קיבלו אלפי מטופלים, והתמודדו עם אובדן אישי: על החודש הקשה בתולדות סורוקה

$(function(){setImageBanner('62715fb6-9163-4d3c-a789-319d4381d01d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

חודש מאז החלה מלחמת ''חרבות ברזל'', ובבית החולים סורוקה עוד לא עצרו להתמודד עם האובדן האישי שלהם - זאת לאחר שמספר אנשי צוות נרצחו ונפצעו קשה. לצד זאת, טיפל בית החולים באלפי פצועים והיווה עמוד תווך בעורף

תמונה לא נבחרה

30 יום חלפו מאז מתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס בשטחי ישראל ופתיחת מלחמת "חרבות ברזל". הנהלת סורוקה וצוות מטה החירום של בית החולים החליטו כבר בשעות הבוקר המוקדמות של אותה שבת שחורה להפעיל נוהל אר"ן בבית החולים במקביל להעברת מחלקות שאינן ממוגנות לאתרים ממוגנים.

המשמעות היא נוכחות של מאות אנשי צוות מכל הסקטורים במערך מציל החיים - בחדר הטראומה והמלר"ד, בחדרי הניתוח, ביחידות לטיפול נמרץ, במחלקות האשפוז וביחידות השונות, כולל עובדים שהעניקו מעטפת לוגיסטית לתפעול האירוע.

במהלך היממה הראשונה ללחימה הגיעו לסורוקה מעל ל- 680 פצועים בדרגות פציעה שונות כשמתוכם מעל 130 במצב קריטי וקשה מאוד ובהם טופלו גם נפגעי חרדה. בית החולים הכפיל את מספר העמדות בחדר הטראומה, נפתחו מיטות נוספות לטיפול נמרץ והופעלו חדרי ניתוח במתחם נשים ויולדות כדי לתת מענה לפצועים הרבים שזרמו לבית החולים ללא הפסקה.

כל פצוע שנזקק לניתוח מציל חיים נותח במהירות האפשרית ובהמשך בוצעו גם ניתוחים ברמת דחיפות נמוכה יותר. פצועים שמצבם איפשר את העברתם לבית חולים אחר, הועברו כבר בלילה הראשון, על מנת לאפשר המשך קליטת פצועים מהשטח.

קרדיט - סורוקה

כבר במרוצת השעות הראשונות אושפזו מאות פצועים במחלקות השונות : טיפול נמרץ כללי, טיפול נמרץ פנימי, אורתופדיה, כירורגיה כללית, כירורגית כלי דם, כירורגית לב וחזה, פלסטיקה, נוירוכירורגיה, אף אוזן וגרון, עיניים, טיפול נמרץ ילדים, כירורגיית ילדים ובמחלקות הפנימיות.

במהלך השעות הראשונות עם ההבנה של גודל האירוע המתרחש מחוץ לבית החולים, הופעל מרכז מידע לציבור, שכלל גם הפעלת מערכת ייחודית של זיהוי פצועים אלמונים, ומחלקות שאינן ממוגנות הועברו לאזורים ממוגנים. כבר למחרת פתיחת המערכה, הופעלו מעונות לילדי עובדים, כדי לאפשר את הגעתם של עובדים רבים לעבודה.

במהלך החודש החולף בוצעו מאות ניתוחים ופרוצדורות רפואיות לפצועי הלחימה, חיילים ואזרחים כאחד, ועשרות מסוקים נחתו במנחת בית החולים. בתוך כך במרכז סבן למיילדות בסורוקה נולדו למעלה מ 1,480 תינוקות.

הטרגדיות האישיות הנוראיות לא פסחו גם על הצוותים בסורוקה. עובדים שמתמודדים עם פציעות, נעדרים ואובדן בני משפחה. איבדנו שני רופאים, שתי גימלאיות ובני משפחה של עובדים, ואחות חטופה בשבי החמאס. צוותי מערך בריאות הנפש, והשירות הסוציאלי מלווים את משפחות הפצועים וצוות החוסן של בית החולים מלווה את העובדים בסקטורים השונים.

ד"ר דניאל לוי ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

במהלך החודש החולף, הגיעו לבית החולים מבקרים רבים שהגיעו לתמוך בצוותים, בפצועים ובבני משפחותיהם, בהם: נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר דירקטוריון כללית, אלוף במיל יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית אלי כהן, שרים, ח"כים, משלחות בינלאומיות ועשרות אמנים שחיזקו את ידי העובדים והפצועים.

צוותי תקשורת רבים מהארץ ומהעולם נכחו בבית החולים ותיעדו את "סיפור המלחמה" של סורוקה על היבטיו השונים. כעת מאושפזים בסורוקה 14 נפגעים, מתוכם 3 במצב קשה.

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "חלף חודש מאז השבת השחורה בה החלה מלחמת חרבות ברזל. היה זה אירוע רב הנפגעים הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל, בוודאי במרכז רפואי יחיד. צוותי סורוקה שמתורגלים לאירועים רבי נפגעים, התמודדו הפעם עם מספר חסר תקדים של פצועים. תוך כדי הלחימה נתנו מענה בהתאם לצרכים ולמציאות המשתנה. כך למשל, פתחנו יחידה נוספת לטיפול נמרץ, מחלקת כירורגית חירום, הפעלנו חדרי ניתוח גינקולוגיים לניתוח פצועים, ובימים אלו אנו פותחים מחלקת שיקום נוספת שתיתן מענה לצורך השיקומי של פצועי המלחמה. מאז תחילת המערכה הקרקעית אנו מטפלים בעיקר בחיילים שנפצעים בשדה הקרב כשחלקם הגדול מפונים לסורוקה לקבלת טיפולים מצילי חיים. ההיערכות שלנו להמשך הלחימה ולתרחישים שונים ממשיכה כל העת".

ד"ר קודש מוסיף: "אני מודה לכלל עובדי בית החולים בכל המערכים, מכל הסקטורים ומכל המגזרים בחברה הישראלית על ההתמודדות ההרואית שלהם כתף אל כתף, ולחזק את המשפחות שעומדות לצידם. נמשיך יחד במשימתנו החשובה להציל ולדאוג לבריאות תושבי הנגב, חיילי צה"ל והמדינה כולה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה