שדה התעופה בנבטים ערוך ומוכן

$(function(){setImageBanner('811e5d05-35bc-42d4-9600-73b7a18a9195','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בדיון שהתקיים הבוקר במנהל התכנון, הציגו צוותי התכנון של נתיבי ישראל את דרכי הגישה לשדה התעופה המתוכנן בנבטים שבנגב. מסקנות אנשי המקצוע מראות כי תשתית הכבישים ומסילות הרכבת ערוכה כבר היום לשרת שדה תעופה בינלאומי מקביל לנתב״ג

באדיבות עיריית דימונה

בישיבה שהתקיימה הבוקר בנושא שדה התעופה המשלים לנתב״ג השתתפו גורמי מקצוע רבים מטעם משרדי הממשלה, צוות התכנון וראשי רשויות מהנגב ומעמק יזרעאל. נושא שדה התעופה המשלים לנתב״ג נמצא במרכזה של מחלוקת בין אנשי המקצוע בנתיבי ישראל לבין פורום רשויות מקומיות רחב מאוד מהנגב, מעמק יזרעאל ומרשויות עוטף נתב״ג. כלל רשויות הנגב בהובלת באר שבע, דימונה וערד, דורשות להקים את שדה התעופה המשלים בנבטים בעוד חלופת רמת דוד בעמק יזרעאל שנויה במחלוקת ומעלה התנגדויות רבות.

צוות התכנון הציג את המסקנות הסופיות לפיהן ניתן להתבסס על הכבישים הקיימים ללא צורך בכבישים חדשים. גישה מסילתית לשדה מתאפשרת על בסיס המסילות המתוכננות כיום בשינויי תכנון מסוימים. זוהי אמירה חשובה מאוד מאחר ולראשונה מודים במנהל התכנון: חלופת נבטים עדיפה על פני רמת דוד בהיבטי תחבורה. בישיבות קודמות הוצגו דרכי הגישה המתוכננות לחלופת רמת דוד שבעמק יזרעאל כאשר המשמעויות הן עלויות גבוהות מאוד והשפעות סביבתיות דרמטיות על העמק, זאת בזמן שבנבטים מציינים המתכננים, כי המצב הפוך.

אלכס גן, ראש המטה המקצועי של הרשויות: ״לאחר דיון בוועדת העורכים בנושאי התחבורה בשני האתרים רמת דוד ונבטים, ברורות שתי עובדות: הראשונה, לשדה נבטים תשתית תחבורה מעולה ומתאימה לתוכניות הקיימות בעוד שברמת דוד יש קשיי תחבורה שפתרונם יעלה מיליארדים ומשמעותם פגיעה חמורה בעמק. השנייה, שרמת ניתוח התחבורה ברמת דוד הייתה נמוכה ומגמתית כדי להקטין את גודל הבעיה״.

בני ביטון, ראש עיריית דימונה: ״שדה תעופה אזרחי יעסיק במעגל הראשוני 15 אלף עובדים, ובמעגלים השני והשלישי - עוד כ-15 אלף שהם ספקים ונותני שירות. מעבר לכך, שדה תעופה אזרחי בנבטים יוריד את עקומת האבטלה משמעותית גם בקרב המגזר הבדואי, הנאנק תחת מחסור בעבודות. אני מקווה שהממשלה החדשה, שאף היא התחייבה לקדם את הנושא, תפעל לממש את הצורך הדחוף לתעסוקה איכותית שתאפשר לכלל תושבי הנגב הקיימים והעתידיים איכות חיים גבוהה״.

אל ביטון הצטרף גם ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד ויו״ר מועצת הנגב: ״הדיון החשוב שהתקיים היום בוועדת העורכים בנושא נמל התעופה בנבטים, מוכיח שוב שהקמת הנמל בנגב היא החלופה הטובה והנכונה ביותר למדינת ישראל. הקמתו של הנמל נשענת על תשתיות תחבורתיות קיימות, כמו גם תשתיות קיימות אחרות כגון המסלול הארוך במזרח התיכון המוכן כבר בנבטים. הנגב הוא הפתרון לאתגרים הדמוגרפיים של מדינת ישראל ומשרד הביטחון מסתמן כחסם הגדול ביותר לפיתוח הנגב ולהפיכתו למרכז החדש של ישראל״.

מלבד ראשי הרשויות בדרום, גם הקולגות מצפון אוחזים באותה הדעה. עופר בן אליעזר, ראש מועצה מקומית רמת ישי: ״אנחנו ממשיכים לפעול בשילוב ידיים לקדם את הקונצנזוס הלאומי לשדה תעופה בינלאומי בנבטים. לא בגלל שאנחנו לא רוצים את השדה אצלנו אלא כי זה הפתרון הנכון למדינת ישראל, פתרון שכל הרשויות בנגב רוצות אצלן. אם יש כאן התנגדות, היא אך ורק של מערכת הביטחון שלא מוכנה לדון בפתרונות לשילוב תעופה אזרחית בדרום״.

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ״כיום ברור לכולם כי חלופת רמת דוד לא תיתן מענה לצרכי התחבורה העתידיים של ישראל וכל פעולה תכנונית שמקדמת את נבטים היא עדיפה ומבורכת״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d5e865de-bb6b-4ffe-8cca-2f601836edd1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה