המחאה יצאה משליטה: "צעדת השרמוטות" מאבדת תמיכה

$(function(){setImageBanner('27712ed2-2f0f-4a7d-92e1-29a54e6a0a1b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

האם מחאת "את לא אשמה – צעדת השרמוטות" תתקיים? הבוקר התקיימו חילופי האשמות בין הגורמים השונים, כאשר המארגנות טוענות להערמת קשיים מצד גורמים בעיריית באר שבע, האחרונה כמו גם משטרת ב"ש מציינים כי אין כל מניע לקיום ההפגנה מלבד שיפעלו על פי חוק. גם ליו"ר נעמ"ת ומנכ"לית מסל"ן יש מה לומר בנושא ומארגנות המחאה ממש לא אוהבות את זה. כל הפרטים בכתבה המלאה

מחאת "את לא אשמה" אשר נוצרה בעקבות קמפיין ה-metoo#, נועדה להעלות את המודעות בקרב הציבור בנושא התקיפות המיניות ובזאת למנוע הטרדות מיניות, תוך רצון לשים קץ להאשמת הקורבנות. כמו כן, המחאה נועדה להציף את בעיית ההקלות בעונשים שזוכים להן אנסים ומטרידים, מצד בתי המשפט.  

מארגנות המחאה בבאר שבע. יצעדו בעיר כמתוכנן? 

מארגנות המחאה טענו כבר בחודש שעבר בפני באר שבע נט, שנתקלו בחסמים מצד משטרת באר שבע אשר לדבריהן הערימה עליהן קשיים בקיום המצעד, זאת  בשונה מערים אחרות. כעת הן מפנות אצבע מאשימה כלפי עיריית באר שבע, בטענה שהיא זו המתעקשת איתן שמדובר באירוע תרבותי, כאשר לטענתן מדובר על תהלוכת מחאה אשר כוללת רק שתי נשים המתכוונות לשיר.

את טענותיהן העיקריות מפנות מארגנות המחאה כלפי עיריית באר שבע, כאשר לדבריהן: "עיריית באר שבע סיגלה לעצמה דיבור יפה כלפי חוץ אך שלטון צללים הלכה למעשה. חשוב לציין שהעירייה מסרבת לסייע לנו תקציבית משום שלטענתם זוהי תעמולת בחירות כשזוהי שנת בחירות. עיון קצר בתקציב עיריית באר שבע יראה שהעירייה מטעה באופן מכוון שכן הוצאות פעולה במעמד האישה תוקצבו ב 103,000 שח, להוציא את העובדה כי מדובר בסכום נמוך מאוד הרי שפעילויות מהסוג המדובר נכנסות תחת סעיף זה. עיון קצר בתקציב יראה שחגיגות או ארועי ניצחון להפועל באר שבע לא תוקצבו כלל. קיים בנו חשש גדול כי הצעדה לא תתקיים לנוכח קשיים אלו".  

לקריאה נוספת:

כל הפרטים על צעדת השרמוטות

מחאת החוטיני שיצאה מבאר שבע

הגוף שלך - החלטה שלך: שירה מחאתית בבאר שבע

למרות כל הטענות המועלות, מארגנות המחאה מתכוונות להמשיך להיאבק ולקיים את המחאה כפי שתוכננה מלכתחילה : "אנו מצידנו נמשיך להיאבק ולזעוק את זעקתנו בעבור וביחד עם נשות הדרום ב7/6 יום חמישי הקרוב בשעה 17:00 רגר פינת וינגייט".

מנכ"לית מסל"ן ליזה ניקולאיצ'וק, בפוסט תגובה להתרחשויות האחרונות: "תמיכתו של ראש עיריית באר שבע מעולה לא הותנתה בדבר וניתנה באמונה מלאה באידיאולוגיה ובזכות לעבוד, שיוויון ובטחון – לכל אישה באשר היא. כוונת צעדת 'את לא אשמה' מבורכת, אך אני בשם עמותת מסל"ן מגנה בתוקף את השינוי שחל לאחרונה. הצעדה קיבלה אופי פוליטי ויוצאת נגד עיריית באר שבע והעומד בראשה, ואנו לא שותפות לתחושות אלו".  

צילום מסך

לדברים אלו הצטרפה חגית פאר יו"ר נעמת מרחב דרום: "צר לי וחבל כי במקום אירוע חשוב ומשמעותי שאמור להעביר מסר לנשים, בנות ונכדות משתמשים באירוע הזה להתנגחות שאינה ברורה ומעלה תהיות!!! כיו"ר נעמת במרחב הנגב אני זוכה לשיתוף פעולה פורה מעיריית באר שבע לכל דבר ונושא אשר יכול לקדם נשים במשפחה, בחברה ובמקומות העבודה בעיר באר שבע כח נשי אדיר ועצום הפועל מתוך לכידות חברתית ומקבל גיבוי מלא ומעצים מראש העיר. המטרה התפספסה אני ונשות נעמת לא ניקח חלק בכך!!!".

צילום מסך

תגובת עיריית באר שבע לנושא: "חבל מאד ומצער שכך אלו פנים הדברים במקום לשלב כוחות בנושא חשוב של תקיפה מינית וזכויות נשים, הופכים את האירוע הנ"ל לכלי ניגוח נגד העירייה. אין ספק, הדברים מקבלים משנה תוקף וחיזוק כאשר ארגון מסל"ן העושה עבודת קודש בטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות וכן ארגון נעמת, הסירו חסותם מהאירוע וניתקו קשר עם המארגנים". והוסיפו להדגיש: "בניגוד לטענות המארגנות, עיריית באר שבע אינה מתנגדת לקיום האירוע. העירייה מחויבת לסוגיה נשוא הצעדה ולראיה, שיתופי הפעולה והעבודה הצמודה עם הארגונים הנ"ל".

"לעצם הטענה ולגופו של עניין, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה והנחיות משרד הפנים, חלות מגבלות בשנת בחירות, על קיומם של אירועים במימון עירוני. מגבלות אלו חלות ביתר שאת לגבי אירועים חדשים שמתקיימים לראשונה ושלא היו בעבר, זאת על מנת למנוע טענות שהדבר נועד לצרכי בחירות. יש לציין, האירוע אינו עירוני לא תוקצב ולא נמצא כחלק מתוכנית העבודה לשנת 2018 שהעירייה אמורה מבקשת, ליזום, לארגן ולממן".

"על כן, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי, נמסר למארגנות האירוע, שהעירייה אינה יכולה, מוסמכת או רשאית לממן או לסייע באירוע. בניגוד לטענות, ההשוואה לחגיגות שיזמה העירייה לרגל זכייתה של הפועל באר שבע באליפות המדינה בכדורגל, אינה במקומם כלל. אירוע חגיגות האליפות מתקיים זו השנה השלישית ברציפות, נחשב לעירוני ובמימון העירייה ולא כפי שנטען שנועד לצרכי בחירות".

תגובת משטרת ישראל: "המצעד אושר על פי כל הכללים ולפי המתווה הידוע ממצעדים דומים שמתקיימים בעיר".

צעדת השרמוטות בתל אביב. צילום: ויקיפדיה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7bcf18c5-4113-47a0-8538-28ccca5fa682','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה