חשד: תושב באר שבע עומד מאחורי תרמית בקבוק התיאוריה



משטרת ישראל עצרה תושב הצפון שהגיע למבחן התיאוריה כשברשותו בקבוק מיץ ענבים ובו מצלמה נסתרת ואוזניה. בהמשך עצרה המשטרה תושב באר שבע בחשד שהכין את הבקבוקים והתקין בהם את המצלמה וסייע לנבחנים לעבור באמצעותו את מבחן התיאוריה.

שיטה חדשה לעבור את מבחן התיאוריה – משטרת ישראל עצרו לפני מספר ימים תושב עכו שהגיע למבחן תיאוריה בקרית שמונה, וזאת לאחר שעורר את חשדם בעיסוקו המוגזם בבקבוק מיץ ענבים שברשותו. בוחן הזמין משטרה למקום ואלו גילו כי בבקבוק "מיץ הענבים" התמים מותקנת מצלמה זעירה ואוזניה, באמצעותם היה אמור הנבחן לקבל את התשובות למבחן מגורם חיצוני שנמצא בקצה השני.  

החשוד, תושב עכו בן 53 נעצר ובתום החקירה שוחרר לביתו בתנאים. לדבריו הוא קנה את הבקבוק תמורת 3,000 ₪ לאחר שמספר פעמים לא הצליח לעבור את התיאוריה. מחקירה המשטרה עולה, כי עפ"י החשד נכנסו החשודים למבחן התיאוריה שהבקבוק ובו המצלמה מכוון לכיוון השאלות, ובאמצעות האוזנייה האלחוטית שהייתה באוזנם של החשודים קיבלו את התשובות הנכונות מהחשוד הנוסף וזאת תמורת סכום כסף של אלפי שקלים.

בהמשך לאותו מעצר, עצרה המשטרה אמש תושב באר שבע בשנות ה-30 לחייו, בחשד שהוא ה"מוח" מאחורי שיטת בקבוק התיאוריה. במשטרה סבורים כי החשוד 'הכין' את הבקבוקים והתקין בהם את אותם אמצעים טכנולוגיים שכללו מצלמה אלחוטית זעירה ואוזניה אלחוטית זעירה. עוד עולה החשד, שהוא האדם שעמד בצדם השני של אמצעים אלו בזמן מבחן התיאוריה וסייע לחשודים האחרים לעבור את המבחן. כאמור, החשוד נעצר אמש בביתו בדרום והובא לחקירה בתחנת מוריה. היום הוא יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו.

בקבוק "מיץ ענבים" התגלה כמצלמה נסתרת. צילום: דוברות המשטרה

שיטה חדשה, אותה מטרה

לפני כשנה נעצרו חמישה תושבי באר שבע והפזורה הבדואית בחשד שעמדו מאחורי תרמית למעבר מבחני התיאוריה. על פי השיטה, הנבחנים היו נכנסים למבחן כשבחזית הבגד מוצמדת מצלמה נסתרת ובאוזן חבויה אוזניה. בקו השני של האוזניה היה אדם אשר בקיא במבחן ורואה את השאלות בעזרת המצלמה, ולמעשה נותן לנבחן את התשובות בזמן אמת באמצעות האוזנייה.

נראה כי בכל פעם מפתחים הרמאים שיטה חדשה כדי לעבור את מבחני התיאוריה. מהמשטרה נמסר: "מבחן התיאוריה הנו אחד השלבים החשובים והקריטיים אותם אדם צריך לעבור בהצלחה במטרה לקבל רישיון נהיגה כחוק. אדם העוקף את שלב הלימוד ובתחבולות עובר את המבחן החשוב, עלול במעשיו להוות סכנה ממשית לחייו ולחיי ציבור משתמשי הדרך."

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה