איש העסקים רפאל יצחקי חוזר לבאר שבע

$(function(){setImageBanner('70baea00-3501-413d-94a3-b085a9d6c4e6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

רפאל יצחקי, איש עסקים שבבעלותו רשת ארצית מוצלחת, שישה במספר, בשם "רפאל-שיער - תוספות שיער, פתרונות איכותיים וטיפול בדלילות שיער", חוזר הביתה לבאר שבע ובימים אלו מחדש את הסניף הגדול שלו שיובל מהפכה בתחום השיער בעיר

רפאל יצחקי | צילום: מורן גז

רפאל מתגורר כיום באחד המגדלים היוקרתיים בתל אביב וחי את החלום של עצמו, חגג ארבעים לאחרונה. הרווק המבוקש שהתחיל את חייו בתחום הצילום בבאר שבע בעסק הצילום של אביו ניסים ז"ל,  קיבל הזדמנות מאיש עסקים מלונדון להתפתח בתחום השיער ומאז קיבלו חייו תפנית חדשה ומצליחה. בקורונה טיים, הבין רפאל לראשונה בחייו שיש לו הכל, אבל חסר לו משפחתיות. "שהייתי צעיר יותר אמא שלי תמיד אמרה לי. שיום אחד אני אסובב את הראש ובום אהיה בן 30, אז הבנתי כבר שהחיים רצים מהר ואנחנו איתם" אמר בחן.

אז קיבלת תובנות חדשות לגיל 40?

"אני מסתגל. אמרו לי שבגיל 40 אראה את הדברים אחרת והאחרת שלי היא פשוטה. אני רואה יותר טוב, חד יותר, מפוקס יותר, מבין יותר ולמוד ניסיון. אומנם סובבים אותי הרבה מאד אנשים, אבל מעגל החברים שלי מצומצם".

אז מה הסיפור של רפאל שכבש את העולם? הוא נולד בבאר שבע למשפחה מקסימה שהתגוררה בשכונה ט'. אבא ניסים, אמא דורית ושתי אחיות. הוא התחנך בבית ספר "אשכול" ולאחריו למד בתיכון מקיף ו' "אחת התקופות היפות בחיי" נזכר לאחור "מחיי חברה, משפחתיות, חום של באר שבע, חיי שכנות, מקומות בילוי, אלו דברים שאין במקום אחר ויש לבאר שבע את היתרונות שלה". כל חייו היה בטוח שיעבוד עם אביו ניסים ז"ל בתחום הצילום בעסק המצליח "פוטו יצחקי" שממנו למד את רזי המקצוע. הם חשבו לפתח את התחום ולהקים עוד עסק בתל אביב, אבל לפני 13 שנה אביו חלה ונפטר וכל החלומות נקטעו.

רפאל החליט לעבור לתל אביב אחרי הצבא כדי לצאת לדרך עצמאית ואז בגיל 25 הוא פגש במקרה איש עסקים מלונדון ששינה את חייו והציע לו להשקיע בתחום תוספות השיער ובדרכי הטיפול לסובלים משיער דליל. "קיבלתי הצעה מפתה משולחן גדול של אנשי עסקים ובתור הילד שבא מבאר שבע ולא כל כך מבין מה נפל עליי, קמתי מהשולחן, אמרתי תודה רבה אבל לא נראה לי " משתף על תחילת הדרך ומוסיף "עוד שאלתי באם יצטרכו עזרה אשמח לפרגן, בסוף נשאבתי לתחום". 

רפאל יצחקי | צילום: מורן גז

מה גרם לך להישאב לתחום?

"עם הזמן אתה רואה את השינוי אצל הלקוחות שסבלו מדלילות שיער ואני מדבר על חיילות ועד מבוגרות, שבאו עם בעיות רפואיות או גנטיות והשינוי היה מופלא. ממצב שאין להם שיער למעלה, בחלק מהמקרים אפילו קרחת, הטיפול שלנו שינה להן את החיים מקצה לקצה. את רואה אדם מאושר ועם שיער".

ומתי הבנת שהבחירה הייתה נכונה?

"לפני ההצעה התחלתי לתכנן את החיים ולהתמקצע בתחום, התחלתי להביא את המוצרים מאיטליה ועברתי שם את כל ההתמחות, עד שהתחלתי להיות מדריך אצלם ובמקביל התחלתי לשווק תוספות שיער בארץ למספרות. ככה הכירו אותי. עברתי להשתלמויות וכל מה שניתן להתפתח ביום יום. אחרי שאבא שלי נפטר קיבלתי הצעות מטובי מעצבי השיער בארץ שרצו להיכנס לתחום, אבל לדאבוני הגורל רצה  אחרת ואבא שלי חלה ונפטר, אמא שלי דחפה אותי להמשיך ולהגשים את החלום ואז הגיע ההצעה מאיש העסקים בלונדון שלאחריה פתחנו מקום מדוגם על טיילת תל אביב ביחד עם שותף בשם סמי, שחיבק אותי כמו אבא. הרגשתי שיש לי שמירה למעלה". 

רפאל יצחקי | צילום: מורן גז

המפגש ששינה את חייו

יום אחד אירע מפגש גורלי ששינה את חייו, רפאל נכנס למעלית ופגש איש עסקים ודמות מוכרת בתל אביב, שזיהה אותו אמר לו  "ילד, תקשיב לי טוב! כל החרטה של תל אביב נעלם מהר מאד. חברים לא יהיו לך הרבה שתצליח ותכף ממש תכף זה קורה. הכל שטויות, תשמור על עצמך ועל החלומות שלך".  המפגש הזה והמילים שנאמרו גרמו לרפאל להבין מיד שזה לא סתם והחליט לשנות פאזה. הוא נפרד מחברו מלונדון, שקיבל בהבנה והחל לפרוץ בעצמו. התחיל מאפס, מכר את מה שלא שלו והתחיל לבד עם סניף בכיכר המדינה, לאחריו פתח את השני והשלישי וכך עד השישי המיוחל. 

זה חתיכת מהלך לעזוב שותף ולצאת לדרך עצמאית, תאר לי את הרגע שבו זה קרה "זמן קצר אחרי ישבנו בסוויטה של השותף מלונדון והדברים לא ממש צלחו. הרגשתי שאני חייב להתחיל מאפס. המשפט שסיכם את הדברים שלו היה 'קח כל מה שאתה צריך אין בינינו חשבון. אם אתה צריך עזרה תגיד לי ואני אשמח לעזור'. הייתי חשדן ושאלתי למה אתה עוזר לי? ענה לי שהוא מאמין בי ואני מזכיר לו את עצמו והוא יודע שיום מן הימים אני אעשה את אותו הדבר בשביל מישהו אחר״.

מתי ההצלחה הכלכלית הגיעה?

"האמת לא זוכר את זה, אני בן אדם שהעשייה מעניינת אותו וכל הזמן מחפש להתפתח. אני יודע להגיד שעשיתי, השקעתי עבדתי והעסקים עובדים. שישה סניפים בתל אביב, אשדוד, באר שבע, ירושלים, חיפה, כרמיאל וטבריה. באר שבע, תל אביב וחיפה הם בבעלותי והשאר זכיינים. אני מאוד מעריך את הדרך שלי. כשפתחתי את המקום הראשון בתל אביב לא רציתי עזרה מאף אדם. כדי להתחיל ישנתי על מזרונים ברצפה בחדר מאחור. לא רציתי ששום דבר ילחיץ את העסק, ויתרתי על דירה חצי שנה וישנתי על הרצפה". 

רפאל יצחקי | צילום: מורן גז

רפאל חי חיי רווקות תל אביבים, יש שיגידו חי את החלום, אבל לאחרונה הרצון למיסוד וילדים התחיל להופיע, כפי שהוא מספר: "עד לפני כמה שנים לא ממש התעסקתי ברצון להתמסד וחייתי את החיים כמו שהם, נהניתי. אני במקום שרוצה זוגיות ולבוא הביתה ולמצוא את החברה הכי טובה שלך, אבל לא תמיד חשבתי על זה כי הייתי תמיד במקום שבו ראיתי, אכלתי, טעמתי, טיילתי המון בעולם עם עסקים בחו"ל ופתאום לאחרונה אני חושב על ילדים. אני מאוד אוהב ילדים. אתה מבין שאתה חי בכלוב של זהב ולא הכל ורוד. אחרי הרבה שנים של עשייה, שאני לא יודע מה זה לשבת בבית פתאום כל העולם נסגר בגלל הקורונה ואתה יושב ועושה חושבים. רגע, מה קורה עכשיו. לבד? יש לך הכל, אבל חסר לי הביחד". ולא מנסים לשדך לך? "בטח. הרבה, אבל אני לא שם, זה לא זה אני גם לא מחפש באופן יזום, אני מאמין שדברים מגיעים וזה יגיע".

הקורונה השפיעה על העסקים?

"זאת תקופה לא קלה ולא רגילה, אבל תמיד הייתי מאמין שבסופו של דבר גם בפאן העסקי וגם בפאן האישי, מי שיודע להסתכל מחוץ לקופסא יכול להצליח אף יותר, כמה שזה קלישאתי".

הסניף בבאר שבע קיים כבר משנת 1997 ועבד לאחרונה רק פעם בשבוע, אבל עכשיו המקום עובר שיפוץ משמעותי והולך להיות אחד הקומפלקסים המושקעים בעיר. אחרי כל הסיבוב בארץ עומד רפאל להשקיע  בגדול בעיר שבה נולד, מתעתד לתת את המוצרים הכי טובים והשיטות המתקדמות ולהפוך את המקום לדבר הכי מצליח בעיר "מהפך יסודי כמו שלא נראה בדרום, יש למה לצפות" הוא אומר.

ומה התוכניות לעתיד?

"האמת שעכשיו יש לי עוד הצעות לפתוח עוד מקומות, אבל לקחתי קצת זמן לחשוב מה אני רוצה ובאיזה פרויקטים להשקיע. אני גם מכוון להתפתח עוד ברמה העולמית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2a6d9546-3e0d-461b-8de5-23725a7d931f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה