עתירה לבג"צ: מדוע לא נפתחו מסמכי המכרז של המודיעין לליקית?

$(function(){setImageBanner('379edd25-e339-4a05-95bc-e64dcba97a45','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

המאבק על הקמת קריית המודיעין בליקית ממשיך ועולה שלב, כאשר הפעם הוגשה עתירה לבג"צ נגד ממשלת ישראל שתנמק מדוע לא נפתחו מסמכי המיכרז של המודיעין לליקית

העיכובים החוזרים ונשנים של ממשלת ישראל משרד הביטחון ומינהל מעבר צה"ל דרומה הביאו את חברי "ישראל למען הנגב", לפנות בעתירה לבג"צ שתחייב את ממשלת ישראל ואת שר הביטחון לבוא ולנמק מדוע לא ייפתחו לאלתר מסמכי המיכרז על הקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב.

את העתירה הגישו בשם ' ישראל למען הנגב' עורכי הדין אלישע כהן, אהוד ערב ושחק אפריאט ממשרד כהן ערב, גדול משרדי עורכי הדין בנגב. על העתירה חתומים חברי 'ישראל למען הנגב' ובראשם הד"ר אסתר לוצאטו מנכ"לית ובעלים בקבוצת "לוצאטו", צביקה אלוש, יועץ תקשורת פעיל בדרום, יורם סדן, מנכ"ל חברת "רותם תעשיות", משה טרבלסי, נשיא לשכת המסחר והתעשייה בבאר-שבע ויוסי בן ישי בעלים של חברת ש.ב.ה שיטות בניה בע"מ. 

אסתר אתי לוצאטו | צילום: ישראל למען הנגב

כזכור בתחילת חודש מרץ השנה הושלמו כל ההליכים בדרך לקביעת המועמד הזוכה במיכרז הענק להקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב. שלוש חברות ענק ישראליות הגיעו לגמר ופתיחת מעטפות המיכרז שמחזיק עשרות ארגזי מסמכים כבר תוכננה לתחילת מרץ השנה. אלא שיומיים לפני פתיחת מסמכי המיכרז וקביעת החברה הזוכה הוחלט במשרד הביטחון לדחות פעם נוספת את הפרויקט הענק  -- שבנגב מקווים שיהיה מנוע הצמיחה האדיר לנגב כולו, במיוחד בימי קורונה ואבטלה קשים אלו.

הדחיות החוזרות ונישנות גרמו לחברי "ישראל למען הנגב", הפועלים מזה שנתיים במישור הציבורי לפנות לבית המשפט הגבוה לצדק ולבקש סעד משפטי.

בעתירה מדגישים עורכי הדין אלישע כהן ואהוד ערב כי חברי 'ישראל למען הנגב' תובעים מהממשלה לממש את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה זה מכבר להעביר את קריית המודיעין לליקית בנגב. בעתירה מוזכר דו"ח חריף של מבקר המדינה שפורסם כבר ב-2015 ובו הוא מגדיר כליקוי חמור את העובדה שההחלטות שהתקבלו לאורך השנים בעניין העברת המודיעין לא מיושמות כל פעם בתואנה אחרת.

עד נכתב בעתירה של עורכי הדין אלישע כהן ואהוד ערב כי הממשלה לא נותנת מענה לשאלה מדוע מעוכב כיום סיום תהליך המיכרז למרות ההשקעות הגדולות שכבר נעשו כהכנה להעברת קריית המודיעין ואשר מסתכמים בכ-300 מיליוני שקלים. 

הדמיה של קרית המודיעין העתידית

"העתקת בסיסי צה"ל לנגב הינו פרויקט לאומי מן הדרגה הראשונה", כותבים העותרים ומוסיפים : "יש צורך להשלימו בהקדם האפשרי, במיוחד לנוכח המצב הכלכלי השורר כעת בארץ בכלל ובנגב בפרט. הפרוייקט יעניק תקווה לאותם עשרות אלפי מובטלים ביישובי הנגב, שלאור מקורות התעסוקה המצומצמים בו, עלולים לאבד את התקווה להיקלט במקום עבודה חדש – מה שעלול להביא לגל עזיבה של צעירים שביקשו להקים את ביתם בנגב". 

העותרים מציינים עוד כי מדובר בצעד בעל משמעות רחבה שלגביו הועלו בעבר הסתייגויות כאלו ואחרות מטעם גורמים צה"ליים אך אלו נושאים שנדונו בעבר במסגרת החלטות הממשלה ואין מקום לשוב ולהעלות אותם אחרי שהתקבלו החלטות ברורות בנושא.

נציין כי להשלמת מעבר צה"ל דרומה הינו פרויקט בעל חשיבות רבה למקום שכן מדובר בפרויקט בהיקף של 25 מיליארד שקלים שאמור לייצר עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים לתושבי הנגב. 

כמו כן, העותרים מדגישים כי חששות כמו אלו שמציגים כיום בצה"ל אינם חדשים. חששות דומים עלו בעבר לגבי פרויקטים לאומיים אחרים שהוחלט להקים בנגב כמו הקריה למחקר גרעיני, בית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון, כאשר עלה חשש שמא מדענים רופאים בכירים ומרצים לא ייאותו לעבור ולהתגורר או לפעול בנגב, דבר שהוכח כחשש שוא. אדרבא רבים מאנשי המחקר, והמדענים העתיקו מגוריהם לנגב ותרמו לפיתוח וחיזוקו של חבל הארץ הזה. העותרים מסיימים את העתירה הארוכה שלהם בציטוט מדברי דוד בן גוריון על כך ש"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו...". 

יו"ר "ישראל למען הנגב" הד"ר אסתר לוצאטו אמרה כי תושבי הנגב לא ישלימו עם המשך גרירת הרגליים של הממשלה ומשרד הביטחון בנושא. לדבריה הטענה הנוכחית של הצבא היא כי כל עוד לא ייסלל קו רכבת ללב השטח בליקית אין אפשרות להעביר את קריית המודיעין ממקומה דרומה. "לא ייתכן שבגלל 7.5 ק"מ של מסילת רכבת שמשרד התחבורה יכול לבצע בתוך מספר שנים – יידחה פעם נוספת פרויקט הדגל של מעבר צה"ל דרומה. הרי ממילא גם אם יוחל בהקמתו מחר בבוקר הבסיס החדש יקלוט את החייל הראשון רק בעוד חמש שש שנים, במקרה הטוב". 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7d3b4694-119f-4b28-a26d-dec824fc2ded','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה