7 תאונות בחודש באותו הצומת "פוחדים לחצות את שדרות רגר"

$(function(){setImageBanner('ceff72ac-f64a-41d0-aaa0-451315850c67','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

7 תאונות דרכים אירעו החודש בשדרות רגר פינת בן גוריון, וזאת ככל הנראה בשל שינוי תזמון רמזור, ומיקומו הגורם לבלבול בקרב נהגים. נהג שנפגע בתאונה: "זה אבסורד! שיתקנו את הצומת!". וגם: התיעוד שחושף – כך מתבלבל נהג בצומת וחוצה באדום. ומה לגבי הולכי הרגל? גם הם מתריעים על תופעת "גניבת" הרמזורים האדומים הרווחת בצומת. תחקיר בלעדי

7 תאונות דרכים אירעו החודש בשדרות רגר פינת-בן גוריון בבאר שבע, בהן נפצעו 9 בני אדם, במזל ללא פציעות קשות. מדובר בצומת ראשי בבאר שבע בו חולפים עשרות אלפי רכבים מדי יום, אך באופן פתאומי, החודש נרשמו 7 תאונות לעומת תאונה אחת בלבד מתחילת 2018 ועד חודש יוני, כך לפי נתוני המשטרה. הסיבה בכך טמונה, ככל הנראה, בשינוי שנעשה לאחרונה - שינוי תזמון הרמזורים לפנייה ישר ושמאלה, שכעת נדלקים בנפרד. אלא שהרמזור שהורה על הנסיעה נותר במקומו ולא מופרד בתורן באמצע הכביש, מה שגורם לבלבול בקרב נהגים רבים.

בתיעוד שהגיע לידי 'באר שבע נט', נראה רכב אמש (30.7) בשדרות רגר פינת בן גוריון, פונה שמאלה מהנתיב הימני, ככל הנראה בשל בלבול מרמזור שהתחלף לירוק, אך מורה על נסיעה ישר. למזלו של הנהג המבולבל, חצייתו באדום לא נגמרה בתאונה. מימין, ניתן לראות קבצן שעומד באמצע הכביש ומסכן את עצמו ואת משתמשי הדרך, גם זו תופעה מקוממת בעיר אותו סיקרנו בעבר, ועלולה לעלות בחיי אדם. 

"זה אבסורד, חייב לתקן את הצומת!"

ב-9 ביולי נסע צעיר תושב באר שבע בשדרות רגר, וכשהגיע לצומת רגר-בן גוריון, פנה שמאלה, והתנגש ברכב שהגיע מכיוון דרום "הייתי בנתיב הימני של הפנייה שמאלה. מולי היו שני רמזורים, רמזור אחד המורה להמשיך ישר, והשני שמאלה. פתאום בא רכב ונכנס בי. נפצעתי ביד, הייתי עם תחבושות שבועיים. חברה שלי גם היא קיבלה מכה חזקה, ועדיין עם כאבים בצוואר ובראש".

מדוע נכנסת לצומת? "זכרתי שנסעתי בירוק, אבל הצד השני הצליח להוכיח שעבר בירוק ואני באדום. הרכבים הלכו "טוטאל לוס". כנראה שהתבלבלתי בין הרמזורים. למה הם צמודים אחד לשני?! לא יכול להיות שאחד ירוק והשני אדום על אותו כיוון נסיעה. זה אבסורד, שיתקנו את הצומת".

"זכרתי שעברתי בירוק. חייב לתקן את הצומת!". צילום: באר שבע נט

פנינו למעורב השני בתאונה, נהג שביקר בעיר את בתו הלומדת באוניברסיטה "הבחור כנראה התבלבל ברמזור והתנגש בי. מזל שנסעתי במהירות נמוכה יחסית. הוא נכנס לצומת באדום והתנגשתי בו. קיבלתי מכה חזקה בסנטר, כריות האוויר נפתחו ואני עד עכשיו עם כאבים בצוואר".

"קיבלתי מכה חזקה, כריות האוויר נפתחו". צילום: באר שבע נט

בתיעוד נוסף שהגיע לידי 'באר שבע נט', נראית תאונה בשדרות רגר פינת בן גוריון, ב-20 ביולי, יום שישי אחר הצהריים. כוח מד"א הוזעק למקום לטפל בנפגעים, ופינה מהמקום 3 פצועים קל.

מדובר, כפי שמתארים תושבים, בבעיה יומיומית, הנובעת ברובה בהיות שני רמזורים צמודים, אך מורים על נסיעה לכיוונים שונים. זהו הגורם המרכזי לבלבול וכיו"ב גם לתאונות.

"מפחדים לחצות את שדרות רגר"

בעיה נוספת אותה מתארים תושבים, היא "גניבה" של רמזורים אדומים המסכנת לא רק את הנהגים, אלא גם את הולכי הרגל. סטודנט המתגורר סמוך לצומת מספר "סטודנטים מפחדים לחצות את שדרות רגר. רמזור אדום זה המלצה. אנשים כמעט נדרסים במעבר החצייה, אותי כמעט דרסו בשבוע שעבר. אוטובוסים, משאיות, רכבים פרטיים, פשוט עוברים באדום כאילו כלום. שיעמידו שם ניידת שעה אחת ויבינו, סכנת חיים".

סכנת חיים של ממש. צילום: באר שבע נט

"עוד צעד אחד, והייתי מתה"

לכך הוסיפה סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון "חזרתי לאחרונה מהאוניברסיטה על אופניים, הגעתי למעבר חצייה בשדרות רגר, התחלף לירוק והתחלתי להתקדם עם האופניים. פתאום היה בום מטורף. חלף אוטובוס בשיא המהירות ועיקם לי את האופניים. אפילו לא עצר לבדוק מה קרה. עוד צעד אחד, והייתי מתה. שיעמידו שם ניידת!".

"רמזור אדום זו המלצה בלבד. פוחדים לחצות את שדרות רגר"

לפני כ-3 חודשים התרענו ב'באר שבע נט' על תופעת "גניבת" הרמזורים בשדרות רגר פינת בן גוריון בפרט. בתחקיר שביצענו במקום נחשפנו לתופעה רווחת של נהגים ש"גונבים" רמזור אדום וחוצים תוך סיכון חיי משתמשי הדרך. בתחקיר אף חשפנו את סיפורה של תושבת באר שבע, שהתריעה כי הצומת המדובר, משמש כמעבר המרכזי של אלפי סטודנטים הנכנסים ויוצאים מהאוניברסיטה מדי יום, וכמה מהם כמעט ונדרסו אל מול עיניה "עד שמישהו לא ימות אף אחד לא יזיז את האצבע. ואז יאמרו שהכתובת הייתה על הקיר" אמרה. התופעה הזו נמשכת גם בימים אלו, כשסטודנטים מספרים כי הם מפחדים לחצות את שדרות רגר מחשש שידרסו. מנגד יש לציין, כי ישנם צעירים החוצים את מעצר החצייה שלא כחוק, אך משך פעילות רמזור הולכי הרגל קצר מדי ולעתים לא ניתן להשלים חצייה בזמן.

תחקיר שטח: סכנת חצייה בשדרות רגר

תחקיר: הקבצנים שמסכנים את משתמשי הדרך

מנכ"ל 'אור ירוק' לרוביק דנילוביץ': פעל להגברת בטיחות הולכי הרגל

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס ב- 15 השנים האחרונות (2003-יוני 2018) אירעו בשד' רגר בבאר שבע 712 תאונות דרכים בהן נפגעו 1,543 בני אדם, מתוכם 13 בני אדם נהרגו ו-57 נפצעו באורח קשה. 111 מבין הנפגעים נפגעו כהולכי רגל. מתחילת 2018 בחודשים ינואר-יוני אירעו ברחוב 12 תאונות דרכים, בהן נפגעו 40 בני אדם, מתוכם שלושה נפגעו באורח קשה. שלושה מבין הנפגעים הולכי רגל. אין בכך כדי להעיד על מספר הנהגים שחצו שלא כחוק וסיכנו את משתמשי הדרך. בבאר שבע נפגעו בחמש השנים האחרונות (2013-2017) 362 הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 18 הולכי רגל נהרגו ו-71 נפצעו.

בימים האחרונים פנה מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה, לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בבקשה להגביר את בטיחות הולכי הרגל בכבישי העיר, באמצעות הצבת פתרונות הולמים לבעיה חמורה זו, בייחוד באזורי מוסדות חינוך וציבור. לפי פניית העמותה, הנתונים מצביעים על כך שמרבית הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני, לכן נדרשת מראשי הערים התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה.

יותר מ-40 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשדרות רגר מתחילת 2018. צילום: שרון טל

בתגובה לכתבה ב'באר שבע נט' מסרו בעמותת 'אור ירוק': "פעולה כמו מעבר כביש ברמזור אדום כמוה כהימור על החיים, הכביש הוא לא מקום לקחת את ההימור הזה, זאת עבירה שמסכנת את הנהג שמבצע אותה ואת יתר משתמשי הדרך, הנוסעים כחוק, באופן חמור. אם הייתה מספיק נראות משטרתית בדרכים והנהג היה חושש להיתפס ולהיענש הוא לא היה מבצע את העבירה. הרשות המקומית חייבת לדרוש מהמדינה להוסיף עוד ניידות לכבישים בכדי להרתיע נהגים מלבצע עבירות תנועה. רק באמצעות אכיפה משמעותית ואינטנסיבית נוכל לצמצם את כמות התאונות והנפגעים". 

מסתמן: הרמזור המבלבל יועבר ממקומו

בעקבות תלונות רבות, פנינו ב'באר שבע נט' למשטרת ישראל ולעיריית באר שבע. במשטרה מסרו בתגובה "מתחילת השנה ועד יוני אירעה תאונה אחת, חזית-אחור. במהלך חודש יולי אירעו בצומת 7 תאונות, 9 נפגעים". במשטרה אמרו כי "לאחרונה נעשה שינוי בפאזות הרמזורים אשר גורם לבלבול. כלי רכב פונים שמאלה כאשר הירוק הוא לנוסעים ישר בלבד. הנושא מטופל כרגע בעיריית באר שבע". כמו כן התרענו בפני המשטרה על תופעת "גניבת" הרמזורים הרווחת בצומת זה באופן ספציפי, ועל החשיבות להגביר את האכיפה במקום.

הנושא בטיפול עיריית באר שבע. צילום: באר שבע נט

בעיריית באר שבע, מסרו בתגובה: "גורמי המקצוע בוחנים בימים אלה את תפקוד הרמזור ומתכננים מספר שינויים, ביניהם, הפרדת פנס הרמזור לפנייה שמאל, מפנס המורה לנסיעה ישר". נמשיך לעקוב עד לטיפול בנושא בהקדם האפשרי. סעו בזהירות. צילום: באר שבע נט

עדכון: תוך פחות מ-12 שעות מפרסום תחקיר "באר שבע נט", הגיעו אל המקום עובדי אחזקה של עיריית באר שבע לטיפול במפגע, והעתיקו את הרמזור למרכז הכביש, שם לא יגרום לבלבול הנהגים. סעו וחצו בזהירות!

תוך פחות מ-12 שעות מפרסום תחקיר "באר שבע נט" - תוקן המפגע החמור. צילום: באר שבע נט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה