עד כמה מעורבים נהגים צעירים בתאונות דרכים בבאר שבע?

$(function(){setImageBanner('ddf1cfdc-b62b-41e2-89a3-b8fdf0e755a9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

על פי בדיקת עמותת אור ירוק, בעשור האחרון התרחשו מעל 1,100 תאונות במעורבות נהגים צעירים בבאר שבע

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019 אירעו ברחבי הארץ 110 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר. זאת לעומת שנת 2018 שבה היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות 87 נהגים צעירים בלבד. אז כמה תאונות דרכים התרחשו בשנים האחרונות בבאר שבע במעורבות נהג צעיר?

בבאר שבע אירעו 1,148 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2010-2019), 18 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2019 אירעו בעיר 87 תאונות במעורבות נהג צעיר.

צילום: עמותת אור ירוק

קרוב ל-4,000 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר אירעו בשנת 2019 בכל הארץ, למעלה ממחציתן אירעו בתחום העירוני – 2,512 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 45 היו קטלניות ו-372 היו תאונות דרכים קשות. אם נתסכל על העשור האחרון בהקשר זה, בעשר השנים האחרונות (2010-2019) אירעו כ-30 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד. מעל 3,500 מהן אירעו בתל אביב, כ-3,500 נוספות התרחשו בירושלים, ובחיפה 1,500 תאונות.

אוכלוסיית הצעירים (15-24) אליה מתייחסת בדיקת אור ירוק, היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. אחת הסיבות המרכזיות היא היעדר הניסיון של הנהגים הצעירים וחוסר יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש. לכן, תקופת הליווי הקבועה בחוק היא חשובה וקריטית כי היא מאפשרת לצעירים ללמוד מנהג ותיק ולצבור מעט ניסיון.

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ. מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או שליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן.

תמונה: עמותת אור ירוק

"נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות מדי שנה, בהן רבים מוצאים את מותם. שנת 2019 הייתה שנה קטלנית במיוחד ולאור זאת חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת", אמר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "במקביל המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות שלהם מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e02bec9f-452a-45fc-821e-f61b5f6724bc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה