איתמר בן גביר לבאר שבע נט: "הזוי שתושבים צריכים לפחד. המצב דורש תיקון של מערכת המשפט"

$(function(){setImageBanner('70498e17-e193-4be6-acf0-38f5c3cb3315','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

איתמר בן גביר מועמד מספר שלוש של מפלגת הציונות הדתית, בראיון ל'באר שבע נט' מסביר איך הוא מתכוון לפתור את הפשיעה בדרום, מה הדבר הראשון שיקדם אם יכנס ומדבר על סערת הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות

איתמר בן גביר הגיע לסיור בבאר שבע ושמע את קולות התושבים, הקשיב, הבטיח פתרונות והבהיר מה התוכנית שהוא מתכוון לקדם למיגור הפשיעה בדרום, אילו פתרונות כלכלים צריך לקדם עבור התושבים בנגב ואף סיפר מה הדבר הראשון שיקדם אם וכאשר יכנס. 

במהלך הסיור ניכר כי יש לך כאן תומכים, אבל בכל זאת יש שיאמרו שהמפלגה שלכם מקדמת גישה קיצונית מדי שפוסלת על הסף חלקים החיים במדינה, מה יש לך לומר על זה?
 
"הדבר היחיד שאני קיצוני בו זה אהבת ישראל, אהבת העם שלי. אני לא פוסל אף אדם. אנשי שמאל גם אם אני חולק עליהם, הם אחים שלי. יחד עם זאת בכנסת אני מתכוון לשתף פעולה עם מי שבעד המדינה, בעד החיילים שלנו ונגד כל ההפקרות הביטחונית שיש כאן. אני לא מקבל את זה שתושבים בדרום חיים בפחד, חוששים מפרוטקשן חוששים מגניבות ומטרור לאומני. אני הולך לכנסת בשביל העם שלי בשביל התושבים בבאר שבע, בדימונה, בירוחם בשדרות ובנתיבות". 

איתמר בן גביר
 
מזה שנים שתושבי הדרום סובלים מפשיעה הכוללת גניבות, פריצות לבתים ועסקים באין מפריע ולא נראה כי הפתרון קרוב. איך אתה חושב שניתן לפתור את הבעיה הזאת?
 
"המציאות בדרום היא לא נורמלית. לא יכול להיות שאם בונים שכונה בבאר שבע, יגיעו אנשים אלימים וייגרמו לנזקים אם לא ישלמו להם כסף. זה הזוי. זו מציאות שחייבים להפסיק. אירועי השבועות האחרונים רק חושפים עד כמה מדינת ישראל הפקירה את התושבים שחיים כאן. התפיסה עד היום היא שהם נוהגים בעבריינות, ובכל זאת מבליגים להם על גניבת נשק ועל גניבות מאזרחים ומתייחסים באדישות לפרוטקשן. לא עוד. אנחנו בנינו תכנית מקיפה שלא השכילו ליישם אותה, בכוונתנו למגר את הפשע בדרום לחלוטין ולהחזיר את תחושת הביטחון".

מה התוכנית שאתה מדבר עליה כוללת? "הנה כמה מסעיפי התוכנית: יוכרז מצב חירום לאומי בדרום, יוקם ימ"ר ייעודי - יחידה מרכזית שתפקידה לעסוק בחקירת פשיעה חמורה, עבור הפשיעה בנגב בלבד, שיתוקצב במאות מיליוני שקלים ויזכה בתקנים רבים. תופסק מדיניות ה"הכלה" והניסיון להגיע להבנות עם מנהיגי כפרים מהם יוצאים עבריינים, ותינקט מדיניות של אפס סובלנות. כפרים מהם יצאו פורעים יסומנו כ"איזור אדום" ותתבצע שם אכיפה אינטנסיבית. פלוגות מג"ב יפטרלו באיזורים השונים ויחזקו את תחושת הביטחון. תוחמר משמעותית הענישה על עבירות פרוטקשן, כאשר בעלי עסקים שייפגעו מגובי הפרוטקשן יפוצו על ידי המדינה ויזכו למימון מלא של אמצעי הגנה על העסק. יוקם בית משפט ייעודי שתפקידו יהיה לטפל בפשיעה בנגב, על מנת לזרז את מיצוי הדין עם העבריינים". 

בהקשר ישיר לפשיעה בדרום, לאחרונה נחצה קו אדום, פורצים שהחליטו לאנוס ילדה בת 10 במיטתה, בביתה, במקום שאמור היה להיות בטוח ביותר עבורה. על מי האחריות לאירוע חמור שכזה?
 
"האחריות היא בראש ובראשונה על ממשלת ישראל שהפקירה את התושבים שחיים כאן, זה לא רק אונס, אלא ניצול מיני של נערות קטינות, הטרדות וכדומה. לא רק שהממשלה לא מספקת לאזרחים את הביטחון בעצמה, באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית, היא אף קושרת את ידיהם, ופרשת אריה שיף תעיד על כך. גם אביה של הילדה שנאנסה אמר שלא יכול היה לעשות דבר כדי להגן על הבת שלו. זהו סעיף מרכזי נוסף בתכנית שנציג, לפיו תהיינה הקלות בהוראות הפתיחה באש נגד פורצים". 

איתמר בן גביר עם תוכנית להשבת הביטחון לדרום | צילום באר שבע נט

הנגב מהווה כמחצית משטחה של המדינה ובכל זאת מרביתו כלל לא מאוכלס או מאוכלס באופן לא חוקי. האם ואיך בכוונתך לקדם את הנושא?
 
"כמובן. אנחנו נשנה את הדיסקט, אם עד היום העבריינים חשבו להשתלט על אדמות מדינה ולבנות אלפי מבנים בלתי חוקיים, במטרה שבעתיד המדינה תלבין את הפרת החוק הבוטה הזו, אנו מציגים גישה הפוכה, יד ברזל אל מול הבנייה הבלתי חוקית. נדרוש שהמבנים הבלתי חוקיים ייהרסו לאלתר. וזה לא רק בנייה לא חוקית. יש את כל הנושא הזה של כביש 25, מפחיד לנסוע בו בטח בשעות הלילה. וכביש 31 לכיוון צומת שוקת ושומריה, שם מתנהל מערב פרוע לכל דבר ועניין. זה הזוי שתושבים צריכים לפחד".

עוד באותו הקשר מוסיף בן גביר: "חשוב לי להבהיר. מה שהזכרתי כאן זה לא כל הבדואים ואני בטח לא מכליל. יש לא מעט מהם שנאמנים למדינה, שרוצים להתפרנס בכבוד, שעושים עסקים ואפילו תורמים לכלכלה המקומית ואיתם אין לי בעיה. יש גדוד שלם של גששים שאני מאוד מאוד מעריך, אבל מי שמפחיד ומאיים וגובה פרוטקשן ומטריד, איתו אני לא מוכן להתפשר". 

אחרי מספר פעמים שלא עברתם את אחוז החסימה, נראה שהחיבור הנוכחי דווקא כן מקדם אותך ובסקרים המפלגה עוברת את אחוז החסימה. לצד זאת ראש הממשלה אמר "לא לממשלה, כן לקואליציה". מה דעתך על האמירה הזאת?

"יש לי הערכה גדולה לראש הממשלה נתניהו. יחד עם זאת, ברור לי ואני מניח שגם לו, שאני לא מגיע לכנסת הבאה כדי להיות עציץ, או כדי לצעוק בלבד, אלא בעיקר כדי להשפיע. אני לא עוסק כרגע בתפקידים ספציפיים, אך מה שברור הוא שלנתניהו לא יהיו 61 מנדטים להקמת ממשלת ימין אם הציונות הדתית לא תהיה גדולה וחזקה. אם נקבל מספיק מנדטים, הימין לראשונה יהיה ימין גם במעשים ונוכל סוף סוף לעשות כאן שינוי אמיתי". 

איתמר בן גביר. צילום - באר שבע נט
 
ביממה האחרונה קמה סערה סביב הסרטון בו נכללו תמונות של מספר פוליטיקאים, חלקם אף מהצד הימני של המפה, לצד תמונות של היטלר וקונטאר. סמוטריץ' הגיב לנושא ואמר שהסרטון הופץ ללא ידיעתו והתוכן שלו חמור. מה יש לך לומר בנושא?

"זו הייתה סערה בכוס מים. אני מסכים שבדיעבד לא היינו צריכים להכניס לסרטון את המוטיב שמציג תמונה של היטלר בגלל שזה עלול להתפרש ולהיתפס לא טוב, אך יחד עם זאת: הסרטון מציג את המציאות, הכואבת, כהוויתה. מועמדת מספר 7 במפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, שהיא זו שהוצגה בסרטון כמי שכביכול שולחת בקבוצת הווצאפ את התמונה, היא אישה שבזה לשואה, בזה לחיילי צה"ל, ובכלל בזה לעם היהודי. היא קראה למחוק את זכר השואה מהזיכרון הלאומי שלנו, היא ביזתה את חיילי צה"ל כשבצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל היא התגאתה שבזמן שכולם התייחדו עם זכרם של הנופלים, היא המשיכה לנסוע בכביש ושאלו היו "שתי הדקות המופלאות בחייה". מועמדת שאף אחד בשמאל לא מתנער ממנה ומהעמדות המטורפות שלה, גם מנפתלי בנט אנחנו לא שומעים אמירה חד משמעית שהוא לא יישב איתה באותה קואליציה". 

לא גדלת בציונות הדתית שהיום אתה חלק ממנה, אבל בכל זאת לא חלק מהמיינסטרים שלה. אתה מרגיש שיש כלפיך התנשאות מצדם?

"רוב רובו של הציבור הציוני דתי הוא ציבור נפלא שאין בו שמץ של התנשאות. להפך, הוא עוסק יומם וליל בקירוב לבבות, חסד ותרומה למדינת ישראל. אבל בציונות הדתית בהחלט יש קומץ של קבוצת עסקנים כזו, של חבורה קטנה של אנשים יהירים ומתנשאים, שמתנשאים ומתנהגים בפטרונות ושחצנות כלפיי כל מי שלא בצלמם ובדמותם. אני משנה את המצב הזה ומעביר מסר אחר. הנה בצלאל סמוטריץ ממשפחה אשכנזית בן של רב, מתחבר עם איתמר בן גביר חוזר בתשובה בן להורים חילונים ממבשרת ציון. ההורים של אמא מכורדיסטן. ההורים של אבא מעיראק ואני חושב שהחיבור הזה הוא חיבור מנצח. חשוב לי שוב לומר, אני מגיע לכנסת לא רק כדי לייצג את חברון שם אני גר וקרית ארבע, אלא גם את באר שבע, דימונה, אופקים, נתיבות ושדרות. מבחינתי הציונות הדתית זה כל מי ששומר על המסורת. כל מי שאוהב את המדינה והחיילים וצה"ל ואני שליח של כולכם".

נצפה רגע צעד קדימה, במידה ואכן נכנסת בבחירות הקרובות, מה הדבר הראשון שתקדם?

"יש המון נושאים שדורשים טיפול דחוף, אבל אני חושב שהנושא שעומד בראש סדר העדיפויות הוא המצב הביטחוני בדרום ותיקון מערכת המשפט. כי בסופו של דבר, כמעט כל התופעות, הבעיות והעוולות שאנו עדים להם יום יום, נובעות מהליקויים השורשיים במערכת המשפט. גם במה שקורה כאן בדרום, כשמשפטנים מנותקים קושרים את ידיהם של האזרחים וכוחות הביטחון, ומונעים מהם אפילו את הזכות הבסיסית של הגנה עצמית, כך בהפקרת חיילי צה"ל מול המחבלים, כאשר ישראל יוצאת למבצע בעזה והמשפטנים מונעים מהחיילים לעשות את עבודתם כמו שצריך. וכך גם ברדיפה המשפטית נגד ראש הממשלה נתניהו, שתפרו לו תיקים ומנסים להפיל אותו כדי לפגוע בימין. אם נתקן את מערכת המשפט, הכל יהיה הרבה יותר פשוט. בשביל זה אני מגיע לכנסת: לשנות ולפעול למען העם שלי. אבל השינוי הזה תלוי בקוראים שקוראים את הראיון הזה, אם תתנו לי מספיק כח, זה יקרה". 

מדבריו של בן גביר במהלך הסיור בבאר שבע: "אנחנו באנו לכאן בראש ובראשונה קודם כל כדי להזדהות עם התושבים כאן, מי שמכיר אותי יודע שאני מגיל 14 פועל למען העם שלי, למען הארץ הזאת, מי שיודע ומכיר את ההיסטוריה של הפעילות שלי, יודע שכאן כשחיילים חטפו מכות מצעירים בדואים אני הראשון שהתגייסתי ובאתי ועזרתי להם, אני הראשון שעזרתי בהרבה מאוד דברים ומצוקות של התושבים. יש הרבה פוליטיקאים שבאים פעם בארבע שנים, אנחנו באים כדי לעזור, אנחנו באים כדי לשנות. אני שומע כאן את התושבים שמדברים על תופעות כמו פרוטקשן, תופעות כמו אלימות, כמו כביש 25 שאנשים מפחדים לנסוע שם, זה הפך להיות ממש מערב פרוע ואנחנו בראש ובראשונה רוצים לשנות את זה, אנחנו לוקחים את הנגב כפרויקט. אנחנו נדרוש מראש הממשלה לעצור, כי עד כאן, צריך להפסיק את הפגיעה בחוק. אני לא בעד להכליל את כל הבדואים, מי שבעד העם שלנו אהלן וסהלן, יש לנו גדוד של גששים בדואים ואני מאוד מעריך אותם, אבל מי שכאן גובה כסף ואומר זה פרוטקשן ואומר אם לא תשלמו לי אני אשרוף לכם את העסק, צריך להיכנס בו ומי שנוסע בכביש ומאיים על תושבים ועל חיים של אנשים צריך לטפל בו". 

בסיום הסיור אמר: "בסופו של דבר זאת השליחות הציונית, להיות בנגב, לכן אנחנו בציונות הדתית רוצים באמת להפריח את השממה כמו החזון של בן גוריון. ומבחינתי אני תמיד אומר את זה הציונות הדתית שלי זה לא רק הבית שלי בחברון ומערת המכפלה שאני מתפלל בה, זה גם ההורים שלי שאני חזרתי בתשובה אבל הם נשארו חילוניים, זה אבא מעירק אמא מכורדיסטן, אבל אוהבים את המדינה הזאת, אני פוגש כל כך הרבה אנשים שאוהבים את המדינה הזאת ואני אוהב אותם ורוצה להילחם למענם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('528e2300-9ebd-4784-8a92-fc9f72e9774d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה