פרס החינוך לנתיבות יורם

$(function(){setImageBanner('a15b89d0-6e83-4989-b06d-94cfb504dfe1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

משרד החינוך העניק את הפרס לבתי ספר וגני ילדים מצטיינים במעמד שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ורם זהבי מנהל מחוז דרום. מבין כלל בתי הספר הזוכים נמצא לא אחר מבית הספר היסודי נתיבות יורם, גאווה באר שבעית!

השבוע זכו 12 מוסדות חינוך מצטיינים מרחבי הארץ לקבל את פרס החינוך המוסדי לשנת הלימודים תשע"ט. הפרס הוענק לבתי הספר על רקע תרומתם הגדולה והמשמעותית למערכת החינוך בשורה של תחומים ובשל כך, לזוכים הוענקו תעודות הערכה ופרסים כספיים בסך 20,000 ₪ (בתי ספר) ו-7500 ₪ (גני ילדים). 

גני הילדים הצטיינו בתרומתם לתחום הערכים, קידום שיח ודיאלוג, יצירת אקלים של דרך ארץ, חינוך לאי-אלימות, לקיחת אחריות, מעורבות בחיי הקהילה ושמירה על הבריאות הפיזית כמו גם על הביטחון הרגשי של הילדים. בתוך כך, הגנים המצטיינים פועלים ליישום מדיניות הלמידה המשמעותית על ידי קידומה לפיתוח סקרנות ומוטיבציה ללמידה, עידוד יצירתיות וחשיבה, העשרת ידע ופיתוח נורמות התנהגות ערכית וחברתית.

בתי הספר פיתחו מודלים שונים המעודדים התפתחות אישית של התלמידים כמו גם מעורבות חברתית-קהילתית, שיפור המחויבות של הצוות החינוכי כלפי התלמידים, פעולות למניעת נשירה וקידום של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים. לצד זאת, בתי הספר מצטיינים גם בקידום למידה בסביבות למידה מגוונות (למידה רב גילית, למידה חוץ כיתתית, ועוד) ובשיתוף ההורים בעשייה החברתית-ערכית ועידודם לקחת חלק פעיל בשיפור האקלים בבית הספר. 

הזוכים בפרס החינוך תשע"ט בית הספר נתיבות יורם באר שבע צילום: אבידן גדעוני

הזוכים מבאר שבע: בית הספר נתיבות יורם

בין הזוכים בפרס במסגרת החינוך היסודי נמצא בית הספר נתיבות יורם בבאר שבע, בו לומדים 569 תלמדי כיתות א'-ו' בניהולה של הגברת נורית צרפתי והמפקחת בת עמי לגמן.

כמו כן, בית הספר נתיבות יורם הוא בית ספר יסודי על־אזורי ללימודי המוזיקה. בבית הספר 21 כיתות, מהן שלוש כיתות רב־גיליות ללקויי למידה. כאשר שלושת העוגנים המהווים את ליבת המעשה החינוכי של בית הספר הם החינוך הכולל, החינוך המשלב והחינוך המוזיקלי.

נימוקי הוועדה לזכייה של נתיבות יורם: 

•על יישומה המיטבי של התפיסה המציבה את התלמיד במרכז, בשילוב עם עידוד וטיפוח המורים וצוות ההוראה, המהווים את ההון האנושי הארגוני.

על מיצובו של בית הספר בהקשרו הסביבתי ועל הנכונות לפרוץ את גבולות בית הספר ולהתחבר לקהילה - כמעשה חינוכי, תרבותי וחברתי.

•על קידום עקבי ומקצועי של תחומי המוזיקה ושילובם במעשה החינוכי במגוון מסלולים; על הכלת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ועל פיתוח מנהיגות צעירה ומחויבת לשינוי מקרב התלמידים. 

שר החינוך רפי פרץ צילום: אבידן גדעוני

שר החינוך, רפי פרץ, אמר: "החינוך בישראל איננו רק מצוינות. החינוך הוא בניית אישיות, סקרנות ונפש חפצה ללמוד. החינוך הוא יצירת נאמנות לעם ולמדינה. המפעל הזה הוא הזדמנות להעלות על נס את פעילותכם, המנהלים והמורים שיוצרים ערכים. אתם מסורים מקצועיים ומחויבים. אתם לוקחים עליכם אחריות גדולה, ועל כך אתם ראויים לכל שבח. כל הכבוד. פשוט כל הכבוד". 

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך הוסיף: "מערכת החינוך הציבה בין יעדיה המרכזיים את החינוך לערכים, למעורבות בחיי הקהילה והחברה, למניעת נשירה ולהעמקת הלמידה. מוסדות החינוך שזכו השנה בפרסים קידמו באופן ראוי לציון ערכים אלה, ואנו מברכים אותם על זכייתם. פרס חשוב זה מוענק לגני ילדים ולבתי-ספר על תרומה ייחודית לחינוך, ואין ספק שהמרוויחים הגדולים הם התלמידים, ההורים והחברה הישראלית בכללותה". 

לדברים אלו הצטרף רם זהבי, מנהל מחוז הדרום ואמר: "אני גאה בזכייתו של בית הספר נתיבות יורם ובמנהלת נורית צרפתי בפרס החינוך היוקרתי. רק מוסדות חינוך ספורים זוכים מדי שנה בהכרה כמעולים ביותר. בית הספר נתיבות יורם הפך בשנים האחרונות למוסד לימוד מהמבוקשים בעיר, הוא מקיים חממה לימודית בלב לבה של שכונה ותיקה בעיר והפך בזכות מנהיגות נכונה, ערכים ותכניות ייחודיות פורצות דרך לאבן שואבת לתלמידים מכל רחבי העיר". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ddfc26ed-120a-4deb-9e27-007e66bb3e0d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה