רוביק בישיבת מועצת העיר - "המדינה החליטה שלא להחליט"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a9cc7f1b-9d22-448e-a844-9ee86328f9e9','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a9cc7f1b-9d22-448e-a844-9ee86328f9e9','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

בישיבת העירייה האחרונה, התכנסו מרבית חברי המועצה ודנו בנושאים הבוערים שקורים בעיר, ביניהם הנושא החם ביותר - בעיית הביטחון של תושבי העיר. רוביק - אני אהפוך כל אבן ומה שצריך בשביל לפתור את זה, בכל החזיתות." משה ינאי, ראש האופוזיציה - "לקחת שוטר ומתנדב מהמשמר האזרחי להעמיד אותם בכניסות לבאר שבע"

חברי מועצת העיר. קרדיט - עיריית באר שבעכמידי שבוע מתכנסים חברי מועצת העיר באר שבע על מנת לדון בנושאים שונים ודחופים, בין אם אלו נושאים מוניציפאלים, או נושאים חברתיים בוערים למיניהם.

הנושא הראשון אליו בחר להתייחס דנילוביץ' הוא הסכמי הגג שנחתמו לאחרונה בין עיריית באר שבע לממשלה - "כפי שאתם מבינים – עצרנו את התהליך בעבר (לקראת מערכת הבחירות הראשונה). בזמנו העיר הייתה במחצית הדרך בכל הקשור לשיווק יחידות הדיור. אבל אנחנו בתור ראשות מקומית, היינו צריכים לעצור ולבחון - האם הבטחות המדינה בכל הקשור לגנים ובתי ספר ייצאו לפועל. אני הלכתי בעצמי למשרד החינוך, שטענו שזה אינו קשור אליהם והתחילה סחבת ארוכה ומעייפת. וברגע שראינו שזה מקשה על התושבים, החלטנו לעצור את זה". עוד הוסיף על חידוש ההסכם הנוכחי במסגרתו אמורים להיבנות כ-20,000 דירות חדשות בבאר שבע - "המדינה חייבת להתחייב אלינו בנוגע להמון נושאים, וצריכה להיות מחוייבת להיכנס איתנו בחינוך, בדיור, בתעבורה וכד'. כעת המדינה הבינה שהדברים שאנחנו דורשים הם טרוויאלים לחלוטין, וכי נושא ההתחדשות העירונית חשוב לנו מאד. אנחנו רוצים שהעיר תקבל את כל המענים והחוזקות על מנת להקים פה פרויקט כמו שצריך. אנחנו עומדים להיכנס ל-5 שנים מרתקות בהחלט".

הנושא הבא בו עסקו חברי המועצה, הינו הנושא שמעסיק את כל תושבי העיר כרגע - סוגיית הביטחון האישי ברחובות באר שבע ובנגב. בנאום ארוך ואינטנסיבי במיוחד, הגיב רוביק דנילוביץ' בפני חברי המועצה על האירועים האחרונים- "אין ספק שגל האלימות והפשיעה האחרון הוא אמיתי ורציני, וצריך לקרוא לילד בשמו ולא לטאטא את הנושא, צריך לאכוף ולהעניש ביד קשה. אני חייב לומר שבשבועות האחרונים אני עוסק כמעט רק בזה".

טענות רבות הופנו כלפי דנילוביץ' בכל הקשור לחשיבות הרבה שהוא נותן לתדמית העיר. ברשתות החברתיות תקפו מספר רב של תושבים את ראש העיר ויש כאלה שטענו - "אכפת לו רק מכיכרות ומאיך שהעיר נראית, אבל את התושבים הוא שכח". גם על כך הגיב רוביק, ובפתיחות יוצאת דופן, נתן ראש העיר הצצה להשקפת עולמו - "כל מה שאנחנו עושים בעיר והתדמית שבנינו חשובה לי מאד, ואני לא מתבייש בזה בכלל. כי כשאני הולך למפעלים גדולים כמו "מייקרוסופט" ו"אלתא" ורוצה שהם יפתחו פה משרדים, על מנת שיהיו מקומות עבודה רבים לתושבי העיר, אז אני צריך לתת להם סיבות להגיע לכאן. אז כן - תדמית העיר חשובה לי בהחלט".רוביק דנילוביץ' צילום מתוך העמוד הרשמי רוביק דנילוביץ'

בהמשך, העלה דנילוביץ' שוב את נושא הכוח שנתון בידיו, ואת רצונו לשינוי מנהלתי בחלוקה הממשלתית במדינת ישראל - "כאן זה לא אמריקה. אני לא מושל, ואין לי שליטה לא במפקד המשטרה ולא בבית המשפט. עוד הדגיש רוביק כי נושא הביטחון לא יכול להיות כלי פוליטי שכן בעיית הביטחון פוגעת בכולם - "מבן גביר ועד הרשימה המשותפת, המדינה החליטה שלא להחליט, ואני אומר להם - עליי על תעשו פוליטיקה, והשאלה היא עכשיו מה אתם מוכנים לעשות. 'משילות בנגב' לא יכולה להיות רק סיסמא, 'משילות בנגב' צריכה לבוא לידי ביטוי בתקציבים ובמעשים. אנחנו לא נחזור אחורה בזמן, אני לא מוכן לזה. אני אהפוך כל אבן ואעשה מה שצריך בשביל לפתור את זה, בכל החזיתות. ברגע שהמדינה תחליט על שינוי מודל אני רוצה שנהיה הראשונים. אבל כל עוד זה באחריות המדינה, אנחנו לא נרפה. ואם צריך להפשיל שרוולים, נפשיל!"

משה ינאי, ראש האופוזיציה, העלה הצעה בפני המועצה לחסום את דרכי הגישה לעיר, ולהציב כוחות אכיפה במהלך שעות היום, זאת למען צמצום הפשיעה - "יש לעבות את המשמר האזרחי בצורה חזקה. אני מציע לקחת שוטר ומתנדב מהמשמר האזרחי ולהעמיד אותם בכניסות לבאר שבע. ברגע שרכב ייכנס, יצלמו את רכבו ואת תעודת הזהות שלו. ינאי טען כי ערך שיחות רבות עם בכירים במגזר הערבי שנתנו את הסכמתם.

רוביק - "אנחנו עובדים על אמצעים טכנולוגיים, שכל רכב שנכנס לעיר יצולם, כי לאלימות אין גבולות, ופשיעה היא פשיעה היא פשיעה." גם על ה"צד השני" דובר בישיבה, וזהו כמובן המיעוט הבדואי בנגב. דנילוביץ' - "רוב התושבים הבדואים רוצים לחיות לפרנסתם בסופו של דבר, אבל, וזה אבל גדול - אני לא יכול לקרוא ל"קומץ" הזה כביכול כבר קומץ. זה מזמן לא קומץ".

בתמונה: נשק קר שנתפס על ידי משטרת ישראל במבצע אכיפה משולב במהלך הסופ"ש האחרון

קרדיט - דוברות מרחב נגבנושאים אחרים שעלו לסדר היום התייחסו ברובם לסוגיות חשובות לא פחות – תלוי את מי שואלים. ראש האופוזיציה ינאי, העלה שתי הצעות שונות הנוגעות לנושא ההוקרה כלפי תושבי העיר למיניהם. בהצעה הראשונה שהעלה ינאי, ביקש האחרון לעלות לסדר היום את נושא שמות הרחובות בעיר. ינאי ביקש מהמועצה לשקול את קריאתם של מספר רחובות בבאר שבע על שם תושבי העיר שעדיין בחיים, אירוע חריג לכשעצמו, שכן כמעט תמיד נקראים שמות הרחובות על שמות אישים אשר הלכו לעולמם. ינאי – "יש מספר תושבי באר שבע בני 90 פלוס שעשו המון למען העיר, ויש לתת להם את הכבוד שמגיע להם".

בתגובה לכך, טענו מספר חברי מועצה כי מהלך שכזה יכול לפתוח פתח שיוביל למקום מאד לא טוב ולריבים – "יש משפחות שמחכות כבר המון שנים שינציחו את זכרון יקיריהם. השאלה היא האם זה נכון לשנות את התקנון, כי יתחילו להגיע המון פניות וזה לא ייגמר לעולם" כך אמר אחד מחברי מועצת העיר.

הסוגייה השנייה בה בחר ינאי לגעת היא "נושא פרס יקיר העיר לאנשי המגזר העסקי". ינאי – "בחלוקת הפרס במשך השנים, היו אנשים מאד נפלאים ואינטלקטואליים, אבל חלקם לא באר שבעיים. לעומת זאת, יש פה בעלי עסקים, שנולדו וצמחו פה ושנתנו המון למען העיר. על כך הגיב רוביק בהסכמה חד משמעית, והבטיח לינאי כי הנושא ייבדק - "אני באופן כללי מתחבר מאד למה שאתה אומר, כי בסופו של דבר יקיר העיר צריך להיות לטעמי מישהו שגר פה ונמצא פה וחי את העיר".משה ינאי. צילום: פייסבוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9861809c-f37f-4e74-94a6-cc401478dc59','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה