סיירת "בראל" תיפגש היום לראשונה, ובמשטרה לא מוכנים לשתף פעולה



סיירת "בראל" שהוקמה לפני מספר חודשים על מנת לתת מענה לבעיית הביטחון של תושבי העיר והסביבה, תיפגש היום לראשונה בשכונת רמות. הפעילים נשמעים נרגשים, אבל למה משטרת ישראל לא מוכנה לקחת חלק במפגש?

קרדיט - באר שבע נטאחרי הכנות רבות, ייפגשו הערב חברי סיירת "בראל" הבאר שבעיים למפגש ראשון מסוגו. המפגש, במהלכו צפויה היחידה לערוך היכרות ראשונית עם פעילותה וחבריה, יתקיים במרכז ספורטיב בשכונת רמות בשעה 18:00.

כאמור, היחידה המקומית הינה פיילוט ראשון מסוגו בישראל: בסוף חודש דצמבר, הכריז "הוועד להצלת הנגב" על הקמת יחידת מתנדבים חמושה על שם לוחם מג''ב, סמ''ר בראל חדריה שמואלי ז''ל, שנהרג בגבול עזה בחודש אוגוסט האחרון. על פי הוועד, ''מטרת היחידה היא להגן על תושבי הנגב בעקבות גל הפשיעה העולה מאז מבצע 'שומר החומות''. 

בזמנו, נשמעו קולות רבים מצד גורמי האכיפה והרשויות המקומיות אשר תמכו במהלך, שכן על פי מקימיה - ''היחידה קמה באישור משטרת ישראל''. לקראת המפגש הראשון הערב, נפגשנו עם יוזם הרעיון - אלמוג כהן, אשר סיפר לנו את הרציונל שמאחורי הקמת היחידה - ''היחידה הוקמה במסגרת המאבק שלנו בנושא הביטחון האישי בנגב. בגלל היכולות לשלנו להגיע לקהלים רחבים, החלטנו גם להקים את הסיירת''.

אלמוג כהן. קרדיט - הוועד להצלת הנגב

כפי שטוען אלמוג, הייתה אמורה המשטרה ללוות את היחידה לאורך כל הדרך. במסמך הבנות שנחתם בין הסיירת ללשכת אג"ם בנגב סוכם, כי ''גיוס המתנדבים יהיה בשת"פ של תחנת באר שבע עם אלמוג כהן''. עוד נרשם במסמך, כי ''גיוס המועמדים יהיה בהתאם לנהלי המשטרה ויקבל תעדוף'' ואף כי ''מתנדבי היחידה יפעלו בהתאם לנהלי המשטרה ובפיקוח של תחנת באר שבע''. כמו כן צויין - ''תהליך הגיוס וההכשרה יהיו בליווי ובפיקוח של אג"מ נגב'', כך נכתב במסמך.

ולמרות זאת, במשטרת ישראל החלו לטעון בימים האחרונים, כי הם אינם מוכנים לקחת חלק במפגש שייערך הערב ברמות, זאת בשל אי סדירות חוקית בהתנהלות היחידה. כאמור, במשטרה טוענים כי על הארגון חל איסור לקחת חלק באירוע בו נאספים תרומות מכל סוג שהן.

בהודעה שהתפרסמה מטעם המשטרה נמסר - "משטרת ישראל הודיעה כבר בתחילת השבוע כי לא תיקח חלק ביוזמה המוצעת וממ"ז דרום לא ייטול חלק בכנס שנקבע, זאת לאחר שהובהר על ידנו כי על פי חוק שירות המדינה אסורה התרמה למטרה זו. נדגיש כי משטרת ישראל מקבלת בברכה אזרחים המעוניינים להתנדב ובתנאי שההתנדבות הנה במסגרת פקודות ונהלי המשטרה''.

ההודעה תפסה את חברי הוועד והסיירת בהפתעה מוחלטת. לטענתו של אלמוג, מדובר בהפרה של של ההבטחות שניתנו לחברי הוועד בזמן הקמתה של היחידה - ''בזמנו פנינו למשטרה, שמיד התלהבו מהרעיון. ואני יוכל לומר לך שמדובר היה בהתלהבות בקרב כל הדרגים הבכירים. אפילו הובטח גם לרוביק דנילוביץ' כי היחידה תצא לפועל''.

עוד מספר כהן - ''הם הבטיחו שהם יעשו הכל למען המטרה. מאז אנחנו בתהליך ארוך מאד איתם, ובתוך התהליך הזה היינו צריכים להקים את טקס הפתיחה שהתקיים כאמור היום. ואז ביום שלישי המשטרה פרסמה שהם לא ישתפו פעולה".

צילום באדיבות משטרת ישראל איך הגבת?

''הופתעתי מאד. אפילו הצעתי להם פתרון משפטי, אבל הם לא היו מוכנים לקבל אותו".

מה היה הפיתרון?

"שהכסף שיגיע מהתרומות יילך לטובת ציוד ללוחמים. הגשתי להם את זה בכתב. אבל בחודש ינואר קיבלתי מכתב מהמשטרה - מכתב כסת''ח אני קורא לו, שבו נכתב 'שהמשטרה לא יכולה להיות שותפה למימון המונים בשביל הפרויקט''. ''יותר מזה'' אומר כהן - "הצעתי להם שאנחנו אפילו לא נהיה שם. בסופו של דבר, הם הרי הבטיחו לנו שיועמדו בטקס קרוב לעשרה עמדות, בהם ימקומו שוטרים שיעזרו למתנדבים להירשם".

עוד מוסיף כהן לסיום כי למרות חסרונם של המשטרה, מי שכן יגיעו הערב לטקס הינם ראשי הרשויות והמועצות המקומיות - רוביק דנילוביץ, פיני בדש ויוסי ניסן (ראש מועצת להבים). כהן - "אני יכול להגיד לך שגם ראשי הרשויות ספקנים לגבי האמתלה של המשטרה''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה