מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל טוען: ''800 תקנים לשוטרים יתווספו בקרוב לנגב''



מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב פרץ עמר לראשי הרשויות בכנס ביטחון בלהבים: "אתם תקבעו יעדים סדרי עדיפויות לטיפול בישובים שלכם ואנחנו נבצע". עוד אמר פרץ: "כולנו צריכים להילחם בנרטיב התקשורתי של הנגב הפרוע, כי יש פער גדול בינו לבין המציאות והוא מזיק למאמצים של ראשי הרשויות לחזק את האזור שנמצא בהתפתחות וצמיחה אדירה"

קרדיט - יח"צביום ראשון האחרון הגיעו ללהבים, בהזמנת ראש המועצה יוסי ניסן, בכירי מחוז דרום במשטרת ישראל ובראשם מפקד המחוז ניצב פרץ עמר וראשי עיריות ומועצות בנגב, לדיון בנושא הביטחון האישי באזור.

את המפגש פתח ניסן, שהודה לאורחים על היענותם להזמנתו ואמר: "התושבים שלנו תופסים אותנו, ראשי הרשויות, ככתובת שלהם גם בנושאי ביטחון אישי, למרות שאנחנו לא משטרת ישראל ואין לנו את הסמכויות שלה. אנחנו שואפים לעסוק בחינוך, תשתיות, רווחה ואיכות חיים, אך המציאות מחייבת אותנו לעסוק בפניות שמגיעות אלינו מהתושבים בנושאי הירי בישובים השכנים, הבריונות בכבישים וכל התופעות שמסכנות אותם בביתם, במרחב הציבורי ובדרכים''.

''אני באופן אישי לקחתי לעצמי כמטרה ללכד סביב המלחמה בפשיעה בדרום את כל ראשי הרשויות באזור, מתוך אמונה שיחד אנחנו יכולים לגבש אסטרטגיה, לשתף פעולה עם המשטרה ולהפעיל לחץ בלתי פוסק על חברי הכנסת כדי שהענישה על העבירות בתחום הביטחון האישי תהיה חמורה ומרתיעה יותר".

מפקד המחוז ניצב פרץ עמר עדכן את ראשי הרשויות בכך שמחוז דרום הולך להתעצם עם 800 תקנים שיגבירו את הנוכחות המשטרתית באזור ויגבירו את תחושת הביטחון, ושתחנות משטרה חדשות ייפתחו בשגב שלום, תל שבע, לקייה, חורה וכסייפה, כדי להיאבק בפשיעה ביישובים עצמם וגם כדי למנוע את ההשפעות של הפשיעה במגזר על המרחב כולו. בנוסף, הוא הדגיש את המיתוג השלילי הבעייתי שנוצר לדרום בשל הדגשת אירועי הקיצון על-ידי התקשורת והפצת הפייק ניוז ברשתות החברתיות, אשר פוגעות במאמץ העליון של ראשי הרשויות בנגב לחזק את היישובים שלהם, למשוך אליו אוכלוסיות חדשות ולסייע לשמור על המאזן הדמוגרפי באזור.

קרדיט - יח

ראש עיריית דימונה בני ביטון הודה ליוסי ניסן על יוזמתו לכנס את ראשי הרשויות ואת המשטרה לדיון ואמר: "אני רואה את המפגש הזה כהכנה לקראת גיבוש של תוכנית עבודה משותפת של כל ראשי הרשויות שחייבים להתאחד כדי שהנגב יוצב בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה שנבחרה מתוך ציפייה של הציבור לראות כאן משילות ולהרגיש ביטחון. כיו"ר אשכול יישובי הנגב מזרחי, אני מוכן לקחת על עצמי לרתום את ראשי הרשויות הבדואיות למאמץ, כי לא יתכן שהתכנסנו כאן עם צמרת המחוז הדרומי, ובני דודינו לא נמצאים כאן למרות שהוזמנו".

ראש מועצת מיתר שמעון מזוז, אמר: "תופעת הפרוטקשן בנגב הרבה פחות חמורה מאשר בעבר ובמיתר ובכרמית היא לא קיימת, אבל לעומת זאת הירי מהיישובים השכנים חייב להיות מטופל, כי כיום זה הדבר שהכי מטריד את כל תושבי עומר, מיתר, כרמית ולהבים שעלולים להיפגע מירי טועה חלילה".

ראשי הרשויות סיכמו את הדיון כסיעור מוחות מוצלח שבמהלכו עלו צרכים, רעיונות ודרישות, לצד הצגת נתונים עובדתיים שמצביעים על ירידה באחוזי הפשיעה בנגב שאותה ניתן לייחס לעבודה משותפת במשולש של רשות מקומית-משטרה-קהילה, שחייבת להימשך במקביל ללחץ על הכנסת ועל מערכת המשפט להחמיר את הענישה, לייצר הרתעה ולהגביר את המשילות באזור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה