פעילים סביבתיים מתריעים: "זהות מחזיק תיק איכות הסביבה בעלת חשיבות דרמטית"

$(function(){setImageBanner('2a803f75-33c7-4612-ba4c-b3b4afeaf29b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פעילי איכות סביבה ותושבים מודאגים ניסחו מכתב לראש העיר המתייחס לחלוקת תיק איכות הסביבה: "לא מדובר ב"עוד תיק" שנדרש לחלק, אלא בחיים עצמם ובתפקיד בעל השפעה מכריעה להבטחת החוסן והשגשוג של העיר וכלל תושביה"

רוביק דנילוביץ'. קרדיט - צילום פרטי

תושבים ופעילי איכות סביבה בב"ש שלחו היום (שישי) מכתב לראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ' בקריאה לתת את תיק איכות הסביבה לאדם המחוייב להיערכות העיר למשבר האקלים.

העיר באר שבע כעיר מטרופולינית המצוייה על ספר מדבר ניצבת בפני אתגרים סביבתיים רבים ונמצאת בחזית האיומים הכרוכים במשבר האקלים.

כבר כיום העיר נדרשת להתמודד עם אירועי מזג אוויר קיצוני שעוצמתם הולכת וגוברת כולל גלי חום עזים (שנת 2023 נרשמה כשנה החמה ביותר המתועדת בהיסטוריה), הפסקות חשמל ועוד.

לאור האתגרים הרבים בתחום הסביבתי והשפעותיהם הדרמטיות על העיר החליטו מספר תושבים ופעילי איכות סביבה מודאגים לנסח מכתב לראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ' בבקשה לתת את תיק איכות הסביבה רק לאדם שהנושא נמצא בראש מעייניו וחתום על האמנה הסביבתית. 

במכתב המדובר עליו חתמו 135 תושבים ופעילי איכות סביבה, התייחסו התושבים המודאגים לחשיבות מתן התיק לאדם המתאים: "למשימה כה גדולה ומאתגרת נדרש אדם הפועל מתוך הבנה עמוקה של גודל השעה אשר מחויב לעיסוק וטיפול בתחום, בעל אכפתיות לנושא ורצון לקיים שיתוף ציבור אמיתי. לתפיסתנו, לא מדובר ב"עוד תיק" שנדרש לחלק, מדובר בחיים עצמם, ובתפקיד בעל השפעה מכריעה להבטחת החוסן והשגשוג של העיר וכלל תושביה".

"היערכות והתמודדות אמיתית עם משבר האקלים חיוניות לחיים של כולנו כאן, וחשובות לתושבים רבים, כפי שניתן לראות בעובדה ש-5 רשימות מתוך כלל הרשימות שהתמודדו בבחירות האחרונות למועצת העיר (קהילה, באר שבע ביתנו, חוזה חדש לבאר שבעים, שותפות شراكة ועיר האבות) חתמו על האמנה הסביבתית. לאור כל אלו, אנו מצפים ממך להגדיר ממונה ראוי למשימת היערכות והתמודדות העיר עם משבר האקלים".

מדוע חוששים התושבים ופעילי איכות הסביבה כי התיק יינתן לאדם שהנושא פחות חשוב לו?

אחד מחברי מועצת העיר ב"ש מסביר וטוען כי קיימת מוטיבציה להחזקת התיק גם בקרב חברי מועצה שייתכן והנושא אינו בראש מעייניהם: "למיטב הבנתי המוטיבציה לקבלת התיק היא סגנות והאינטרס הוא אלקטורלי. הפנייה הרווחת ביותר בכל הרשויות המקומיות בארץ היא בנושאים של לכלוך ואשפה וכשאתה מחזיק בתיק אתה יכול לתת מענה נרחב לתלונות תושבים וכך מציג גם עשייה, בעוד הקשר שלו לקידום מדיניות סביבתית/מוכנות למשבר האקלים/ אנרגיות מתחדשות ועוד לא באמת קיים".

"חשוב להבין כי התיק דורש הרבה עשיה ועבודה וזה לא משהו שמישהו 'מתנדב' יוכל להחזיק על הדרך. זו אמורה להיות משרה מלאה, אך לצערי הרב, כנראה שגם את רוב תושבי העיר שרובם בחרו להצביע עבור נושאים אחרים בבחירות האחרונות הנושא לא באמת מעניין".

כזכור רוביק דנילוביץ החזיק בתיק וכאשר שמעון טובול הפך לסגנו הוא קיבל את התיק ממנו.

חשוב להבין כי למשבר האקלים עשויות להיות השלכות דרמטיות על חייהם של כלל התושבים בב"ש ובפרט של אוכלוסיות מוחלשות. על כן לאור זאת, בכדי להיערך ולהתמודד עם משבר האקלים והאתגרים הרבים שהמשבר מציב, תידרש העיר לביצוע פעולות משמעותיות בפן החברתי-סביבתי זאת בשילוב עם כלל האוכלוסיות בעיר תוך קיום קשר רציף עם ארגונים וגופים הפועלים בעיר שהינם בעלי ידע ומומחיות בנושא.

בין הנושאים הבוערים שעומדים על סדר היום בכל הקשור לאיכות הסביבה בעיר ניתן למנות: הוצאה לפועל של תוכניות הצללה (בעיקר באזורים שעשויים להיות חשופים לתופעות של איי חום וקרינה חזקה), תיעדוף ושיפור משמעותי של התחבורה הציבורית בעיר, קידום הליכתיות ותנועה באמצעי תחבורה קלים ושיפור תשתיות ציבוריות ודיור בשכונות מוחלשות בעיר. 

כמו כן נדרשת הוצאה לפועל של תוכניות התאמה ושינוי לעולם התעסוקה בכלכלה דלת פחמן, דאגה לאוכלוסיות בסיכון גבוה לפגיעות ממשבר האקלים ובכלל זה אוכלוסיות החיות בעוני ובעוני אנרגטי, מתן מענים לצורכי אוכלוסיות אלה (כגון מקלטי חום ומרכזי קירור ניידים) וטיפוח סביבת המגורים בכל השכונות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7d3e88e8-e4a2-4bbd-baf1-828800528c26','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה