תושבי שכונת הפארק טוענים לאפליה: "לא הגיוני שדין תושבי השכונה לא כדין שאר תושבי העיר"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('11fb63c7-adda-4975-9b2c-0741f8ba23e6','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('11fb63c7-adda-4975-9b2c-0741f8ba23e6','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

תושבי השכונה החדשה טוענים לאפליה מצד עיריית באר שבע, אשר לפי הטענות אוכפת בפני דיירי האזור תקנות לבניית חיפויים למרפסות בתיהם, באופן שמפלה ביחס לשאר השכונות בעיר. תושבת העיר אשר נאלצה להסיר חיפויים בסך עשרות אלפי שקלים - "מדובר פה באיכות חיים ובביטחון. לא הגיוני שלא מוכנים להגיע איתנו לפשרה"

מרפסות עם חיפוי בבאר שבע. קרדיט - צילום פרטי

מזה זמן מה שתושבי שכונת הפארק בבאר שבע נתקלים ב-''אטימות רבה'' לטענתם מצד עיריית באר שבע. הסיבה - תקנות בנייה שונות אותן אוכפת העירייה, אשר בפועל מונעות מהתושבים להתקין חיפויים למרפסות בתיהם. אז מה הבעיה? לטענת התושבים, מדובר באפליה ברורה שכן האכיפה מצד הרשות המקומית מתבצעת אך ורק בשכונות החדשות. אז האם דין שכונת הפארק לא כדין שכונות רמות ונווה זאב?

ליאור בדש, תושב השכונה מספר בראיון לבאר שבע נט על התסכול הגובר בקרב תושבי רבים כמוהו אשר מתגוררים בשכונה: "כשעברתי לשכונה רציתי לעשות סגירה למרפסת שלי מסוג PVC. אותה סגירה/חיפוי נועדה למעשה למנוע כניסה של קרני שמש וכמובן של אבק וחול. צריך להבין, אנחנו למעשה גרים באתר בנייה, ואנחנו הולכים לגור ככה לפחות עוד שלוש, ארבע שנים. אז רצינו לעשות סגירה יפה ועדינה, משהו שיוסיף לנוחות וגם לבטיחות כמובן, כי יש לי ילדים קטנים שמסתובבים בבית''. 

מתי פנו אלייך מעיריית באר שבע?

''פנו אליי מהעירייה עוד לפני כן, והסבירו לי על כל מיני תקנות שאני לא מבין בהם. אני לא משפטן, ואני לא בקיא לגמרי במושגים. הסבירו לי שאין מה לעשות בנידון, וכי יש תקנות שאוסרות עליי להתקין כל חיפוי שהוא למרפסת הבית שלי. ואני שואל - מה כבר רציתי בסך הכל? להינות מאיכות חיים? ושלא נתחיל לדבר על האגם שיש פה, שמביא אלינו עשרות אלפי יתושים. כשפניתי לקבלת תשובה אמיתית ניסיתי לבדוק, מדוע דין שכונת הפארק לא כדין שכונות אחרות?''.

עוד מוסיף ליאור - ''העניין הוא, שחיפויים כאלו כמו שתושבים רבים בשכונה כמוני רצו להתקין,  קיימים כעת בעשרות אלפי מרפסות בתים ברחבי באר שבע. אז מילא באמת זה לא היה בשום מקום אחר בעיר, הייתי אומר ''חוק זה חוק''. אבל אם תסתובב עכשיו בנווה זאב, ברמות, בשכונה ט', אתה תראה אין ספור בתים שמותקנים אצלהם במרפסת בדיוק את אותו החיפוי (PVC). אז מה העניין? אנחנו חיים בעיר אחרת ולא ידעתי? אנחנו משלמים ארנונה ענקית (כ-1,500 ש"ח) וגם שילמתי לא מעט על הבית הזה ומה אני מקבל? התנגחות מצד הרשויות''.

אלפי מרפסות בבאר שבע. קרדיט - צילום פרטי

הציעו לכם פשרה מסויימת?

''זה גם עוד עניין מתסכל. מילא היו באים עם פשרה מסוימת, שבה נוכל להסדיר את הנושא. מה כבר קרה? אי אפשר לבוא קצת לקראת התושב, מה כבר ביקשתי? זה מקומם! אתה משלם ארנונה ענקית, בין היקרות בארץ ובשביל מה? שיבוא פקח וימלא עלייך את המכסה החודשית שלו? אז שאלתי את העירייה - איך זה הגיוני שלהם מותר ולנו לא? ובנוסף לכך, אם יש להם הליך פירוק לאותן מרפסות אני אשמח לראות אותו.''

האטימות מצד עיריית באר שבע הגיעה גם במקרה של עדי, תושבת השכונה אשר שילמה כ-70,000 ₪ על חיפוי המרפסת ולבסוף נאלצה להוריד אותו. במקרה שלה, סגירת המרפסת היא תנאי הכרחי בשמירה על חיי בנה, אשר הינו בעל צרכים מיוחדים: "לפני שעברתי לשכונת הפארק גרתי ברמות. עשיתי שם מרקיזה, ואף אחד לא אמר לי כלום ושום דבר. אפשר לומר שכל השכונה עושה את זה. כשעברנו לפה, בגלל שאנחנו גרים בקומה השמינית, ובגלל הצרכים המיוחדים של הבן שלי, החלטנו על סגירת המרפסת, בשביל שנוכל לחיות "בראש שקט" מה שנקרא''.

''שלחו לנו מכתב מהעירייה שאנחנו חייבים להגיע לפגישה איתם. שם, אמרו לנו שאנחנו ''מחויבים לפרק את זה תוך שבוע, שכן העירייה מתחילה לאכוף את הנושא''. שאלנו – 'זה בכל העיר ככה?' אמרו לנו – 'לא, רק בשכונות החדשות. כי אין להם אופציה לאכוף את זה בשאר העיר, בגלל מחסור בכוח אדם. אמרו לנו גם שאם אנחנו לא מפרקים, ייפתח לנו רישום פלילי, שלבסוף נגיע גם לבית המשפט''.

ובעירייה לא קיבלו אף אחת מהטענות שלכן? לא היו מוכנים לקבל שום פשרה?

"ממש ככה. גם ניסינו לפעול לפי כל הנהלים המתאימים. שאלנו האם צריך אישור מיוחד, ובמידה וכן, אין בעיה. אמרנו שנעשה כל מה שצריך. אבל הם אמרו – 'גם אם תגישו ערעור, לא תקבלו מענה בנושא'. לא ברור לי מה מפריע להם מה אני עושה במרפסת הפרטית שלי''. 

נתנו לכם הסבר מדוע הם לא מתירים התקנת כיסוי למרפסת?

''נראה שהם פשוט לא רוצים שתהיה בשכונה החדשה סגירת מרפסות, אבל אין להם הסבר למה. שאלנו וביררנו, אבל כלום. אפס תשובות. מה אני מבקשת? קצת גמישות. אוקיי, הבנו שעברנו על החוק, נשלם את הקנס. אבל אי אפשר מכאן להגיע לפשרה? אפילו לא מדובר פה על איכות חיים, מדובר פה על הביטחון של הבן שלי. וזה מצער, קניתי דירה שהשקעתי עליה מעל ל-2 מיליון ₪, ואפילו לא מאפשרים לי לחיות כמו שאר תושבי העיר. לא ביקשתי להיות מיוחדת. רק לקבל יחס זהה כמו ששאר בעלי המרפסות בעיר מקבלים''.

מרפסת הבית של עדי, לפני הפירוק. קרדיט - צילום פרטי

המכתב שנשלח לעדי מעיריית באר שבע. קרדיט - צילום פרטי

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לטענות אשר עלו בכתבה: "בניגוד גמור לדברים בשאילתא, הנחיות סגירת מרפסות מתייחסת לכלל העיר ולא רק בשכונה כזאת או אחרת. ההנחיות הן בהתאם לתוכנית מפורטת החלה על הנכס ובהתאם להנחיות מרחביות. סגירת מרפסת מכל חומר שהוא מהווה שינוי חזית ואף הופכת את המרפסת לשטח עיקרי כדוגמת חדר, כאשר ההגדרה ליצור מרפסות פתוחות ולא סגורות. על כן, האיכפה הינה בהתאם למדיניות האכיפה אשר התקבלה בוועדה לתכנון ובנייה''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('aea848e8-abb7-449d-8cd4-a4d6723d104f','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה