רון חיות ואלחנן כהן - המבטיחים מדימונה: "שתמיד נזכור למה יצאנו לקרב ועבור מה אנחנו נלחמים"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ee33e6c5-e235-4376-8ab0-6aafd892de3f','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ee33e6c5-e235-4376-8ab0-6aafd892de3f','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

רון חיות (27) רווק, ואלחנן כהן (31), נשוי ואבא לחמישה ילדים, הם שני חברים שהחליטו לפני שלוש שנים להקים משרד פרסום בדימונה ולהעניק לו את השם המבטיח DIGIM. המשרד הקטן התקדם במהירות וזכה להצלחה מעוררת השראה כשהחלו לפרסם גופים ציבוריים בכל הארץ, עסקים גדולים, קטנים ועמותות. גם שהתגייסו למילואים במלחמה הנוכחית, הם ידעו לצאת מההלם ולעשות כל מה שניתן למען הלקוחות והעובדים. ריאיון של השראה.

אלחנן כהן ורון חיות מדימונה. צילום: פרטי

בשבת השחורה שעצרה לכולנו את החיים, השניים התגייסו לשירות מילואים כדי לשמור על המדינה, והשאירו את המשרד לא מוכן ופחות מתפקד - עד שהגיעו למסקנה חותכת ששום מלחמה לא תעצור להם את המלחמה על פרנסת העובדים והלקוחות שלהם ובייחוד את האג'נדה שלהם לשנות ולהפריח..

מהי הצלחה בעיניכם?

"יצרנו קמפיין לשדה התעופה בנבטים שיצר באז תקשורתי משמעותי. במסגרת הקמפיין הפכנו את בנט ויאיר לפיד לדוד בן גוריון תחת הכותרת "לך בעקבות בן גוריון. הנגב הוא העתיד", שיצר באז והיה קריאייטיבי ומגניב. פרסמנו גם את הרמטכ"ל לשעבר, אביב כוכבי, בקיר ענק מול הקריה בתל אביב תחת הכותרת "במשמרת שלך העמק יפול" (עמק יזרעאל. ש.), שהעביר את המסר: זו מדינה שיש לה צבא שאמור לשרת אותה, ולא הפוך. בגלל האפקטיביות של השלט אביבי ביקש להוריד אותו, וככה ידענו שעשינו עבודה טובה".

הקמפיין עם בנט ויאיר לפיד. צילום: פרטי

רון ואלחנן הכירו לראשונה ב'חלל עבודה' משותף בשם "NetGev", כשכל אחד עבד על פרויקט אחר. רון עבד על פרסום באינסטגרם ואלחנן על סטארטאפ לסרטונים חינוכיים, עד שהחיבור ביניהם הביא להקמת משרד הפרסום DIGIM. יחד, הם הקימו מבראשית משרד פרסום שייתן מענה שלא היה כקודמו בדימונה ובכך להביא את הבשורה לעיר. הקושי: לשכנע את תושבי הנגב לעשות פרסום בעולם מודרני ומתקדם.

מה היה קשה לכם בהתחלה?

"האתגר המרכזי היה לאתר עובדים. עד שפתחנו את DIGIM, אנשים שלמדו מקצועות טכנולוגיים כמו עיצוב, שיווק, מיתוג ובניית אתרים היו צריכים לעבוד מרחוק או לעבור למרכז. וכשהתחלנו, היה קשה לאתר עובדים. היום ברוך השם המצב טוב יותר ואנשים שמסיימים לימודים יודעים לפנות אלינו. היום אנחנו מעסיקים כבר עשרה עובדים.

רון: "אתגר נוסף היה זה שלא האמנו בעצמנו. לא ידענו כמה כסף לדרוש על העבודה ואיך אנשים מעריכים אותה. היינו צריכים לעבור שינוי תודעתי כדי לדרוש לפי הערך שיצרנו לבעלי העסקים".

ב7.10, שבת שמחת תורה, ידעו רון ואלחנן שהם יצטרכו לעזוב את העסק המצליח שלהם כדי לשרת את המדינה. רון גויס כבר מאותה שבת לגדוד הנדסה קרבית בצפון, ואלחנן גויס לרבנות הצבאית בבסיס שורה, ביום הרביעי למלחמה. "היה לי פטור מהצבא, אבל החלטתי לחתום על ויתור כדי לעזור לעם ישראל", סיפר אלחנן בגאווה, "המפקד צלצל ואמר 'אני רוצה שתבוא'. ידעתי מיד שאעשה הכל למען המדינה".

ספר לי על התפקיד שלך בבסיס שורה

"אני חלק מצוות שעוזר לחזק את רוח הלחימה, אנחנו עושים דו"ח מצב ומאפיינים את הצורך הרוחני של היחידות השונות. לאחר מכן אנחנו שולחים ליחידות שזקוקות לכך הרצאות או מוצרים שמעלים מורל. אנחנו מחלקים עלונים, חוברות ומוצרים דיגיטליים נוספים לפי הצורך".

אחרי שבועיים של 'הלם', בהם העובדים היו בכאוס, כולל עובד מרכזי ושני בוסים לא זמינים בצבא – החליטו השניים לפתוח את המשרד מחדש ולא לתת למלחמה לעצור את העבודה ואת הפרנסה כדי לייצר וודאות לעובדים שלהם. "למרות שהיינו רחוקים, העובדים שלנו הצליחו לתת בראש ולעשות מהלכים יפים ללקוחות שהחליטו לחזור ולעבוד", מפרגן רון, "מבחינה כלכלית יש לאנשי מילואים הכנסה כספית,  אבל הרגשנו אחריות כפולה על העובדים ועל הלקוחות שבזמנים כאלה צריכים אותנו יותר".

עם עובדי המשרד. צילום: פרטי

מה הייתה הדאגה של בעלי העסקים?

"דווקא עכשיו היה צריך להגביר מכירות לעסקים. אנשים חששו לצאת מהבית והרבה עסקים עמדו שוממים. ניסינו לעשות חשיבה מחודשת, דאגנו שהעסקים שרלוונטי עבורם יתחילו לעשות משלוחים ובעיקר ביקשנו מהעובדים להיות זמינים בשבילם, לדבר איתם ולהראות שהכל בשליטה. שיחד נצליח להתגבר על זה."

העובדים שלכם כולם מדימונה?

"העובדים שלנו מהפריפריה - דימונה, ירוחם, באר שבע ומצפה רמון, ואנחנו פועלים מתוך רצון לחזק כלכלית את הנגב ואת החיבור שלנו למקום. אנחנו עושים מיתוגים נהדרים, יש לנו סטודיו לגרפיקה עם חמישה גרפיקאים, מחלקה של סושיאל מדיה שדואגת לכל הקשור ברשתות חברתיות ולקמפיינים בגוגל ופייסבוק – והם מביאים תוצאות יפות. יש לנו מחלקת וידאו של סרטוני תדמית והסברה, שלוקחת חלק במאמצי ההסברה הלאומית, ומחלקה לבניית אתרים".

במה למשל אתם גאים כמודל הצלחה?

"פיתחנו מוצר שמנגיש את השירותים של המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ: מקוואות, כשרות, אבילות, עירובין ושאר הדברים שהתושבים צורכים מהמועצה הדתית".

מה השתנה מאז?

"עם התקדמות הלחימה הצוות כולו חזר, מלבדנו. המורל במשרד עלה ואפילו גייסנו שלושה עובדים חדשים (לוטם, אסיף ואושר). אנחנו מאמינים שהניסיון שלנו לחזק את הכלכלה ולהמשיך לפרנס, הוא לא פחות חשוב מהשירות הצבאי שלנו."

יש לכם מסר לסיום?

"במישור הלאומי חשוב לנו לומר שכשאנחנו מאוחדים אנחנו מנצחים. שתמיד נזכור למה יצאנו לקרב ועבור מה אנחנו נלחמים. בנוסף, יש עסקים בארץ שזקוקים לכם. הקפידו לחזק אותם בכל הזדמנות כדי שנשמור על כלכלה חזקה".

מוזמנים להתרשם בלינק : 

https://Digim.co.il

 קמפיין אביב כוכבי. צילום: פרטי



 הבוסים. צילום: סנאפ המרכז החברתי לצילום

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b21e43c6-f430-470e-9702-36b320a1586a','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה