פרסום ראשון: חשד להתנהגות לא נאותה של סייעת בצהרון "כיוונים" בעיר

$(function(){setImageBanner('1ad991bb-945c-4420-b715-26537b620054','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

3 ימים לאחר חשיפת התעללות בגן ילדים בעיר: אם לילדה בבית ספר בעיר מעידה בפני באר שבע נט על התעללות שחוותה בתה על פי החשד במהלך שהותה בצהרון של חברת "כיוונים": "הסייעת צעקה על הבת שלי, ולא רק עליה על כל הכיתה, קיללה אותה, השפילה אותה, ודחפה אותה".

צילום: אילוסטרציה

3 ימים בלבד עברו מאז חשיפת ההקלטות המטרידות אשר הגיעו לידי מערכת באר שבע נט, מהן עולה החשד לאלימות פיזית ומילולית בחסרי ישע בגן ילדים נוסף בעיר. זאת בהמשך לכתבה שפורסמה בחודש שעבר בה דיווחנו על גננת סבב שהוצבה כמחליפה במספר גנים וחשודה באלימות כלפי חסרי ישע, על פי פרסומי הקלטות מהגן ששודרו בכתבת חדשות 13.

על אף שמתנהלת בימים אלו חקירה במשטרה בעניין זה, הגננת ממשיכה לעבוד כרגיל בגיבוי מלא של מנהל מחוז משרד החינוך ומחלקת החינוך העירונית. מאם לילדים בגן המדובר נמסר לנו בימים האחרונים: "וועד ההורים נפגש בזמנו עם מפקד המחוז ואחרי כמה ימים קיבלנו הודעה שאותה גננת החשודה לא תעבוד בגן שלנו. הביאו לנו גננת אחרת, אבל כמובן שאת החשודה העבירו לגן אחר, ניסינו לברר ולהזהיר את כל מי שמכירים שעלולה להגיע הגננת הזו לכל גן אחר, אבל לא הצלחנו לאתר איפה היא עכשיו".

היום אנו חושפים מקרה חמור נוסף של התעללות שבוצעה לכאורה בצהרון "כיוונים". שורת הכתבות שפורסמו, העלו את חשדותיה של תושבת העיר, שהבינה כי ייתכן וקיים דפוס שחוזר על עצמו: "הבת שלי נמצאת בצהרון בבית ספר הרצוג בשכונת רמות" מספרת בריאיון למערכת באר שבע נט. "לפני כחודשיים, הסייעת צעקה על הבת שלי, ולא רק עליה על כל הכיתה, קיללה אותה, השפילה אותה, ודחפה אותה ועוד ילדה אחרת מכיתתה על הקיר. לאחר שזה קרה, ביתי החלה לפחד וביקשה מהסייעת להתקשר אלי, והיא מנעה ממנה. את המקרה המזעזע הזה כל הכיתה ראתה ודיווחה להורים, מדובר בילדים גדולים בכיתה ב' שמבינים מה הם רואים. הבת שלי וחברתה עברו שם שעתיים מאוד קשות בצהרון".

שתי האמהות עירבו באופן מידי את עיריית באר שבע ופעלו באחריות. "אפשרנו לחקירה להתנהל, ראש העיר היה מעורב וגם חפצי זוהר הסגנית. אחר כך, גיליתי שהאמצעי חקירה של כיוונים כדי לבדוק אם זה באמת קרה זה לשלוח מישהו שישאל את ילדי הצהרון אם זה קרה. באיזה זכות הופכים ילדים לנחקרים ופותחים פצע כזה פתוח מול הילדה שנפגעה בצורה כזו לא אחראית?" מוסיפה האם. 

"כיוונים החליטו להשאיר את הסייעת. ברגע שהבנתי שזה המצב פתחנו תיק במשטרה, וכעת זה מטופל במחלקת פלילים וחסרי ישע בגלל המורכבות. בתחילת השיחות עם בכירים בכיוונים, נאמר לנו כי ברגע שמתנהלת חקירה משטרתית מול סייעת, אסור לכיוונים להמשיך להעסיק את הסייעת, לפחות עד תום הבירור. למרות שפתחנו את התיק כבר לפני חודשיים, בשבוע שעבר גיליתי כי הסייעת עובדת בגן טרום חובה ובבית ספר נוסף בשכונה".

"אני נמצאת עם הילדה שלי בתקופה של שיחות על גבי שיחות על המקרה הזה במטרה לחזק לה את הביטחון שמי שאמון לשמור עליה ולהגן עליה באמת יעשה כך, והבחורה הזאת עדיין עובדת. כבר בשיחה הראשונה עם רוביק, שיקפתי לו שהעובדה שכיוונים מדווחים לו על סיום העסקה של עובדת זה לא אומר שהיא לא נמצאת בגן או בית ספר אחר. אני מכירה אישית מספר מקרים זהים שסייעות נחקרות, מכות ילדים וממשיכות לעבוד. פנינו לרוביק כראש עיר שמעסיק את כיוונים, למצות את הדין, על סייעת שהטילה אימה ופגעה בבנות מילולית נפשית וגופנית, כחברה שמועסקת על ידי העירייה. מבחינתי, ההורים עם הגב לקיר- ושבויים של כיוונים והחלטות העירייה. אין פה עוד גוף אחר בפיקוח שיכול לשמור על הילדים מבלי לצאת מכותלי בית הספר".

"לצערי אני לא מאמינה בארגון הזה שנקרא כיוונים, ישנן מנגד סייעות מדהימות שעובדות מהלב ונותנות את כל כולו לילדים, אך כיוונים כחברה, לא מבינה את האחריות האמיתית שעליהם היא אמונה, שזה לשמור ולהקנות ביטחון וחום לילדים כל כך קטנים ורגישים בשעת הצהרון, ואין לו שום קווים אדומים. עובדה לכך הינה שמקרי האלימות נערמים ומסתתרים בכותלי הארגון. מתוך החוויה של ביתי ובמטרה למנוע את המונופול שנוצר בעיר, בכוונתי לפעול מתוך המקרה של הבנות לשינוי בעיר".

לא ייתכן שלא ישמרו על שלומם של הילדים ויפקידו אותם בידי סייעות וגננות החשודות בהתעללות, תוך כדי התנהלות החקירה ובניגוד לנהלים. אנו במערכת באר שבע נט קוראים לחברת כיוונים לעשות בדק בית מעמיק ולמנוע בכל מחיר את מקרה ההתעללות הבא.

מחברת כיוונים נמסר בתגובה: "חברת כיוונים מציבה בראש סדר העדיפות את שלומם וביטחונם של ילדי הצהרונים. פעלנו ונמשיך לפעול בכל דרך להבטיח זאת. חברת כיוונים מבקשת להבהיר כי האירועים שתוארו על ידי האם אינם משקפים את המציאות כהווייתה; מדובר באירוע משמעתי שהתחולל בזמן הצהרון: באותו יום נעדר המוביל מהעבודה ואת מקומו מילאה הסייעת הקבועה של הצהרון, המוכרת לילדים. 

בעקבות הפרעות חוזרות ונשנות מצד מספר ילדים, הסייעת דרשה שקט, תוך טפיחות על השולחן. לאחר מכן, הביעה צער על שהרימה את קולה והתנצלה בפני הילדים. רכזת הצהרון עדכנה באותו לילה את הנהלת כיוונים בדבר האירוע. ולמחרת, התקיימה שיחת בירור ולא נמצאו עדויות לאירועים המתוארים בשאילתא. יתרה מכך, הסייעת הכחישה את האירועים המיוחסים לה ואף הביעה נכונות לעבור פוליגרף, כדי לתמוך בדבריה. בקשתה להיפגש עם האמהות נדחתה על ידן על הסף. 

עם כל זאת, החליטה הנהלת כיוונים להשעות את הסייעת עד לתום הבירור. האירוע דווח למנהלת בית הספר וליועצת בית הספר (המכהנת כסגנית מנהלת). ומאחר ואחת האמהות הודיעה כי בכוונתה להגיש תלונה במשטרה, הונחתה רכזת הצהרון (אשר נמנית על הצוות החינוכי של בית הספר) שלא לקיים שיחה בנושא עם הילדים (בניגוד למה שנכתב בשאילתא).

על אף שהוגשה תלונה במשטרה, לא נמסרו הנחיות המונעות את המשך העסקתה של הסייעת, מעבר להשעיה הנ"ל. יתרה מכך, מנהלת תחום צהרונים וקייטנות וסגנית מנהלת אגף חינוך בכיוונים, אשר נדרשה להשיב על שאלות הקשורות בהליך הבירור, שאלה את החוקרת בדבר הנחיות בנוגע להמשך העסקת העובדת ונענתה שאין הנחיות מיוחדות בנדון. ואף על פי כן, בחרה חברת כיוונים להוציא אותה מהצהרון בבית ספר הרצוג ולשבץ אותה כסייעת סבב (לא קבועה)". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('70cfb400-ec13-4a76-94c9-b532e806fdbd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה