תושב דימונה מואשם: שדד איש עסקים באילת, בזמן שהוא כופת אותו ואת בני משפחתו

$(function(){setImageBanner('625289f9-e05b-41b2-86a0-9b080b6e4c58','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תמיר אברהם מדימונה, מואשם כי הוא ועוד ארבעה מחבריו פרצו לביתו של איש העסקים מאילת, קשרו אותו ואת בני משפחתו והכריחו אותו לפתוח עבורם את הכספת האישית שלו. לנאשמים יוחסו עבירות של שוד, כליאת שווא, שינוי זהות של רכב, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון לשיבוש מהלכי משפט

בית המשפט המחוזי באר שבע צילום ארכיון

פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום כנגד תמיר אברהם בן ה-41 מדימונה ועוד ארבעה אחרים - מירזה דומברזה (42) מאשקלון, ישראל קטייב (31), בנימין שלומוב (37) ויוסי אברהם (42) מרמלה, לאחר שפרצו לבית באילת ושדדו את תכולתן של הכספות בבית, זאת תוך שהם מפעילים אלימות כלפי בעל הבית, איש עסקים מהעיר ובני משפחתו.

מכתב האישום שהגישה עו"ד אירה ויימן-קריקון עולה כי במועד הרלוונטי לכתב האישום, איש העסקים (שגר עם אשתו ובנו הקטין), החזיק בביתו כספת גדולה עשרות אלפי שקלים, כסף זר ותכשיטים בשווי מוערך של קרוב ל-400,000 ₪. בנוסף, החזיק כספת קטנה במקום אחר בבית. 

הנאשמים, אשר ידעו על הכספות בביתו של המתלונן, קשרו קשר יחד עם אדם נוסף לשדוד את המתלונן ולגנוב את הרכוש שמוחזק בכספת הגדולה. לצורך כך, הצטיידו דומברזה, קטייב ושלומוב בחפצים הנחזים לאקדחים, אזיקונים ועוד. בנוסף, בסמוך לאירוע החליפו הנאשמים את לוחיות הזיהוי וברכב בו נסעו. ביום האירוע, החל משעות הבוקר, האדם הנוסף ערך מעקב אחר תנועות המתלונן ברחבי אילת, לאחר שדיווח כי המתלונן בדרכו הביתה יצאו דומברזה, קטייב ושלומוב לכיוון ביתו של המתלונן וניגשו לשער הכניסה של ביתו בפנים רעולות.

באותה העת, אשתו של המתלונן, שהתה בחדר השינה בקומה העליונה של הבית והתארגנה לטיסה, בנו הקטין שיחק במשחקי וידאו בסלון בקומת הקרקע והמתלונן עמד בקרבת דלת הכניסה לבית שהייתה פתוחה. אז המתלונן הבחין באחד מהנאשמים נשען על השער, שאל אותו האם הוא שליח ונענה בחיוב. אז תפס לו אחד מהנאשמים את היד וציין בפניו כי "הבן שלך א' עושה בעיות", המתלונן שאל אילו בעיות עושה בנו ופתח את השער. בשלב זה דומברזה, קטייב ושלומוב התפרצו אל תוך החצר, רדפו אחרי המתלונן וכשהשיגו אותו בכניסה לבית, הפילו אותו ארצה, הכו אותו הכניסו אותו לתוך הבית. אז אחד מהנאשמים נכנס לחדרו של הקטין לשם גם הכניס את אישתו של המתלונן והורה להם לשבת על המיטה, תוך שהוא מאיים עליהם בחפץ הנחזה לאקדח ומציין בפני אישתו של המתלונן כי הוא יודע שיש לה ילד בחו"ל ושהם "במעקב עליו".

במקביל לכך, שני הנאשמים האחרים הושיבו את המתלונן על הברכיים במסדרון ודרשו ממנו לפתוח את החדר בו הייתה הכספת. המתלונן טען כי הכספת בחדר אחר והציע להראות אותה לשני הנאשמים. אז הראה המתלונן לנאשמים את הכספת הקטנה ומגירות בהן החזיק בשעונים וכסף בסכום נמוך שאינו ידוע במדויק. הנאשמים נטלו את התכולה של הכספת הקטנה ושל המגירה וחזרו ודרשו מהמתלונן להוביל אותם לכספת הגדולה. בשלב זה, אחד משני הנאשמים נכנס לחדר ואמר לנאשם ששמר על האישה והילד שהמתלונן "עושה בעיות" וכי "אם הוא ימשיך ככה" יש לירות לילד ברגל. אז אזק הנאשם את ידי האם ואת ידיו ורגליו של הקטין.

בסמוך לכך, המתלונן דחף את שני הנאשמים בניסיון לברוח מהבית. בתגובה לכך, הם החלו לבעוט ולחבוט בפניו ובגופו עד שהמתלונן הרגיש כי הוא עומד לאבד את הכרתו. בנוסף לכך מי משני הנאשמים איים על המתלונן באמרו שאם ימשיך להתנגד "הוא יקבל דקירה" או מילים דומות לאלה. בעקבות האלימות והאיומים המתלונן הסכים לפתוח את הכספת הגדולה ולנטרל את האזעקה. לאחר ששני הנאשמים סיימו לרוקן את הכספת, הם הובילו את המתלונן לחדר בו היו האישה והילד ואזקו גם אותו.

במהלך השוד ומיד לאחר סיומו, יוסי אברהם שהיה בקשר טלפוני עם שלושת הנאשמים, המתין להם בדירתו של אחיו תמיר אברהם. בסמוך לאחר יציאת שלושת הנאשמים מהבית הצליחו המתלוננים והקטין להשתחרר מהאזיקונים והזעיקו משטרה. כתוצאה מהאירוע המתלונן פונה לטיפול רפואי במרכז הרפואי "יוספטל".

לאחר האירוע פעלו הנאשמים על מנת לטשטש את עקבותיהם ובין היתר שילמו לבנו שהחורג של אחד הנאשמים כ 15,000 ₪ על מנת להחליף את לוחיות הרכב ששימש לצורך השוד ולהוציאו מאילת. לנאשמים יוחסו עבירות של שוד, כליאת שווא, שינוי זהות של רכב, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון לשיבוש מהלכי משפט. במקביל הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים ובקשה לחלט כספים שנתפסו אצל הנאשמים ואת הרכב ששימש לביצוע השוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e27b3293-b22f-40bf-bd83-7f811815ed31','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה