"צריך פה ניידת שתפטרל כל הזמן!"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1746d399-2d05-4fe8-a8cc-9e7455950e5e','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1746d399-2d05-4fe8-a8cc-9e7455950e5e','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

הסיפור הוא על שכונה ב' אך מספר גם את הסיפור של שכונות רבות ברחבי העיר.
בלב שכונה ב' המתחדשת, שהפכה למעוז סטודנטיאלי ומוקד משיכה למגורי קהל ברמה סוציואקונומית גבוהה יותר בזכות בנייני היוקרה הגבוהים, רחוב שהפך למרכז בילוי, בערבוביה אחת בין סטודנטים, אנשי הגיל השלישי וצעירים.
דווקא ברחוב העוטה שקט פסטורלי תוסס, בשבוע האחרון, חוו בתי עסק מאד מוכרים פריצות בשעות הלילה.
מעבר לוונדליזם ולכסף שנגנב, ישנה תחושת חוסר ביטחון אשר משתקת את השכונה כבר כמה חודשים.

קרדיט - פרידה בר יין

לאחר חששות רבים מצד בעלי עסק לאורך רחוב יעקב כהן בשכונה ב', אנו מדווחים כאן לראשונה בבאר שבע נט על מסכת הפריצות אל בתי העסק – "פרידה בר יין" ובית הקפה "רוסטר", שניהם חוו בימים האחרונים טראומות לא נעימות בכלל. הפריצות אל בתי העסק, שניהם בעלי אותו דפוס – שבירת חלון הוויטרינה בעזרת לבנה ולאחר מכן תלישת הקופה, זאת תוך כדי זריעת פחד ותחושת חוסר ביטחון בתושבי השכונה.

הפריצות המצערות מתווספות אל הדיווחים בשבועות האחרונים על עוד ועוד בנות, צעירות מהשכונה השקטה ומחוצה לה, אשר מתלוננות לאחרונה על חוסר תחושת הביטחון ועל הפחד להסתובב בשכונה בשעות הלילה המאוחרות.

בראיון איתנו מספרת אור דאי – בעלת בר היין "פרידה" על הימים הקשים שחווים הזוג הצעיר ועל ליל האירוע. בלילה שבין שבת לראשון הוזעקו אור ובן זוגה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר אל בית העסק, זאת לאחר שקיבלו שיחה מן המוקד על אזעקה שהופעלה במקום. כשהגיעו גילו את מידת ההרס אשר השאירו הפורצים, חלון הראווה של המקום התנפץ לרסיסים, זאת בזמן שהקופה נתלשה ממקומה. את הימים שקדמו לפריצה מתארת אור כמוזרים בהחלט, כאלה אשר העלו את חשדותיה, אך לא מספיק על מנת לעמוד על המשמר – "תחושת הביטחון ליוותה אותנו כל השבוע, אך כנראה זה לא הספיק בשבילנו על מנת לעמוד על המשמר והנה מצאנו את עצמנו חשופים ופגועים לצערנו".

לדעתך הפורצים היו לפני בעסק?

"בשבועות האחרונים שמנו לב לתנועה חשודה של בני מיעוטים בקרבת העסק, נכנסים ושואלים שאלות תמוהות יום אחרי יום כמו – האם אתם מוכרים ערק וסיגריות. השיא הגיע כשלפני כמה ימים ישבתי במרפסת העסק, בזמן הזה נכנסו כמה אנשים במהרה אל תוך המסעדה, הם לא שמו לב אליי והם נכנסו עמוק עד המטבח ואלמלא בן זוגי שהפתיע אותם יכול להיות שהשוד היה קורה מוקדם יותר".

לטענת אור בשבועות האחרונים תחושת הביטחון נסדקה קשות, הזוג הצעיר מכיר את השכונה כבר המון שנים, אך לאחרונה משהו השתנה – " אנחנו גרים בשכונה כבר 5 שנים וזה די חדש, יש שינוי בתחושת הביטחון של התושבים, בנות מפחדות להסתובב לבד בלילה, כמעט כל לילה יש מישהי שמבקשת לחכות אצלנו בלילה, מבקשות שנלווה אותם, כי הן מפחדות להסתובב פה בשעות הקטנות של הלילה".

ישנן  טענות חוזרות ונשנות מצד תושבי השכונה על חוסר הימצאות המשטרה באיזור. "אמנם אני לא גרה בשכונת פשע, אבל כל מה שחשבנו על שכונה ב' מתנפץ, שנים שהיא הייתה שכונה טובה ונעימה, אבל בחודשים האחרונים היא השתנתה מקצה לקצה – אין פה שום נוכחות משטרתית וקשה לנהל ככה אורח חיים שקט, אנחנו גרים פה ועובדים פה, אבל אם אני לא מרגישה בטוחה בעיר שלי אז איפה כן ארגיש?".

הרס ואיבוד תחושת הביטחון. קרדיט - אור דאילאחר שחשבו כי הכול כבר מאחוריהם, נאלצו הזוג הצעיר לגלות כי זהו אינו המצב וכנראה יעבור זמן מה עד שהשקט יוחזר לאזור השכונה. בשיחת טלפון עם מערכת באר שבע נט בצהריי היום, שיתפה אותנו אור על אירוע אמש (א') ועל איך הופר השקט שנית – "שוב הגיע בחור צעיר שהתחיל לשאול האם אנחנו מוכרים סיגריות, שאלנו אותו אם הוא צריך אש, אך הוא באופן תמוה אמר לא והלך לאחר שבחן את העסק בעיניו". לטענתה מיד לאחר מכן הגיעו לאזור מספר כלי רכב אשר העלו את חשדם -  "הגיעו 2 רכבים אשר חגו בכיכר ליד בית העסק שלנו באופן מחשיד ומוזר. טלפנו למשטרה והם אמרו לנו בתגובה -  שאין כרגע ניידת לשלוח לנו, רק ביקשנו שיגיע שוטר שירגיע את הסיטואציה".

לאחר שיחות חוזרות ונשנות ללא מענה אמיתי אל המשטרה החליטו אור ובן זוגה לקחת את ביטחון העסק לידיהם- "בלית ברירה נאלצנו אנחנו לפטרל מסביב לעסק שלנו, לבסוף הצבנו חביות יין על דלת הכניסה וכל זה מתרחש בשעה ארבע וחצי לפנות בוקר".

עולה השאלה כיצד ייתכן שעסק אשר רק לפני כמה ימים נפגע, נאלץ להגן על עצמו, היכן כוח האדם המשטרתי? איפה הפיקוח?

לאחר סיום הראיון עם אור הופתענו לגלות על עוד בית עסק לא רחוק משם, אשר חווה פריצה, כמעט זהה באופייה רק כמה ימים לפני כן.

יקי אייכלר (47) הוא בעל בית הקפה ROASTERS - ברחוב יעקב הכהן, לא רחוק מבר היין "פרידה". בלילה שבין רביעי לחמישי קיבל יקי שיחה מחברת האבטחה על אזעקה בעסק, אזעקה שתחילה חשב כי היא רק אזעקת שווא – " נכנסתי למצלמות והכל היה נראה בסדר", אבל מה שהוא גילה ממבט חוזר במצלמות, שעתיים לאחר מכן כבר גרם לו להגיע במהרה למקום – אותה שיטת פעולה כמו ב"פרידה" – שבירת חלון הראווה ותלישת הקופה מן המקום.

תהיתי למה לא שיתף יקי את שאר בעלי העסקים ברחוב על כך. לטענתו לא חשב שיש מה לעשות בנידון, כי אין באמת מענה מצד שום גורם למקרים שכאלה - אולי בדיעבד הייתי צריך לספר, אבל זה מאד בעייתי אין הרבה מה לעשות, קשה מאד להתגונן בפני זה, המשטרה כבר קיבלה את התלונה שלי לפני 4 ימים. מה שמעלה את השאלה למה החבר'ה מפרידה לא שמעו על זה?".

אותו דפוס פעולה. קרדיט - יקי אייכלרמה תעשה הלאה?

"זה הקטע הכי קשה ובעייתי. חיינו בתמימות שהכול סבבה וישנתי בשקט כל לילה זהו אין את זה יותר. ומעבר לנזק לכלכלי- יש פה פגיעה בתחושת הביטחון של כלל העובדים בעסק -  הטבח שלא מגיע כי הוא מפחד, לקוחות שמפחדים פתאום לשבת".

אתה חושב שתתחיל להחזיק כלים לשמירה על העסק?

"סורגים אני לא אוכל לשים וכלי נשק כלשהו אני לא מוכן, זה לא מתפקידי – זאת עבודת המשטרה, לבוא ולשים לזה סוף, אנחנו מאד מוגבלים".

מה לגבי תחושת חוסר הביטחון?

"אישית אצלנו, אני יכול לומר לך שחלק מהבנות שעובדות אצלי לא רוצות לעבוד בלילה. מאד מפחיד מבחינתן להסתובב לבד בשכונת ב'. העירייה גם היא אכזבה אותי, כל היום הם יודעים להסתובב ולחלק דוחות, כל הבוקר יש פה נוכחות שלהם, צריך שתהיה נוכחות גם בשעות הערב והלילה, צריך פה ניידת שתפטרל פה כל הזמן!".

תגובת משטרת ישראל  - מפקד תחנת באר שבע מקיים קשר ישיר עם התושבים ובעלי העסקים בעיר. תוך כך נפגש אמש עם בעלי עסקים ועדכן אותם באתגרים המשטרתיים במאבק בפשיעה.
כחלק משיפור השירות נמסרו לבעלי העסקים אמצעי יצירת קשר עם בעלי תפקידים.
זאת בנוסף לכוח המשימה למאבק בבריונות והאלימות הפועל בעיר והשיטור העירוני הפועל ככוח אכיפה משולב לרשות המקומית והמשטרה.
משטרת ישראל מנהלת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה באיזור, באמצעות מגוון יחידות, כוחות ואמצעים משטרתיים. במקביל, פעולת המשטרה באופן יזום והתקפי נגד תופעות פשיעה שונות במישור הסמוי והגלוי במטרה לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ורכושו וכל תלונה או אירוע המובאים לידיעת המשטרה מטופלים תוך כוונה למיצוי הדין עם המעורבים.

תגובת עיריית באר שבע - ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' מקדם בשבועות האחרונים יוזמה חשובה מול משרד האוצר והביטוח הלאומי: העסקת יוצאי יחידות קרביות (משוחררי צבא) ברשויות המקומיות, במסגרת תוכנית ״עבודה מועדפת״ (שבה הם זוכים למענק כספי מיוחד מהמדינה) לטובת משימות אבטחה והגברת הביטחון האישי.

מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, השיב בחיוב ליוזמת דנילוביץ' וכעת הנושא נדון עם שר האוצר, ישראל כץ ועם אנשי אגף התקציבים באוצר כדי לאשר את ההצעה.

" מקווה שנצליח במשימה החשובה לאור האתגרים העירוניים, המטרופוליניים והלאומיים. נמשיך לקדם פתרונות ואמצעים אנושיים ודיגיטליים להתמודדות עם אתגרי הביטחון בבאר שבע ובנגב, למיגור הפשיעה ולהגברת תחושת הביטחון" ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3008f84b-f12c-4920-b45f-eefed0995e2d','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה