על 15,000 דונם: יישוב בדואי חדש יוקם בנגב

$(function(){setImageBanner('b10e4f3b-e768-4d19-a5d5-1649e9ec6979','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לקדם הקמת יישוב חדש לאוכלוסייה הבדואית – רח'מה

יישוב בדואי. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה השבוע, על הפקדת תוכנית מתאר מחוזית להקמת יישוב חדש עבור האוכלוסייה הבדואית - רח'מה. זאת, בתמיכת המועצה המקומית ירוחם והמועצה האזורית רמת נגב. ההחלטה קודמה בהתאם להחלטת הממשלה על הקמת יישוב חדש באפריל 2022.

היישוב החדש ממוקם בבקעת ירוחם, מצפון למועצה המקומית ירוחם, ומיועד לקבץ לתוכו פזורה בדואית המפוזרת כיום על שטח של כ-15,000 דונם. במסגרת הליך התכנון, התקיימו מספר רב של מפגשי שיתוף ציבור עם האוכלוסייה המיועדת להתכנס ביישוב, וכי הושגה הסכמה של רוב התושבים לעבור ליישוב החדש.
כעת, עם קידומה של תוכנית זו, יתאפשר קידום התוכניות המפורטות שבהן יינתן המענה הכולל למשפחות שמיועדות להתכנס ליישוב, ובכך צפויים לגדול אחוזי ההסכמה.

בדיון שהתקיים היום השתתפו יו"ר הוועד של תושבי רח'מה – כבוד השיח עודה זנון, ראשת המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה, נציגי לשכת התכנון המחוזית דרום, נציגי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. המועצה השתכנעה כי מבין החלופות שנבחנו למיקומו של היישוב, נמצא כי חלופה זו מוצעת באזור שברובו אינו ברגישות נופית-סביבתית גבוהה על פי תמ"א 35, אינו חופף לשטחים מוגנים ושטחי כריה וחציבה, אינו פוגע ברציפות השטחים הפתוחים ויאפשר את הקמתו של היישוב באופן שישתלב במרחב ובנגישות לתשתיות נדרשות.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "מברך על המהלך החשוב שיאפשר את התכנסות הפזורה המתפרשת היום על שטחים נרחבים ליישוב מוסדר שמחד ייתן מענה לכלל הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית ויאפשר מאידך את המשך הפעילות החקלאית החשובה לאוכלוסייה זו. המועצה השתכנעה כי בניגוד לניסיון בעבר לקדם מהלך כזה, קיים רצון של כלל הצדדים שהמהלך יצליח".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אמליח: "הצלחת המהלך קודם בזכות שיתוף פעולה מצוין בין נציגי מינהל התכנון והאוכלוסייה המקומית, ובתמיכה של הרשויות באזור, תוך מתן מענה לכלל הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה