''רצינו לקבור אותה אז שילמנו בלית ברירה'': טענות קשות מצד תושבת העיר כנגד חברת קדישא

$(function(){setImageBanner('c29ebb08-9506-428e-8687-964ae2770dcb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבת העיר טוענת בפני באר שבע נט, כי חברת קדישא גבו תשלום נוסף וגבוה במיוחד אודות קבורת דודתה האלמנה, זאת למרות טענות של דודה שלה לפני מותה כי כבר שילמה על חלקה - ''מנסים לעשות מסחרה על גבם של אזרחים, טוענים ששמרת קבר, אבל מצד שני מציעים לנו להיקבר במקום אחר. נתקלתי באטימות מוחלטת ובחוסר רגישות''

קרדיט - צילום פרטיאת סיפורה העצוב של מגי מדינה ז"ל, תושבת העיר כבת 60 אשר הלכה לעולמה לאחרונה, ניתן לתאר במילה אחת - תסכול. תסכול מהמערכת, תסכול מחוסר האמפתיה ותסכול מהעובדה שאת קולה אין מי שיזעק. 

כאמור, לפני מספר חודשים פנתה מגי אל חברת קדישא בבאר שבע, זאת במטרה לרכוש את חלקת הקבר של בעלה, אשר נפטר כשבע שנים לפני כן. מגי, אשר נשארה ערירית ובודדה וללא ילדים אשר יעזרו לה - שילמה כ-1,000 ש"ח לחברת קדישא על מנת לשמור על הזכות להיקבר ליד אהובה. לאחר שנפטרה לפני כשלושה חודשים, פנתה אחייניתה של מגי, סילביה אל חברת קדישא במטרה להסדיר את קבורתה של דודתה. משם, על פי סילביה החלה מסכת של החלטות שנויות במחלוקת מצד החברה.

כך היא מספרת לבאר שבע נט - "לא היה לדודה שלי אף אחד בחיים. בעלה נפטר ולא היו לה ילדים. כמה חודשים לפני שהיא נפטרה היא סיפרה לי, לאמא שלי ולעוד כמה בנות משפחה שהיא שילמה 1,000 שקל לקדישא מבעוד מועד, בשביל שתוכל להיקבר ליד בעלה. כולנו היינו שם, וכולנו שמענו אותה אומרת את זה כמה וכמה פעמים. אז נכון, אין לי אסמכתא, אבל יש פה כל כך הרבה עדים ובני משפחה ששמעו אותה אומרת את זה. היא הייתה ערירית והכסף היחיד שהיה לה היא שמה על זה. הבעיה החלה אחרי שהיא נפטרה. כשפנינו לקדישא, הם טענו בפנינו כי בפועל דודה שלי שילמה על חלקת הקבר השנייה. האבסורד הוא שאנחנו יודעים שהחלקה היא ללא עלות. הרי כשבן אדם נפטר המדינה משלמת את הוצאות הקבורה. אז קדישא טוענים שהיא שילמה על החלק של בעלה, אבל זה לא הגיוני בכלל''.

איך הגבתם?

''אמרנו להם - אם אתם טוענים שהיא לא שילמה, אז איך שמרתם אותה בלי תשלום ובלי מקדמה? הם טענו מנגד 'שזאת ההתנהלות, גבינו תשלום כחוק, ושיכולנו לבחור לקבור אותה עוד 100 מטר קדימה''.

מגי מדינה ז"ל. קרדיט - באדיבות המשפחה

סילביה מספרת, כי בנוסף לתשלום של דודתה שנפטרה, גבתה ממנה החברה 6,000 שקלים נוספים על החלקה שבה נקברה מגי ז"ל - ''אנחנו נלחמים את המלחמה שלה, היא הייתה בלי כסף ואין מי שיזעק את זעקתה כבר. הם עושים מסחרה על חשבון המשפחה. הם גם אמרו שהם לא מפקידים את השק, למרות שהם בכל זאת הפקידו אותו למחרת. מה גם שהם גבו עוד 700 שקל על הבטון, למרות שזה מגיע לכל בן אדם ללא עלות. גם שפנינו אליהם הם לא היו קשובים''.

לאחר המקרה, פרסמה סילביה פוסט כואב ועצוב שגולל את המקרה. בעקבות כך, הגיבו גולשים רבים כי מקרה דומה קרה גם להם. סילביה מבינה כי כרגע מדובר במילה של דודתה המנוחה אל מול חברת קדישא - ''כל ההתנהלות שם לא נכונה. אנחנו רק נסמכים על מה שהיא אומרת. העניין הוא, וזה גם שטענו בפניהם - שגם אם היא לא שילמה, אתם טענתם בכל מקרה שהחלקה הייתה פנויה. אז אם אתם טוענים שהיא כלל לא שילמה, אז מדוע שמרו לה חלקה, על סמך מה? הם גם טענו כי אנחנו לא נקבע איפה היא תיקבר, ושהם יחליטו בשבילנו''.

סילביה - ''מה הבעיה לכבד את בקשתה? אין מי שיתעקש בשבילה, זאת הייתה הבקשה האחרונה שלה. מנסים לעשות מסחרה על גבם של אזרחים, טוענים ששמרת קבר, אבל מצד שני מציעים לנו להיקבר במקום אחר. נתקלתי באטימות מוחלטת ובחוסר רגישות. ענו לנו בצורה מאז מזלזלת ובוטה. אני לא הייתי אמורה לשלם שקל, אבל רצינו לקבור אותה אז שילמנו בלית ברירה. היא חלתה ותוך חודש וחצי היא כבר נפטרה, היינו צריכים לסדר הכל – חשבונות של הבית, הוצאות קבורה, שבעה וכו'. סך הכל רצינו לתת לה מנוחה אחרונה''.

מגי מדינה ז"ל. קרדיט - באדיבות המשפחה

"אין מי שיתעקש בשבילה", קברה של מגי מדינה ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

טרם נמסרה תגובתה של חברת קדישא לטענות אשר הועלו בכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7285d676-fa2d-425a-90aa-db7b4f59c648','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה