"נהגי האוטובוס לא רואים את הולכי הרגל": מפגע בטיחות מסוכן ביציאה מהתחנה המרכזית

$(function(){setImageBanner('3c0b77ab-ef5d-4f33-a7ac-6265d8b32179','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בשדרות דוד חכם קיים קטע המסוכן להולכי רגל. ביציאה מחניון האוטובוסים של התחנה המרכזית ישנה מדרכה להולכי הרגל אך נהגי האוטובוס לא רואים אותם ועלולים לפגוע בהם. הולך רגל שעבר במקום: "אוטובוס בלם בפתאומיות כשעברתי, שדה הראיה שלהם מוגבל וחסום"

לכולנו יצא ללכת לפחות פעם אחת ברגל באזור התחנה המרכזית, כשרצינו להגיע אליה או לצאת ממנה. בקטע אחד באזור התחנה המרכזית קיימת סכנה ממשית להולכי הרגל שעלולים להיפגע מתנועת האוטובוסים. ביציאה מחניון האוטובוסים של התחנה המרכזית בחלקה האחורי, בשדרות דוד חכם, קיימת מדרכה, אותה חוצה הכביש ממנו יוצאים האוטובוסים ושם הסכנה.

להסתכל טוב טוב לפני שחוצים

"הייתי על המדרכה שעוברת דרך הכניסה לחניון האוטובוסים של התחנה המרכזית ובאתי לחצות את הכביש כדי לעבור לצד השני של המדרכה. השומר צעק לי "תיזהר" ובדיוק הגיע אוטובוס שבלם בפתאומיות. זה גרם לי להבין כמה המקום מסוכן, הנהג לא יכול לראות בכלל את הולכי הרגל מהזווית שלו, השער חוסם את שדה הראייה", משתף אור דובקווסקי, תושב העיר שעבר במקום. מקטע כביש זה יוצאים בכל שעה עשרות אוטובוסים שצריכים להשתלב במסלולי הנסיעה, "יש שם נקודה עם סיכון גבוה, כהולך רגל אתה לא מודע לסכנה שיש שם, זה שני חלקי מדרכה ומרגיש בטוח יחסית לעבור שם ברגע שאתה נזהר", אור מוסיף.

צילום מסך

גם הולך הרגל צריך לקחת בחשבון את המעבר בכביש ולנקוט בזהירות, אך במקרה הזה זה תלוי ביכולת של נהגי האוטובוס להבחין בו. אור מסביר: "גם כשאתה חוצה כביש או כל מעבר חציה אתה נזהר ומסתכל לצדדים אבל גם הרכבים רואים אותך ויודעים להיזהר בעצמם. הבעיה היא הנהג שלא רואה ושדה הראייה שלו מצומצם. שמעתי סיפורים על תאונות רבות ואפילו מקרי מוות שקרו להולכי רגל בנקודה הזו ואפשר למנוע את הסכנה הזו".

פתרון פשוט ימנע אסון

בכדי לדאוג שלא תישקף סכנה נוספת להולכי הרגל ניתן להפוך את המעבר לבטוח יותר בעזרת הצבת מראה פנורמית ביציאה מהחניון כך שנהגי האוטובוס יוכלו לראות את העוברים ושבים לפני יציאתם לכביש. "בעזרת מראה הם יוכלו לראות אם מגיע הולך רגל. מעבר לכך אפשר לצבוע מעבר חציה בקטע הכביש הזה כדי להגביר את העירנות של הנהגים והולכי הרגל וגם לשים תמרור אזהרה על המדרכה כך שהאנשים שהולכים יידעו להיזהר", מוסיף אור. נשאר רק לקוות כי גורמי העירייה יבינו את הסכנה שבאזור ויהפכו אותה במהרה לבטוחה יותר, גם עבור הנהגים וגם עבור הולכי הרגל.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"מבדיקה שערך אגף התנועה לבדיקת הטענות כפי שהן מצויינות בשאילתא, עולה על פי הממצאים בשטח הן בשעות היום ובשעות החשיכה, לא   נמצאה בעיית שדה ראיה לנהגי האוטובוסים היוצאים ממתחם התחנה המרכזית לאלה המבקשים לפנות ימינה או שמאלה, לרחוב דוד חכם. גם בשיחה שקיים מנהל האגף עם האחראים בחברת האוטובוס מטרופולין, הם מסרו שלא שמעו כלל על בעיה בשדה הראיה ומיותר לציין שלא התקבלו פניות שכאלה מצד הנהגים.

יש לציין, במקום לא ארעו כלל תאונות דרכים. מכל מקום, עיריית באר שבע וחברת נצבא המתפעלת את תחנה המרכזית, מתכוונים במהלך השנה הקרובה, לבצע שינויים בהסדרי התנועה במתחם התחנה, דבר אשר יביא לצמצום כמות האוטובוסים ביציאה מהתחנה המרכזית וזאת מאחר שבעת ביצוע העבודות הפיתוח ברחוב דוד חכם, ייסגרו כל הפתחים באי התנועה המרכזי והפניות יהיו רק בצמתים מרומזרים. כל האוטובוסים הנוסעים כיום לכוון דרום, יצאו בתום ביצוע העבודות, דרך רחוב יהושוע חנקין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('22523e18-4b16-4a94-923e-523dabe153fd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה