מפגינים, חנויות ריקות ותחושה קשה באוויר: עדכון חי מהשטח במתחם הוואן



פחות מיממה לאחר פיגוע הטרור הרצחני שאירע אתמול בבאר שבע, בו נרצחו בדם קר ארבעה אזרחים שהלכו לתומם במרכז הקניות: המתחם כמעט ריק מאדם, בעלי החנויות והמוכרים: "אנחנו מפחדים, אין ביטחון בעיר". עשרות הגיעו למחות בכיכר הסמוכה למקום האירוע עם מסר חד וברור: די לטרור.

מקומות חנייה ריקים, צילום: סתיו ליבנה

סיבוב קצר במתחם הוואן בבאר שבע ממחיש את הטלטלה הגדולה שעברה על תושבי הנגב אמש, בעקבות הפיגוע האכזרי שגבה את חייהם של ארבעה אנשים. 

"יש פחות אנשים, הם מפחדים להגיע" מספר אחד מעובדי החנויות במתחם. "ראינו הכל אתמול, את הדקירות והרצח, מה שראינו מטורף. שמענו צעקות בחוץ ומיד הזמנו את מד"א והמשטרה. אחרי האירוע הגיעו לדבר איתנו עובדות סוציאליות. התחושות בבוקר הזה קשות".

צילום: סתיו ליבנה

"אני אישית פחדתי לצאת מהבית" מוסיפה עובדת. "היום היו מלא משטרות. מרגישים שהפקירו אותנו, רק אחרי פיגוע כזה פתאום יש נוכחות". 

מוכר בחנות ג'ובאני מספר בריאיון לבאר שבע נט:"בדרך כלל יש כאן הרבה אנשים שעוברים פה בשעות האלה, היום לא נכנס לחנות מישהו אחד". 

בכיכר הסמוכה לאירוע הרצח, התרכזו עשרות מוחים שהביעו את זעמם על הרצח האכזרי, ברקע נשמעו גם קריאות לנקמה.

צילום: סתיו ליבנה

בנות אולפנה הגיעו כל הדרך מערד והדליקו נרות נשמה בכיכר הסמוכה למקום הרצח. 

צילום: סתיו ליבנה

אוטובוסים של מפגינים ממשיכים להגיע למקום, בעוד הרכבים ההולכים והשבים משיבים בצפירות הזדהות עם המפגינים.

עוד מספרת עדנה תושבת העיר שהגיעה לקניות במקום: "אני לא מפחדת ולא אפחד, אם לא נצא מהבית זה יהיה הניצחון שלהם. בושה למדינת ישראל שזה מה שקרה בנגב, אנחנו מתריעים על חוסר משיחות כבר מעל 20 שנה, היה עניין של זמן עד שזה יהפוך ללאומי, עכשיו חשוב לשדר חוסן ולהפגין נוכחות של כוחות הביטחון".

צילום: סתיו ליבנה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה