תושב באר שבע מואשם שסחט באכזריות קשישים אלפי שקלים



לאחר פעילות משולבת של משטרת העיירות בנגב יחד עם השיטור האזרחי בעומר, כתב אישום ארוך ומפורט הוגש השבוע כגד רפאל ויצמן, תושב העיר בן 51 אשר מואשם כי עקץ ללא רחמים קשישים בשנות ה-80 וה-90 לחייהם באלפי שקלים

הנאשם רפאל ויצמן. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

חקירה ארוכה ומסועפת הגיע השבוע לסופה, לאחר שמחלקת תביעות נגב במשטרת ישראל, הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע כנגד רפאל ויצמן - תושב באר שבע כבן 51 אשר מואשם בהונאת מספר קשישים מהאזור, אשר אחת מהן אף בת 95.

בכתב האישום, שהוגש על ידי מחלקת התביעה, מתוארים בפירוט עבירותיו של ויצמן, אשר כוללות לא פחות מ-8 סעיפים שמחולקים ל-4 אישומים, בהן - תקיפה לשם גניבה, גניבה, התחזות כבן אדם אחר במטרה להונות, נטילה/החזקה רכיב חיוני באמצעי תשלום שלא בהסכמת המשלם בכוונה להשתמש בו, שימוש ברכיב חיוני בכוונה להונות קשיש, קבלת דבר במרמה, תקיפה סתם, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע עבירה.

על פי האישום הראשון, הגיע ויצמן אל מוסך בבאר שבע וניגש לגבר בן 80 והציע "לרכוש את רכבו". כאשר נכנסו השניים לרכבו של הקורבן, גנב ויצמן את כרטיס האשראי של הגבר הקשיש ושעות לאחר מכן התקשר אליו, תוך שהוא מתחזה לעובד של חברת האשראי "כאל". ויצמן טען בפני הקשיש כי כרטיסו נגנב ונעשה ניסיון לחייבו בבית עסק בבאר שבע, וכי עליו למסור לו את הקוד הסודי של האשראי על מנת שיוכל "לבטל" את העסקה. הקשיש סירב למסור לויצמן את הקוד הסודי, ולמרות התעקשותו של האחרון, מזימתו האכזרית לא צלחה. 

באישום השני, מתואר מקרה בו נתקל ויצמן "במקרה" בקשיש אחר, גבר כבן 77 אשר עובד כנהג משאית אותו הוא פגש בתוך מחסן של אחד מהסופרים בבאר שבע. על פי כתב האישום, ויצמן טען בפני הקשיש כי הוא מעוניין לראות את תעודת הזהות שלו, שכן הוא לא מאמין לו שגילו אכן 77. באותה הנקודה, פעל ויצמן בערמומיות והפיל את ארקנו של הזקן אל הרצפה. לאחר מכן, שלף הנאשם את כרטיס האשראי של הקורבן, וגנב אותו ללא ידיעת האחרון. 

כמו בסעיף האישום הראשון, גם כאן התקשר ויצמן לאחר מכן לקורבן והציג עצמו כעובד חברת "כאל" אשר מנסה לעזור לקשיש ולהגן עליו מפני גניבה של כספו. עם זאת, בניגוד לאישום הראשון, הצליח ויצמן לסחוט מאותו הקשיש את קוד האשראי שלו, כשלאחר מכן הוא מושך מחשבון הבנק שלו 4,900 ש"ח ללא הסכמת הקורבן. 

בסעיף האישום השלישי מתואר מקרה נוסף, בו הגיע ויצמן לביתו של קשיש נוסף כבן 80 אשר מתגורר בשכונת נחל עשן בבאר שבע. ויצמן, הציג את עצמו כעובד חברת חשמל אשר הגיע לבדוק האם לקורבן מגיע החזר כספי בגין חיוב החשמל שלו. לאחר שהקשיש הכניס את ויצמן לביתו, ניסה הנאשם לשלוף את כרטיס האשראי של הקורבן מכיסו. עם זאת, על פי כתב האישום הצליח הקורבן לתפוס את ויצמן "על חם", כשבתגובה לכך נמלט הנאשם מהזירה.

בית המשפט המחוזי באר שבע צילום ארכיון

אכזריותו של ויצמן אינה נגמרה שם. השיא הגיע כאמור לאחר ניסיון עוקץ נוסף של קשישה תושבת עומר, אשר גילה הינו לא פחות מ-95. גם במקרה הזה התחזה ויצמן לעובד חברת חשמל, אשר הגיע לביתה של הקורבן באמתלא שהוא רוצה לבדוק האם יש בביתה מכשירי חשמל "מסוכנים". במהלך הבדיקה, ביקש ויצמן מהקשישה לצאת לרגע מהבית על מנת להסתכל על מנוע המזגן, כאשר אז נטל בדרך שאינה ברורה לתביעה את כרטיס האשראי של הקשישה. לאחר מכן, ניסה ויצמן להשיג את הקוד הסודי של כרטיסה, תוך שהוא מתחזה שוב לעובד חברת האשראי. עם זאת, המתלוננת סירבה למסור לויצמן את הקוד הסודי. 

במחלקת תביעות נגב ביקשו להאריך את מעצרו של ויצמן, שכן בעבר אף הורשע במספר עבירות ואף ישב בבית הכלא כמעט 3 שנים. פקד אלכס זיטניצקי, ראש משרד חקירות בתחנת עיירות מסר: ''מדובר באירועים חמורים של ניצול אוכלוסיות מבוגרות. בצד הפלילי פעלנו כאן גם על פי צו מוסרי לאיתור החשוד, הפסקת העבירות ומיצוי הדין כנגדו תוך החזרת תחושת הבטחון האישי''.

ללא קרדיט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה