פסטיבל "ירוק ולא רחוק" 2019 יוצא לדרך

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c7f89a9e-599a-4d14-bc42-33202fa27941','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33373,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c7f89a9e-599a-4d14-bc42-33202fa27941','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33373,'Image','');},7]]);})

רגע אחרי שפסטיבל "דרום אדום" הסתיים מתחיל פסטיבל שפלת יהודה הנקרא "ירוק ולא רחוק" , זוהי שנה שלישית ברציפות של פסטיבל ירוק במיוחד הטומן בחובו מקומות מדהימים לטיול ושלל פעילויות .הפסטיבל יתקיים בתאריכים 7.3-23.3.2019 את הפסטיבל מפיקה עמותת תיירות שפלת יהודה והמועצות אזוריות לכיש, יואב, באר טוביה, שפיר קרית גת ונחל שורק, רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל.

כשמזג האוויר מתחמם  וכולנו יוצאים מהבתים כי הכל הופך לירוק, הגיע הזמן לצאת לטבע וליהנות.  אזור שפלת יהודה ניחן בשדות ירוקים מרהיבים , ומסתתרים בו פינות חן שעוד לא גילתם, אמנים ואומנים, חוות חקלאיות, מחלבות, רפתות, יקבים, ירידים, מוקדי קולינריה מעניינים ועוד.

עמותת התיירות שפלת יהודה המפיקה את הפסטיבל שמחה להזמין אתכם לגלות חבל ארץ יפיפה ומלא בכל טוב, באמצעות פסטיבל "ירוק ולא רחוק", המתקיים שנה השלישית, השנה, במהלך חודש מרץ.

מדובר בפסטיבל מקסים שבו אתרי החקלאות והתיירות האזוריים פותחים שעריהם בפעילויות מגוונות ומעניינות והפנינגים לכל המשפחה – רבים מהם בחינם או במחיר סמלי. הפסטיבל הביא שנה שעברה אלפי אנשים מהמרכז לאזורינו חוזר השנה במתכונת משופרת ומעניינת הרבה יותר.. ועד שיש אצלנו כזה פסטיבל אתם חייבים לקחת חלק.. .

שפלת יהודה היא חבל ארץ ירוק ומלא באטרקציות שונות ומגוונות לכל המשפחה כגון: חוות חקלאיות, מחלבות, רפתות, יקבים, מרחצאות חמים, מוקדי קולינריה מעניינים ועוד.
לא סתם בחרה, עמותת התיירות שפלת יהודה, לקיים את הפסטיבל בתאריכים המדוברים, שכן, עם בוא האביב נצבעת שפלת יהודה במרבדים צבעוניים של כלניות, –חרדלים,  ותורמוסים עוצרים נשימה המתכתבים באופן מושלם עם אלפי הדונמים של יערות עמוסי עצים ירוקים ברקע. בזכות נופים אלו ונופי הגבעות הרכות, שמעניקות לאזור חן מיוחד קיבלה שפלת יהודה את הכינוי "טוסקנה של ישראל".

אז מה מצפה לכם בפסטיבל ? 

סופ"ש ראשון- 7-9/3

  • דקלה בהופעה ליום האשה- לנשים בלבד
  • שוק כפרי בחווה – אוכל,יד 2 והרבה אווריה טובה בחווה של חוה בחפץ חיים
  • הפנינג וינטג' אספנות- רכבי אספנות ויריד בטעם של פעם בבית ניר
  • שוק כפרי שכולו תרומה- הפנינג גדול מלא בדוכנים וטעמים בניצוחם של בני ובנות המצווה של הישוב
  • סיור בנמל- סיור ייחודי ומרתק בנמל אשדוד
  • מגוון אתרים ופעילויות לקהל הרחב (מצ"ב פירוט)

 

סופ"ש שני- 14-16/3

  • שם טוב לוי במופע לזכר אריק איינשטיין "לקחת פסק זמן" בביסטרוק בחצור
  • מצדיעים לכוחות הביטחון וההצלה - בקיבוץ חפץ חיים. הציבור מוזמן ליהנות ולהכיר את פעילותה של משטרת ישראל, מד"א ,מכבי האש ועוד באמצעות דוכנים חווייתיים ותצוגות מרתקות. כמו כן החווה של חוה הסמוכה תהיה פתוחה לציבור הרחב.
  • יריד כפרי בבאר טוביה – מצדיעים לחקלאות הישראלית
  • מגוון אתרים ופעילויות לקהל הרחב

 

סופ"ש שלישי- 21-23/3

  • מסע אופניים משפחתי לזכרו של ג'ינו ברטלי, רוכב אופניים איטלקי וחסיד אומות עולם שהציל 800 יהודים במלחמת העולם השנייה. המסע יתקיים בשטחי מועצה אזורית שפיר ובסופו יתקיים שוק כפרי לכבוד פסח.
  • הפנינג אוכל וטיולים למשפחות ביער קוממיות סמוך למצודת יואב.
  • מגוון אתרים ופעילויות לקהל הרחב

                                                                                      

לפרטים, הרשמה ומידע נוסף: 08-8500711

 

אתרים ופעילויות לבודדים ומשפחות :            

נפלאות הגריל הארגנטינאי- בחצר ביתם של יעל ואבי השוכן בתוך יער בריטניה, על גריל  ארגנטינאי ענק  צולה אבי נתחי בשר שלמים ולידם צ'וריסוס עסיסיים וירקות מגוונים.

במטבח-יעל מנצחת על מלאכת הכנת סלטים מיוחדים הבנויים על היצע העונה ועל דמיונה היצירתי והם מהווים תוספת מושלמת לבשר וליין העמק.

יעל  גם מכינה את קינוחיה המיוחדים והכל נקשר ביחד לארוחה עשירה ומיוחדת.

בשילוב הנוף ,שלוות היער הפורח והשקט האין סופי, מגישים בנפלאות הגריל הארגנטינאי ארוחה המתבססת על מזנון חופשי של סלטים. ירקות מהגריל ומהתנור, צ'וריסוס וכנפיים ברוטב הגאוצ'וס לצד בשרים על הגריל וקינוחים מרעננים.

 החווה של חווה

החווה של חווה- החווה של חוה פותחת את שעריה  לקהל הרחב. החווה הינה חוות חיות ענקית המפוקחת ע"י צער בעלי חיים ורשות הטבע והגנים. החווה היא כ 20 דונם של מרחבים, מגוון רחב של בעלי חיים ושפע של פעילויות לכל המשפחה:. בחווה  רכבת לרפת, חצר ליטוף, רכיבה על חמורים ואפיית פיתות וכן פעילויות עונתיות . כל הפעילויות כלולות תמיד בתוך מחיר הכניסה .

 

יקב מרשה- יקב מרשה (Maresha) הינו יקב משפחתי כשר, המייצר יינות איכות ברמה גבוהה באזור יין חדש ומתפתח. יקב מרשה שם לו למטרה להוות מרכז אזורי להנחלת תרבות היין וכן להביא טעמים וריחות חדשים ושונים לנוף היין הישראלי. הכרם, היקב ומרכז המבקרים הצמוד אליו ממוקמים במושב זרחיה בחבל ארץ "גבעות יהודה-תל מרשה"  בסמוך לנחל גוברין. חבל ארץ זה נמצא במפגש של 3 אזורים גיאוגרפיים : שפלת החוף, הרי יהודה וחבל לכיש. היינות מיוצרים אך ורק מענבים הגדלים בכרם שבבעלות היקב. כך אנו יכולים להבטיח את ייחודיות הטעמים ואת הארומות האופייניות, המתקבלות מהענבים.

 

הרפת של איתי גיל- ניר בנים -  ברפת של איתי תוכלו ליהנות ממגוון רחב של פעילויות הקשורות לפרה ולמקום מגוריה. בואו והצטרפו לסיורים המסבירים על אופן הטיפול וההאכלה של הפרה ושל העגל., כניסה למכון החליבה המודרני המערב טכנולוגיה חדישה,

בנוסף תקבלו הסברים מקיפים על אופן החליבה ועל צורת העבודה של המכון, הסברים על הריונה של הפרה ואופן הלידה, כמו כן כניסה ליונקיה שבה תוכלו להאכיל את העגלים הצעירים בחלב וללטף אותם.

 

חוות החוויות – חווה חיות מקסימה הנמצאת בכפר הנוער כנות המופעלת ומנוהלת כולה ע"י בני הנוער מהפנימיה. החווה פתוחה בשבתות בלבד וכוללת גם פעילות אפיית פיתות, פינת ליטוף, מתנפחים ובתשלום סמלי נוסף גם רכיבה על סוסים.

 עיזה פזיזה

עיזה פזיזה- מחלבת עיזה פזיזה מזמינה אתכם לחוויה של טבע ובריאות לכל המשפחה:
סיורים מודרכים בדיר העיזים, סדנאות להכנת גבינה כפרית וארוחת גבינות עיזים מפנקת. ניתן לשבת במרכז המבקרים הממוזג או לרכוש ממבחר הגבינות והיוגורטים שלנו, ולצאת לפיקניק בסביבה. מומלץ לשלב עם ביקור בגבעת הרקפות שבטל שחר, הנמצאת בשיא פריחתה בעונה זו של השנה. גבינות העיזים שלנו נמכרות רק במחלבה ומומלצות בשילוב עם יין טוב או קונפיטורה איכותית, אותם ניתן למצוא בחנות הבוטיק שבמקום.

 

מסע לבטן האדמה- בחצר ביתו של הגיאולוג ד"ר אריה איתמר, נצא לסיור בשבע תחנות המציגות את מבנה כדור הארץ, עברו, ועתידו. בסיור אבנים מכל העולם מינרלים צבעוניים, מתכות מאובנים ו...נפט מאובן.

הסיור ללא עלות ומתאים לכל המשפחה. יש לתאם מראש.

 

ג'ויס - מסעדה כפרית- מסעדה כפרית שנמצאת בלב מושב ביצרון מול נוף כפרי מהמם… המסעדה מגישה תפריט איטלקי, ים תיכוני, חלבי, בשרי ומגישה ארוחות בוקר בסוף שבוע.
למסעדה קונדיטוריה המייצרת קינוחים ועוגות לפי הזמנה.

 

סיורי ליקוט- מפגש ליקוט שכולל טיול קצר בו נלקט צמחים ונלמד: כיצד לזהות צמחי בר למאכל, אילו צמחים מסוכנים דומים להם ומה אפשר לבשל מהם. במפגש ישתלבו הפעלות, סיפורים ורעיונות למתכונים.

בתום הטיול נתכנס במתחם שאורגן מראש בו נבשל יחד ארוחה מלוקטת ומזינה ולבסוף נאכל אותה בשמחה. הארוחה תכלול: תבשיל ירקות שורש וירוקים מלוקטים, 3 סלטים, פיתות בטאבון, טחינה ירוקה, ממרחים ביתיים ותה צמחים חם או קר.

אורך המפגש הוא בד"כ כשלוש שעות. 100 ₪ למבוגר 50 לילד.

 היביסקוס

חוות ההיביסקוס- חוויה מרתקת במפגש עם שלל צבעים וצורות של פרחי ההיביסקוס הסיני. הצטרפו לסיור ותזכו לפגוש במגוון עצום של זני ההיביסקוס, ייחודו של הפרח וסגולותיו המופלאות, לטעום ממגוון המוצרים המופקים מפרחיו ופירותיו ומשאירים טעם של עוד. הסיור מלווה בסיפורי אגדות על פרחי ההיביסקוס בארץ ובעולם ובטעימות מהמוצרים שהחווה מייצרת מפרחיו ומפירותיו.

הביסטרו של מייק ושרון- אוכל דרום אפריקאי אוטנטי במסעדה הצבעונית והמיוחדת שלנו

בחוץ גינה רחבת ידיים שבה ילדים יכולים לשחק ולהתרוצץ.

הביסטרו נמצא בקיבוץ גל און (אפשר למצוא בוייז)

 

חוות הבופאלו- משפחת טריסטר מזמינה אתכם להכיר מקרוב את עדר הבופאלו, שהגיעו בטיסה במחלקה ראשונה, מדרום איטליה בשנת 1995.  חזונם של עירית  וחגי טריסטר להשיב את הבופאלו לנופי ארץ ישראל ולנוף המקומי- הצליח!.במשק המטופח והפסטורלי בני המשפחה הקימו מחלבה המייצרת מחלבן של נקבות הבופאלו, מגוון רחב של מוצרי גבינה נפלאות בטעמן העדין. הסיורים כוללים ביקור מודרך ברפת, במרכז המבקרים צפייה בסרט ולבסוף טעימת גבינות מתוצרת המחלבה.

 

שחמטיפוס- שחמטיפוס הוא אולם בולדר בו הקירות וגם חלק מן התקרה מכוסים באחיזות טיפוס ועל רצפתם מזרוני נחיתה עבים. טיפוס הוא פעילות ספורטיבית מהנה ומגבשת. הטיפוס מפעיל שרירים רבים בגוף ובעיקר את שרירי הליבה, משפר קואורדינאציה, מהירות וכוח. היופי בטיפוס הוא שנדרשות יכולות רבות, גם פיזיות וגם מנטאליות. הטיפוס הוא ספורט המתאים גם לגברים וגם לנשים והוא אחד מענפי הספורט היחידים שבהם ההישגים של נשים אינם נופלים מהישגי הגברים.

 הארטישוק של נועם - צילום נועם יעקבא

הארטישוק של נועם- אתם מוזמנים לחצר ביתם של נעם ודליה, דור שלישי של חקלאים המתמחים בגידול ארטישוק וענבי מאכל. מהחצר נצא ביחד עם נעם לסיור מרתק בשדות הארטישוק, נשמע סיפורים על הירק המיוחד, נכיר את ההיסטוריה שלו ונטעם טרי טרי מהשדה. בנוסף נטייל בכרם הזיתים ונהנה בעונה מפריחת האפרסקים הנהדרת. בסוף הסיור נתכנס במרכז המבקרים לטעימת מרק ארטישוק או ארטישוק חלוט.

במקום מכירת ארטישוק טרי הישר מבית האריזה ומגוון מוצרי משק.

אתכלית- אתכלית, חקלאות, קהילה וחוויה אתיופית

החווה החקלאית “אתכלית” שבקרית גת.

החווה החקלאית היא פרויקט קהילתי-חברתי מרתק, ומרכז יחיד במינו לשימור ולימוד המורשת התרבותית של יהודי אתיופיה. כחלק מחיזוק המרקם החברתי של הקהילה האתיופית בקרית גת, מועסקים בחווה עשרות חקלאים מוותיקי הקהילה, המגדלים מגוון גידולים, ביניהם כאלה המיוחדים לקהילה האתיופית, כמו גומן, טף והפלפל הסודני החריף שמשמש מרכיב יסודי במטבח האתיופי.

 עידן אופן

עידן אופן- מרכז הרכיבה נמצא בקבוץ רבדים הפסטוראלי – רק 35 דקות מתל אביב, באר שבע וירושלים, סמוך לגדרה. המקום מציע טיול אופניים חווייתי לכל המשפחה. מגוון מסלולים בנוף מרהיב של שדות ירוקים, מטעי פירות, טבע פראי ושרידי העיר הפלישתית עקרון. ניתן לשכור במקום אופני שטח לכל הגילאים, כסאות אחוריים ונגררים מסוגים שונים לילדים ופעוטות וכן רכבי גולף ממונעים.

 גבינות צדק בחוות האלה

גבינות צדק- בנוף פסטורלי, ירוק ופורח בחוות הבודדים חוות אלה נארח אתכם לסיור בדיר העיזים, עדר הפרות, מחלבה – הסיור בהדרכת צדק ויכלול הסברים על גידול בע"ח במרעה כדרך חיים, על חקלאות מתחשבת וחוות בודדים מה זה? משף הסיור כ40 דקות ובסופו יטעמו המשתתפים ממגוון גבינות החווה. במקום יגישו פלטות גבינות משובחות ולחמי מחמצת איכותיים עבודת יד.

 

ניווט- היער בשיא תפארתו: מרבדי רקפות ומסביבו שדות חיטה ירוקים. זה הזמן לבקר בתחנת הכוח הדליה ולנווט אתנו ביער. התוכנית כוללת: סיור במרכז המבקרים של תחנת הכוח דליה, ובסיומו עוברים לנקודת ההתכנסות לניווט. שם נתכבד בקפה ומאפה, נקבל הסבר קצר (או ארוך למי שמעוניין) על מפת הניווט, מפה וחידון בנושא הטבע והסביבה ו… יוצאים לדרך. כל משפחה מנווטת עצמאית בקצב ובמסלול שהיא בוחרת. בסיום מקבלים הילדים תעודות נווטים ונווטות מוסמכים, מבלים בפינת היצירה, ואתם מוזמנים להישאר לפיקניק בחיק הטבע – האוכל עליכם, המחצלות עלינו… יש להירשם מראש, 

ייקב חיטים.

יקב כהנוב – גדרה- מרכז המבקרים של יקב כהנוב ממוקם בלב הכרמים המישפחתיים
☆ במרכז אנו מספקים לאורחים מגוון רחב של טעימות יין, כיבוד קל וסיור מקצועי ומודרך, המפרט את תהליך הכנת היין, מגידול וטיפוח הכרמים ועד ביקבוק התוצר המוגמר.

 

פונדק ורדה- המסעדה הביתית המיתולוגית שהוקמה ע"י ורדה ואריה בצלאל לפני כ- 50 שנה, מנוהלת היום ע"י דור ההמשך. במקום מוגשים תבשילים ביתיים אותנטיים, מרקים, בשרים על האש, סלטים ומנות צמחוניות וטבעוניות, כאשר הכל נעשה מדי יום מחומרי הגלם הטריים ביותר וללא חומרי שימור. המוטו של המקום הוא: "מה שאנחנו לא יודעים לעשות אנחנו לא מגישים", ובהחלט מרגישים את זה בכל ביס.

 

חנות וינטאג'- חנות וגלריה של קריסטין וולף לרהיטים שבדים וינטג' ועתיקים אשר ממוקמת במושב באר טוביה. הגלריה המתמחה בריהוט סקנדינבי עתיק, מלקטת קריסטין בקפידה. היא נוסעת לשבדיה ובוחרת רהיטים ופריטים מיוחדים ומביאה אותם לארץ. החנות עמוסה בכל טוב – רהיטים, כלים, גופי תאורה, מראות, תמונות, צעצועים בכלל וסוסי נדנדה בפרט ועוד

 אלטע בוטיקפה

אלטע בוטיקפה- אליאב-  אלטע בוטיקפה  בית קפה חלבי כשר שלוקח למסע קסום בזמן, 
אוכל משובח, נוף מטריף לכרמים, טיול באזור קסום .. המון אלטטטט וחנות יד שניה.

פתוח לקבוצות עד 60 איש בהזמנה ותאום מראש באמצע השובע ובשישי בין 9 -15.30

אפשרות לשלב סדנת צחוק או סדנת קרמיקה עם ארוחה משובחת

 

מוזאון ע"ש משה שק- משה שק הוא אמן ידוע ומוכר מזה שנים רבות. פסלי הברונזה והאבן שלו מוצבים במקומות ציבוריים בארץ ובעולם. אמן פורה ומוכשר שיצר בימי חייו אלפי פסלים וצלחות בחומרים שונים והיה מעורב בחלק מהממצאים הארכאולוגים שהתגלו בארץ. ביקור במוזאון משה שק הוא חוויה לכל חובב אומנות. המוזאון כולל גן פסלי ברונזה, פנורמה של פסלי ברונזה בקומת הגג, גלריה ובה תערוכת פסלי חמר גדולים וצלחות מצוירות, ומרתף מרווח שם מאוכסנים בכבוד שאר אלפי פסליו של האומן.

 

חמי יואב- חמי יואב המחודש מזמין אתכם לבלות ולהתפנק מבריכות מים תרמו-מינראלים טבעיים עשירים בגופרית ובסגולות בריאותיות לגוף ולנפש, בריכת מפלים, ג'קוזי, סאונה יבשה וסאונה רטובה, מתקני ספורט חדשים, מרחבי דשא סביב האגם, ספא דגים לרגליים, קפיטריה  ועוד...

 

אקויה- במתחם, ספא מחודש ומעוצב, – קלאב ספא אקויה – המציע תרבות בילוי חדשה בתחום הספא והאירוח: שילוב מרתק בין מנעמי ספא בילוי קסום ואירוח קולינרי.
מגוון טיפולים המתבצעים ע"י מטפלים מוסמכים ומקצועיים.
שבילים מעוצבים ופרגולות אינטימיות למנוחה. בספא תוכלו לחוות אווירת חופש של שלווה מופלאה.

 לרשימת הפעילויות ולוח הזמנים המלא כנסו כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cd910994-047b-4be6-86c4-6fea84aca224','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33375,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה