האם רחוב רבי עקיבא ימשיך להיות חד סטרי?



כזכור, לפני כחודש דיווחנו במערכת באר שבע נט על הפיכתו של רחוב רבי עקיבא לחד סטרי בעקבות אי ההגבלה על חנייה בשני צדי הדרך. הרכבים החונים משני הצדדים של הרחוב מגבילים את יכולת התנועה של הנוסעים במקום ומדי יום התושבים סובלים מרעש ותגרות בין נהגים המתוסכלים מהמצב: "הצפיפות בכביש הולכת וגוברת, אלימות מילולית בין הנוהגים ברחוב, זה עלול להידרדר לאלימות פיזית". פתרון סימון המדרכה באדום לבן אושר, מתי זה באמת יקרה?

רחוב בן יהודה, צילום: סיוון שמואלוביץ'

"בחודשים האחרונים נוצר מפגע תחבורתי חמור בתחילת רחוב רבי עקיבא בשכונה ד' בעיר" כך העידה סיוון שמואלביץ' בפני מערכת באר שבע נט לפני כחודש. "רכבים החלו לחנות בצד הצפוני של הרחוב, מה שהופך את הרחוב הדו סטרי לרחוב חד סטרי בפועל. פקקי תנועה, צפירות והפרעות לאורח החיים, מבוגרים וילדים שחוצים את הכביש ללא שדה ראייה, ושלא נדבר על חסימת ציר למעבר רכבי חירום".

בעקבות המצב, פנו התושבים המתגוררים ברחוב לגורמים שונים בעיריית באר שבע בבקשה להסדיר את התנועה ולצבוע באדום לבן את אחד מצדדי הרחוב. בתגובה לפנייתם נאמר כי יאלצו להמתין להתכנסות וועדה בנושא שהתקיימה ב-27.12, שם נקבע כי בקשתם תיענה ויסומן צד אחד ברחוב באדום לבן, מהעירייה נמסר: "בקשה לסימון צד אחד באדום לבן ברחוב רבי עקיבא אושרה. כרגע תוכניות לסימון אדום לבן ברחוב רבי עקיבא נמצאות תחת תכנון ולאחר מכן יועברו לאישור ע"י הגורמים הנדרשים. מיד עם קבלת האישורים הנדרשים אגף התנועה יעביר בהקדם האפשרי תוכניות עבודה מאושרות לידי אגף האחזקה להמשך ביצוע הסימון ברחוב. מכיוון שהטיפול תלוי גם בגורמים אחרים, לא נוכל להעביר אומדן זמן מדוייק. אך כן נוכל לנסות לקדם את נושא סימון אדום לבן ברחוב רבי עקיבא במהירות האפשרית".

סער עזר, תושב הרחוב מעיד כי גם בימים אלו, ממשיכים הדיירים לסבול מרעשי צפירות וצעקות בעקבות תגרות בין נהגים הנוסעים משני צידי הרחוב. סיוון מוסיפה: "זה בהחלט הישג אחרי הרבה ניסיונות למענה בנושא, אבל מהתשובה שקיבלנו נשמע שיקח עוד הרבה זמן, לא אמרו מתי זה יבוצע. צריך לכנס ועדה, לחתום על הפרוטוקול, להעביר את זה לביצוע של אגף אחר וכו... אני אופטימית, מקווה שלא יקח יותר משבועיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה