירל ובני, תודה גדולה לכל האומנים ששיתפו פעולה בקליפ, לכל מי שלקח חלק בפרויקט. תודה לצלם המוכשר, עדן זמר, האיש עם העדשה מזהב שצילם את הקליפ. תודה גדולה ומיוחדת על חיבוק חם ועוטף שאנחנו המשפחה מקבלים מהעיר באר שבע והיושבים בראשה".

   

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2d6a1c40-3694-4542-88ec-42317d2cf546','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה