גיוס של אלפי שוטרים והקמת תחנות חדשות: בכיר המשטרה בנגב יביא את השינוי המיוחל?



אחרי שנים של טענות מצד תושבים ואנשי ציבור לתת תקצוב של המשטרה במחוז דרום, ניצב פרץ עמר הגיש לאישור הממשלה תוכנית חדשה למיגור הפשיעה ותקצוב המחוז. העלות המוערכת של התוכנית עומדת על חצי מיליארד ש"ח וכוללת בין השאר גיוס של 1,200 שוטרים והקמת 10 תחנות משטרה חדשות

המפכ"ל שבתאי (ימין) והניצב פרץ עמר (שמאל) בעת ביקור השר. קרידט: דוברות המשטרה

תוכנית העל החדשה של מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר הועברה בימים האחרונים לשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר ולמפכ"ל יעקב שבתאי, שנכון להיום תומכים במהלך ומתחייבים לפעול מול שר האוצר על מנת שהתוכנית תתוקצב. כל זה מתרחש לקראת אישור התקציב השנתי בכנסת בשבועות הקרובים. למרות זאת, טרם הומצא מקור תקציבי לתוכנית של הניצב.

עיקרי התוכנית כוללים: פיצול מרחב הנגב בין הישובים היהודים והבדואים בנגב. כאשר במרחב היישובים הבדואים החדש 'אשלים', מתכננים להקים כ-6 תחנות משטרה חדשות כשבכל אחת ישרתו כ-120 שוטרים. זאת כחלק מהתוספת הכללית לכוח האדם שמוצעת בתוכנית הגרנדיוזית, שבה תוספת של כ-1,200 שוטרים ל-3,300 השוטרים שמשרתים כיום במחוז. 

מפגינים נגד הפשיעה בבאר שבע | צילום באר שבע נט

בנוסף, בתוכנית המוצעת כלל מפקד המחוז תגבור של יחידות האופנוענים והרחפנים בכוח אדם ואמצעים מתקדמים, הקמת תחנת משטרה חדשה בבאר שבע במקום המבנה המיושן שנמצא כיום בעיר העתיקה והכפלת כיום הניידות במחוז. לפי ניצב עמר, מטרת התוכנית מעבר לחיזוק המשילות הנדרש בנגב, הוא לאפשר נוכחות משטרתית מוגברת בישוביי הדרום ולתת שירותי משטרה זמינים ומהירים לתושבים הבדואיים בנגב. תושבים שלפי עמר, פונים יותר לרשויות החוק בשנים האחרונות לקבלת שירותי המשטרה.

בראיון לאתר mako סיפר ניצב פרץ עמר על התוכנית: "אם זה לא יקרה עכשיו זה, לא יקרה אף פעם. כמי ששירת במגוון תפקידים במרחב הנגב והמחוז הדרומי וכמי שמכיר את האזור לעומק, אני יכול לומר בהחלט שזו התוכנית שתמגר את הפשיעה, תחזיר המשילות ואת הביטחון לתושבים. היא נותנת מענה לכל הבעיות שיש כיום".

יש לציין כי כמות נכבדת מהפרטים בתוכנית נכללו בהצעות קודמות לממשלות קודמות, כאשר לבסוף לא אושרו או בוטלו. למשל ב-2006 תגבור כוחות המשטרה במחוז דרום מומן על ידי המשרד לנגב והגליל, אך בוטל שנה לאחר מכן. למעשה רק לפני מספר חודשים "חשף" ניצב פרץ עמר שמרחב הנגב יפוצל לשניים ברבעון הראשון של 2023, פיצול שמחכה כעת לאישור הממשלה וגם לאחר מכן ידרוש הכנה משמעותית. 

נלחמים בפשיעה בדרום. צילום: דוברות מג"ב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה