מדרכות באר שבע: הסיוט של הולכי הרגל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0267c026-14fa-4c78-a78d-cc75eb17319d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0267c026-14fa-4c78-a78d-cc75eb17319d','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0267c026-14fa-4c78-a78d-cc75eb17319d','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

המדרכות ברחבי העיר הפכו להיות מסלול נסיעה עבור "כלי רכב" חדישים, כשהם אינם משאירים מקום להולכי הרגל. יצאנו לבחון את תקינות המדרכות. התוצאות בפנים.

בשנים האחרונות עולות עוד ועוד תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על המדרכה מבלי לסכן את חייהם. המדרכות, כך אומרים התושבים, הפכו להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם. יחד עם המכוניות החונות, הגזם שנערם והשלטים החוסמים, כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל לצעוד בבטחה.

-

בכדי לבחון את התופעה, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק (ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין), חונכי פר"ח ומתנדבים נוספים, לבדוק את מצב המדרכות בין היתר בבאר שבע. המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות, על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל חוסמים, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים שאינם מאפשרים מעבר ועוד.


-

בבאר שבע נבדקו מספר רחובות באקראי ברחבי העיר. ביניהם אפשר למצוא את רחוב גולומב, פנחס החוצב, ראובן, דרך אילן רמון ודרך השלום, בהם נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן רוחב המדרכה, כשעליו להיות לפחות 130 ס"מ. ברחובות גמל, חסידה, ישראל ישעיהו, נשר, סיני, האיסיים, ההשכלה, המדע, העיט, הצבי, דוד הראובני, אביה השופט, אברהם אבינו, אוסוולדו ארניה, בנימין מטודלה ושלום גרשום נמצא כי המדרכות כן עומדות בתקן. אמנם ברחובות רבים המדרכות אכן עומדות בתקן, אך עם כל תנועות "כלי הרכב" החדשים שמתווספים להולכי הרגל, גם רוחב זה כבר איננו מספיק.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר בתגובה: "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן כי הולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".

מהעירייה נמסר בתגובה:

"מדובר ברחובות הנמצאים בשכונות ותיקות אשר תוכננו בזמנו על פי תקן מדרכה שנקבעו בהנחיות משרד התחבורה והסדרי התנועה. על כן, בכבישים וברחובות אלה ואחרים בשכונות הוותיקות, לא ניתן ליצור מדרכות, מקומות חניה ושבילי אופניים".


-

עוד הוסיפו בעירייה: "בפיתוח המאסיבי שמתבצע בשנים האחרונות בשכונות הוותיקות, בא לידי ביטוי בכל רחוב מחודש ומשודרג נושא הרחבת המדרכות וכן סלילת שבילי אופניים, כפי שנעשה בשכונות החדשות. עד לחידוש ושידרוג רחובות  אלה פועלת העירייה למציאת  פתרונות יצירתיים, להתאים את התשתיות ולתקנים המאושרים, שיאפשרו לתושבים המתגוררים במקום, איכות החיים ובמקביל בטיחות למשתמשי הדרך (הולכי רגל), שהוא ערך עליון וחשוב. עירית באר שבע תמשיך ותפעל כפי שהיא עושה זאת בימים אלה ברחובות רבים בעיר, לחדש ולשדרג את התשתיות בשכונות הוותיקות".


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('954e6419-5f67-4188-bf12-845dd010e9e4','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה