נקרע הלב: מנחם יחזקאל מלווה בדרכו האחרונה



"היית אדם פשוט וצנוע שמקפיד על שיעורי תורה, היית נותן תרומות בסתר נזקקים, וכל זה מקצבת הנכות שלך" בשעה זו, קרוב ל-200 אנשים מלווים את הנרצח מנחם יחזקאל ז"ל בדרכו האחרונה. גם ראש העיר הגיע למקום ונשא דברים: "עירי מוכתמת בדם".

צילום: רותם שרון

ברגעים אלו, עשרות אנשים מלווים את מנחם יחזקאל ז"ל בדרכו האחרונה, תושב העיר שנרצח אמש בפיגוע בבאר שבע. להלווייתו של מנחם, אשר התגורר לבדו בשכונה ד' בעיר, הגיעו קרוב ל-200 אנשים והביעו את צערם העמוק על נסיבות מותו הטראגיות.

צילום: ארנולד נטייב

אחיו של מנחם סופד לו: "אני רוצה לספר לכם כמה דברים, השם שלו ניתן על שם של כנר יהודי שאבא שלי מאד אהב. נרצחת על ידי בן עוולה רק בגלל היותך יהודי, עלינו לארץ מהודו והגענו לבאר שבע ב1963, גרנו במעברת באר שבע ואז עברנו בג' ובד'. ההורים לחינכו אותנו לאהבת השם. היית אדם פשוט וצנוע שמקפיד על שיעורי תורה. היית נותן תרומות בסתר לנזקקים וכל זה מקצבת הנכות שלו.

צילום: רותם שרון

לפני ארבע שנים איבדנו את אמא, והבקשה שלה הייתה שנשמור עלייך ולא הצלחנו נלקחת מאיתנו באכזריות".

צילום: רותם שרון

ראש העיר רוביק דנילוביץ': "קהל קדוש ונכבד. רק לפני מספר דקות נודע לי
שאני נולדתי באותו הרחוב, בניין ליד בניין ליד מנחם, איש תם וישר דרך, אוהב את מסורת ישראל ותורת ישראל הקדושה. שם בבוקר לעוד יום של שגרה כאן בבירת הנגב מסע של טבח רצח בדם קר. של אויב מבית, כאן בארצנו, בכל חלומותיי כיליד העיר ראיתי את שליחותי ליצור לבנות ולחבק את התושבים לפעול למענם
לגרום להם להיות אנשים מאושרים שיכו שורש בעיר שלהם יולידו ילדים בנות ובנים, יפתחו את הארץ הטובה שלנו.

בחלומותיי ובדמיון שלי לא ציפיתי שאני אספיד תושבים תמימים, שלא עשו שום דבר וירצחו רק בגלל שהם יהודים. זעקי ארץ אהובה, זעקי את דמם, של אחינו ואחיותנו, אלה שכל חייהם הוקדשו למפעל הציוני, להתיישב כאן בנגב,  אלו שלא עשו שום דבר רע, תורת ומצוות - קירוב לבבות. 

הלב שותת דם וגם ליבי זועק זעקה גדולה מאד אבל זה לא הזמן לעשות חשבונות. משפחה יקרה, מי ייתן שהמצוות והדרך שבה הלך מנחם יתוו את הדרך שלכם ושל כולנו. יהי זכרו ברוך".

מנחם יחזקאל ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, גם היא הגיעה לאירוע ונשאה דברים: "כולנו הזדעזנו עמוקות ממסע הקטל האכזרי אמש בבאר שבע, פיגוע הטרור הרצחני שהביא עימו שעות קשות למי שחי בו. מנחם ז"ל יצא לטייל ונרצח בידי מחבל שלקח חיים של ארבעה חפים מפשע, רק בשל היותם יהודים. מנחם היה אדם נעים לבבי ואהוב אני משתמשת באבלכם הכבד של משפחות הנרצחים, אין מילים שיוכלו לתאר את גודל הטרגדיה. אני מבקשת להודות לגיבורים שירו במחבל ומנעו את המשך מסע הקטל. צריך למצות את הדין עם כל מי שסייע והיה שותף. אלו ימים קשים לדמינת ישראל ולעיר באר שבע, אבל לא יפחידו אותנו".

צילום: רותם שרון

רב הקהילה ההודית: "אנחנו אוהבים את העיר הזאת, וככה גם הקהילה. אנשים שהכירו את מנחם יודע שהוא היה תמיד בשקט הנפשי שלו. היה חשוב לו תפילות ובית כנסת. אדם מאד ענו. אנחנו זוכרים את אימו - שרה, שתמיד עשתה חסדים גדולים ונתינה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה