שלב אחר שלב: כך נתפסה החולייה מהנגב שהבריחה נשק לישראל (תיעוד)



כתב אישום הוגש השבוע כנגד ארבעה תושבי הנגב, אשר מואשמים בהברחת אמל"ח בגבול ירדן ישראל - ההברחה הגדולה ביותר שתועדה בהיסטוריה. כך הם נתפסו על ידי שוטרי המחוז הדרומי

קרדיט - דוברות מרחב נגב

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד עודה אלכלאב (39) מפזורת צומת הנגב, סולטאן דלאלעה (23), יאסר דלאלעה (26) ואחמד שליבי (21) מפזורת ירוחם, לאחר שהבריחו מירדן עשרות כלי נשק, בשווי מוערך של כ-6 מיליון ₪.

מכתב האישום שהגיש עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), עולה כי הנאשמים קשרו קשר עם תושב ירדן לצורך הברחת נשקים. לאור האמור, לפני כשבועיים יצר עודה קשר עם הירדני והשניים תיאמו נקודת הברחה. בהתאם לכך הסיע עודה את יאסר לנקודת תצפית והחל לשוחח עם סולטאן ועם אחמד על מנת לנהל את ההברחה.

מספר שעות לאחר, עברו סולטאן ואחמד לשטח ירדן, פגשו את הירדני וקיבלו ממנו שני שקים מלאים בכלי נשק. השניים חזרו לשטח ישראל הניחו את השקים ושבו לשטח ירדן על מנת להביא שני שקים נוספים. עם חזרתם לארץ העמיסו השניים את השקים על רכבם ונסעו מהמקום תוך שסולטאן מעדכן את עודה כי יש לו "עצמות ארוכים ושק".

מספר דקות לאחר תחילת נסיעתם עצרו השניים והסתירו חלק מהשקים. בסמוך לכך, דיווח יאסר לסולטאן כי ישנו מסוק משטרתי בשמיים ובתגובה נענה כי "סיים חצי וחצי נשאר". אז חזרו סולטאן ואחמד לאזור הגבול, חצו שוב את הגבול לשטח ירדן, העמיסו על גבם 3 שקים נוספים מלאים בכלי נשק (מתוך ארבעת השקים שהיו במקום) וחזרו בחזרה לשטח ישראל.

בשלב זה, החל ירי מכיוון ירדן והשניים פתחו בריצה לכיוון הרכב, הפילו את שלושת השקים שהיו על גבם, ונעצרו על ידי משטרת ישראל מיד עם הגיעם לרכב. לאור הירי שהחל, אסף עודה את יאסר ממקום התצפית והשניים החלו לסוע דרומה שם נעצרו במחסום משטרתי.

לאחר מעצרם אספה משטרת ישראל את השקים ובתוכם נמצאו: 86 אקדחים, 17 רובים מסוג M16, 15 מכלולים של רובה M16, 158 מחסניות אקדח, 5 חלקי נשק- חלק עליון של רובה M16. בתוך השק שנמצא בשטח ירדן נמצאו: 36 אקדחים, 68 מחסניות אקדח, 34 מחסניות אקדח מלאות ו 20 מכלולים לאקדח.

לנאשמים יוחסו עבירות נשק (ייבוא נשק ותחמושת) ועבירות נשק (נשיאת והובלת נשק) והתיק נחקר בתחנת באר שבע של מרחב נגב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה