מספר לא מבוטל: כ-400 ילדים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בב"ש



מנתוני "עמותת אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) נפגעו ברחבי הארץ בתאונות דרכים למעלה מ-19 אלף ילדים (0-14) בעת שנסעו ברכב – 1,900 נפגעים מדי שנה בממוצע. בבאר שבע חלה עלייה בשנת 2021 בכמות הילדים שנפגעו

עלייה מדאיגה לעומת השנה שעברה. קרדיט - "אור ירוק"

באר שבע בעשור האחרון: קרוב ל-400 ילדים נפגעו כנוסעים ברכב בתאונות דרכים, 

עם סיום השנה האזרחית, מפרסמת עמותת "אור ירוק" נתון מדאיג במיוחד - מדו"ח שמפרסמת העמותה, אשר מבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2012- 2021) נפגעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ למעלה מ-19 אלף ילדים (0-14) בעת שנסעו ברכב. כלומר - 1,900 נפגעים מדי שנה בממוצע. קרוב למחציתם נפגעו בתאונות בתחום העירוני.

העיר השלישית במספר הנפגעים: על פי הדו"ח, בבאר שבע בלבד נפגעו בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב -386 ילדים (עד גיל 14). כאמור מדובר נתון שנמדד בעשור האחרון (2012-2021). מתוך הנפגעים ישנם ארבעה ילדים שנפצעו באורח קשה. בשנת 2021 (בחודשים ינואר-נובמבר) נפגעו בב"ש 27 ילדים ברכב, זאת לעומת 17 שנפגעו לאורך כל שנת 2020.

עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2021 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל 11 ילדים (עד גיל 14) כשנסעו ברכב, זאת לעומת שישה שנהרגו בכל שנת 2020. 

קרדיט - "אור ירוק""ילדינו הם הדבר היקר לנו מכל, אנחנו שומרים עליהם מכל משמר" אמר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק והוסיף: "ולמרות זאת במקרים רבים ילדים קטנים שנפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם, תוצאות של תאונה ללא חגורה הן ברוב המקרים קשות יותר".

עוד הוסיף קיטה - "הסעת ילדים ללא חגורה או כיסא בטיחות מתאים מסכנת אותם בצורה חמורה ועשויה להגביר את הפגיעות שלהם באופן משמעותי. 200 ניידות משטרה חסרות בכבישי הארץ וחוסר הציות לחוק הוא ביטוי לכך. אם הנהגים היו רואים ניידות רבות יותר בכבישים הם לא היו עוברים על החוק ולא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלעבור על החוק ולהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה