נשבר הלב: תושבת העיר שמה קץ לחייה, לאחר שפנתה למשטרה בעת מצוקה נפשית, ונאמר לה: "תתאבדי כבר בשקט"

$(function(){setImageBanner('f54c6203-1f94-450c-8358-ac4d00acbc9d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבת העיר, בת 20 בלבד, שמה קץ לחייה לאחר תקופה ארוכה בה זעקה לעזרה נפשית מכלל הרשויות. לפני כחודש, חשפה בפני מערכת באר שבע נט את התחושות הקשות לאחר שהתקשרה למשטרה ברגעים של אובדנות, ובתגובה נאמר לה "תתאבדי כבר בשקט". מתוך דבריה: "אני אובדת עצות ולא יודעת למי לפנות, אף אחד לא מקשיב לי".

צילום: shutterstock

במהלך ליל אמש צעירה בת 20 בלבד שמה קץ לחייה בדירתה שבבאר שבע, לאחר שלפני כחודש העידה בפני מערכת באר שבע נט על תחושותיה הקשות לאור שיחה עם המשטרה בה ביקשה להתאשפז בעקבות מחשבות אובדניות.

בתגובה נאמר לה: "אלוהים עוד לא לקח אותך? אינשאללה ייקח אותך כבר! את מטומטמת שרוצה להתאבד, תתאבדי כבר בשקט, תתאבדי בלי להגיד לנו כלום, אבל אנחנו בדרך אליך מטומטמת תחכי שם".

השיחה המזעזעת טלטלה את המדינה והגיעה למהדורת החדשות המרכזית.

למרות גילה הצעיר, נאלצה הצעירה להתמודד עם קשיים עצומים לגמרי לבדה. היא גדלה בבאר שבע, כבת למשפחה מרובת ילדים, שם סבלה במשך שנים מהתעללות מינית. במשך השנים הוצאה מהבית, גדלה בפנימיות, בשנים האחרונות החלה בחיים עצמאיים שהובילו אותה להתמודדות עם קשיים כלכליים וחובות.

בריאיון למערכת באר שבע נט שבוצע לפני כחודש סיפרה: "אני מוכרת ומתקיימת מביטוח לאומי על רקע נפשי ומוכרת לרווחה מגיל 14, משכירה דירה לבדי מאז גיל 18. פניתי לפסיכיאטר, הוא נתן לי אבחנה של מאניה דיפרסיה.

בהמשך היום חוויתי התקף, פניתי למיון פסיכיאטרי ושחררו אותי פעמיים ללא טיפול. החלטתי להתקשר למשטרת באר שבע, כי משטרה יכולים להוציא הוראת אשפוז כפוי ויש להם הרבה כוח. קיוויתי שיפנו אותי לפסיכיאטר מחוזי שייתן לי אשפוז בכפייה".

אך למרבה הצער התגובה שקיבלה החמירה את תחושות הבדידות וחוסר האונים שלה.

אפרת אזולאי חברתה של הצעירה סופדת לה: "הלב שלי נשבר. אומנם לא היינו חברות קרובות אבל הספקתי להכיר אותך במשך שנה, התחברתי אלייך ובאמת אהבתי אותך בתור מי שאת. ילדה מצחיקה וטובת לב, קצת אבודה, תמיד ראיתי אצלך שרצית כל כך וניסית כל כך אבל לפעמים זה מעייף ואני מבינה. כל החשבונות שלך ברשתות חברתיות זעקות לעזרה והלב שלי מלא ברגשות אשם. אני מצטערת שלא שמעו אותך מספיק, שלא טיפלו בך כמו שמגיע לך.

 בעיקר אני מצטערת שהזמן לא חיבר בנינו יותר, אולי הייתי יכולה לעשות לך טוב ולהיות לך למשהו שלא היה לפני וכנראה חסר לך. אולי כל זה היה מתעכב בחודש חודשיים או אפילו לא קורה בכלל. מבטיחה לתקן את זה בכל זמן שאני קיימת. יהי זכרך ברוך".

דנה אשר, ליוותה את הצעירה מטעם הקליניקה המשפטית לייצוג בני נוער וצעירים של אונ' רייכמן מספרת: "נשבר לי הלב. ליוויתי את ת' בשני מקרים כואבים ובלתי נתפסים בחודשים האחרונים. החיים התאכזרו אליך מכל הכיוונים ועד היום, בחרת לשרוד אותם.
את גיבורה. את גיבורה שלא ויתרת והתלוננת פעם נוספת גם כשידעת שהסיכויים קטנים. את גיבורה שהקשבת לנימוקי הפרקליטה למרות שלא הסכמת איתם ולא הצלחת להבין איך סוגרים כזה תיק.
-
את גיבורה כי זעקת לעזרה לכל גורם שקיים וניסית להילחם, וגם כשזלזלו בך כשביקשת עזרה התלוננת ונעזרת בנו. את גיבורה שניסית להבין את המערכת ולהסביר מצידך את ההתמודדויות הנפשיות שלך למרות שהייתה אטומה. לימדת אותי את האטימות שבמערכת להתמודדויות נפשיות, את הקיבעון ואת חוסר הצדק שנגרם לבני אדם לא מהרקע הנכון.
-
לימדת אותי מהן הדילמות המוסריות והמשפטיות של עו"ד חברתי על בוריין. הראת לי שהצדק איתך, וזעקת לתיווך בין עולמך לעולם המשפטי. לימדת אותי מה זה להאמין לך ב100% ובכל זאת להסביר לך שבית המשפט לא עושה צדק, אלא משפט, וזה שההליך לא התקדם לא אומר שלא מאמינים לך.
-
תמיד הוקרת תודה והערכת ואני מצידי כעסתי על עצמי ועל המערכת על שלא הצלחתי להעניק לאמת שלך הכרה מערכתית.
אף אחד לא יכול היה להכין אותי לזה. נכנסת לי ללב, אולי העובדה שהייתה אחת הנערות הראשונות שאני מטפלת בהן, אולי הקרבה בגיל, אולי בגלל שחוסר הצדק הציף את הסיפור שלך ואולי בגלל שהייתה חכמה, אמיתית ולא הגיע לך.
-
היה לי חלום קטן לתת לך מדרגה להתקדם הלאה בחיים, הכרעה סמלית או אפילו התצלות בתיק האחרון בו טיפלנו. אבל החיים חזקים מאיתנו וכנראה שזה היה יותר מידי בשבילך. השם הפרטי שלך מסמל את מה שרציתי עבורך.
סבלת הרבה אני יודעת, כנראה שלא יכולת יותר ואני לא שופטת אותך. נוחי על משכבך בשלום".
-

הלוויתה תיערך ביום שבת 5.2 בשעה 21:30 בבית העלמין החדש בבאר שבע, יהיה זכרה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fcfb742e-3f2a-4b02-9842-2e120f8d9aaf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה