מקומם: אחות בסורוקה יצאה נגד תומכי החמאס, והושעתה מעבודה

$(function(){setImageBanner('d14e3537-b8e8-4675-b9b7-ee485ef07154','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

רז שפירא, אחות מוסמכת בטיפול בילדים ובעלת ערוץ אינסטגרם פופולארי - יצאה נגד עובדי מערכת הבריאות אשר היללו את הטבח הרצחני של מחבלי החמאס, ובשל כך לטענתה הושעתה מעבודתה בבית החולים סורוקה. כעת, החל גם קרב האשמות בין כל הגורמים

רז שפירא והפוסט שגרם להשעייתה. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

סערה בבית החולים סורוקה בבאר שבע: רז שפירא, אחות במחלקת הילדים, הושעתה מעבודתה בית החולים בשל התבטאותה כנגד עובדי משרד הבריאות למיניהם אשר הזדהו או נחשדו כתומכי חמאס והטבח הנוראי ב-7 לאוקטובר. 

כאמור, שפירא העלתה פוסט בדף האינסטגרם שלה בו קראה להוקיע ולטפל בכל מי שעובד בבתי החולים ומזדהה כתומך חמאס או כמי שמהלל את הארגון ומעשיו. ממידע שהגיע לבאר שבע נט עולה, כי שפירא אף התעמתה עם רופאה בסורוקה, אשר לטענת שפירא בעבר העלתה פרסומים ברשתות החברתיות שהביעו הזדהות עם הארגון או תמיכה בו לכאורה.

בפוסט, שהוביל למעשה להשעייתה של שפירא נכתב: ''במקצוע היפה בעולם, המפלצות מרימות את הראש. תתי אדם, אחיות ואחים, שעובדים בבתי החולים בארץ ישראל, אנשים שמטפלים בחולים, כותבים דברי תמיכה בטבח שעברנו ועודנו עוברים. עודנו מדממים… בי נשבעתי. אתם הפרויקט שלי. אני אדאג שכולם יידעו מי אתם. אני אעשה הכל שאתם לעולם, אבל לעולם, לא תעבדו במקצוע הזה” - כתבה. בכתוצאה מהפוסט היא קיבלה תגובות בהם פרטים וצילומים מסך של תושבי ישראל התומכים בטבח והגיבה, בפוסט נוסף: "כמות ההודעות שקיבלתי בימים האחרונים הבהירה לי עד כמה המצב חמור בבית. אחרי שנסיים לטפל בהם שם, נהיה חייבים לטפל בתומכי הטרור כאן! אחרת לא עשינו כלום. כל השמות שהעברתם לי בטיפול…". 

הפוסט של שפירא. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

כאמור, לאחר העלאת הפוסט, נקראה על פי הדיווחים שפירא לשיחה עם הנהלת בית החולים שלאחריה היא הושעתה. האירוע התרחש בשבוע שעבר וכעת עלה לכותרות, והתגובות הזועמות לא איחרו לבוא.

ארגון ''למענכם'', אשר מספר ייעוץ והכוונה רפואית תקף את בית החולים:  ''רז שפירא היא אחות בבית החולים סורוקה. רז, היא מידידות הארגון שלנו, והיא פטריוטית ישראלית אמיתית. כשרז שמעה על הטבח הנורא, היא נחרדה והזדעזעה כמו כל בן אנוש. כשהיא גילתה שבמערכת הבריאות שבה היא עובדת ישנם כאלו שמביעים תמיכה במעשה הברברי של חמאס, היא הביעה שאט נפש. כך ראוי וכך נכון. אנחנו פועלים סביב השעון להצלת חיים. לא יעלה על הדעת להלל את מי שבאכזריותם נטלו חיים מאזרחים תמימים, ילדים, נשים, וקשישים. בית החולים סורוקה בחר להשעות את רז, והוציא אותה לחופשה עד שיתקיים ״דיון בעניינה״. לא פחות. אז אנחנו כאן ב״למענכם״ מבקשים לחזק את רז, ולומר לה שעם שלם מאחוריה''.

גם חתן אות הנשיא ויו״ר למענכם, יוסי ערבליך טען : "קיימתי שיחה עם מנכ״ל ביה״ח סורוקה ד״ר שלומי קודש. הוא הבהיר בפניי באופן שאיננו משתמע לשתי פנים כי עובד שיביע תמיכה במחבלים יושעה לאלתר וכי לא תהיה כל סלחנות בנושא. לדבריו, רופאים ערבים בסורוקה טיפלו בפצועי הטבח הנורא כתף אל כתף לצד הרופאים היהודים. בעקבות זאת אמרתי לו כי ״למענכם״ תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם בית החולים וכי אני משוכנע שרז שפירא תחזור במהרה לתפקידה כאחות מן המניין בבית החולים. אני מחזק את ידיו של ד״ר קודש במאמץ הבלתי פוסק שלו להצלת חיים בימים אלו, בתקווה לימים טובים יותר״.

מבית החולים סורוקה נמסר: ''הנהלת המרכז הרפואי סורוקה פועלת ללא פשרות ומוקיעה כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, וכל תלונה בנושא זה מטופלת במלוא החומרה. לצד זאת, לא נקבל ביטויים מאיימים הפוגעים בציבור עובדים תוך הטחת השמצות לא מבוססות הפוגעות בתחושת הבטחון שלהם במקום העבודה''.

''האחות שהפיצה מידע שגוי נתבקשה למסור להנהלת בית החולים מידע שמצוי לטענתה בידיה לגבי עובדים תומכי חמאס – ועד עצם היום הזה לא הועבר על ידה שום מידע. אנו דוחים בתוקף את הטענות ואת האמירה הבוטה כי הובאו בפני הנהלת בית החולים התבטאויות ואמירות על תמיכה בחמאס אשר "לא טופלו"!''.

עוד הוסיפו בסורוקה: ''במקום לפנות להנהלת המרכז הרפואי בתלונות קונקרטיות, ממשיכה האחות לפרסם ברשתות החברתיות הודעות הפוגעות בציבור עובדים מסור ומבטיחה לבוא איתם חשבון אישית. אין מקום ל"משפטי שדה" ברשתות החברתיות ולא נאפשר את הדבר במסגרת המרכז הרפואי''.

''סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי טיפל ומטפל במאות נפגעים מהתקפת הטרור המתועבת של חמאס מאז יום שבת ה – 7.10.23 במסירות עצומה, כתף אל כתף, של כלל עובדי בית החולים מכל המגזרים בחברה הישראלית – וזו המשימה הלאומית שעומדת לנגד עיננו''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה