מיוחד לבאר שבע נט - כך מיזם מרגש של תושבת העיר נותן למטופלים בסורוקה תקווה לחיים



אמש הגיעו חברי ההרכב "פיברונייטה" בהובלתה של שרית ליפשיץ אל בית החולים "סורוקה", והראתה שוב - כי מוזיקה ושמחה הם לא סתם גימיק, אלא יכולים לשמש כתרופה מצילת חיים.

שרית ויואל ליפשיץ. קרדיט - צילום- פרטיהסינפונייטה באר שבע, שמחברת ביום יום את עולמות המוסיקה הקלאסית, הצלילים והתווים לאלפי תושבי הנגב, הייתה הראשונה שנרתמה לאירוע המרגש לטובת מטופלי בית החולים. מראה נגני התזמורת היוקרתית לצד תלמידי העיר בלובי בית החולים חיבר שוב את כולם, לרגעים של תקווה ואופטימיות ש'הכל יתהפך לטובה'.

מי שהרימה את כל האירוע הזה, היא המתנדבת - שרית ליפשיץ, אשר סיפרה כבר בעבר לראיון בבאר שבע נט על חשיבות המפראה בחייה - "המרפאה הצילה לי את החיים, כשהגעתי לשם הייתי מפורקת לחתיכות, בלי שום מוטיבציה לכלום. אני שכבתי במיטה יותר משנה. אני דוקטור לביולוגיה, הייתי חוקרת בסורוקה. עברתי מספר רופאים במשך זמן ארוך, רופאים פסיכיאטרים עם כדורים שלא באמת הועילו, מרפאת כאב ואפילו הייתי ארבעה פעמים על שולחן הניתוח עד שהגעתי למרפאה הנוירולוגיה תפקודית. לא הייתי מחוברת לעצמי ולא ידעתי עד כמה לא הייתי מחוברת לעצמי, המרפאה של ד''ר עזרא הצילה לי את החיים - הוא היחיד שקישר בין המצב הנפשי לבין הכאבים שחוויתי", היא הוסיפה

בשיחה עם באר שבע נט, מספרת ד"ר ליפשיץ על המפגש עם בן זוגה, אשר ''נפל'' באופן היסטורי בדיוק על חגיגות פורים אמש: ''ב-15 למרץ 1980, לפני 42 שנה, יואל בן זוגי התחיל איתי - היה לנו קונצרט ויואל הציע לי לצאת לטייל ומאז אנחנו חוגגים את היום הזה. אז באופן כמעט קוסמי, אני מרגישה שהאירוע הזה הוא בסימן ''לעשות טוב'' ואני בטוחה שזה לא במקרה''. 

קרדיט: שרית ליפשיץ

ואנשים כל כך מתחברים לנתינה מהלב ולהתחברות. ובן אדם שנותן, יודע שנתינה יכולה להציל חיים. באופן אישי, הנתינה עבורי מסמלת את המשמעות של בעולם הזה. וזה שאני קמה בשביל זה בבוקר, משמח אותי כל פעם מחדש. 

שרית ויואל ליפשיץ. קרדיט - צילום- פרטי

מרפאה מצילה חיים, וגם מוסיקה

שניים מן המטופלים במחלקה הנויורולגית תפקודית בסורוקה הם - גדי גולן ומטופל שביקש לצורך הכתבה להזדהות רק בשמו הפרטי - אמיל. גולן, עבר טראומה בחייו שבעקבותיה החל להיות מטופל של ד"ר יעקב עזרא במרפאה הייעודית. לדבריו הסיוע הרפואי עזר מאוד ועל כך הוא מודה לו - "ביום רביעי האחרון הייתי בביקורת וניפגשתי עם שרית, שסיפרה לי על הפרוייקט של המרפאה ושיש מסיבת פורים. מיד נרתמתי למסיבה. בתור מטופל, החלטתי להתחפש ולהשתתף והפכתי להיות אחד מהמשתתפים בפרוייקט.

עוד מספר גדי - ''היה ממש מדהים. איזה הפקה שרית הפיקה, ממש מרגש ונהנתי מאוד מהקבוצה המדהימה שמנוהלת ע"י שרית. הפכתי להיות חלק מהם מרגע זה. אני בסופו של דבר אדם של נתינה. למרות הקשיים האישיים אני עוזר גם אם אחרי כן כואב לי. אעשה הכל כדי שלא יחסר לאף אחד כי קיבלתי חינוך בעזרה לזולת. שמחתי להכיר את שרית ואשמח לעשות עוד דברים איתה לשם נתינה ללא תמורה. ברגע שאחרים נהנים זה עושה לי טוב. אנחנו פה כדי לעזור כי מאד טוב לי בעזרה לאחר. בנוסף לפרויקט אני מתנדב בבית חולים גם בעוד מחלקות כי כך אני רגוע מאוד. אני מאשר שיפורסם שמי, לא חייב בעילום שם. יישר כח לכל הלוקחים חלק לקדם את הפרוייקט והמרפאה''. 

אמיל, הגיע למרפאה לנוירולוגיה תפקודית לפני כ-3 שנים, כמי שמוגדר פגוע פוסט טראומה קשה וגם כסובל מכאבים קשים, בעקבות אירוע פלילי שעבר בשרותו כקצין בשב"ס.

"במהלך השנים מאז שהגעתי למרפאה השתתפתי בקבוצות שמאד עזרו לי ללמוד להתמודד ואז במסגרת המרפאה הגעתי לקבוצה, שבראש הקבוצה עומדת שרית היקרה. כשהגעתי למרפאה הייתי מכור למשככי כאבים ובמהלך הטיפול הורדתי את מינון משככי כאבים כמעט לאפס. כיום פרט לטיפול רפואי נפשי, אני לא נוטל את המשככים. מדובר במחלקה אדירה עם צוות נדיר ובעלי נשמות שכל כולם נרתמים למשימה אחת - לעזור לאחר ולהוביל אותו לדרך כמו שהיה לפני הפגיעה. הודות למנהל המחלקה ד"ר יעקב הגעתי להישגים אדירים שלא האמנתי שאגיע אליהם ומאמין שגם אצליח להתקדם הלאה. שבורא עולם ישמור את צוות המחלקה יאיר דרכם ויובילם בעזרה לאחר''.

על החגיגה אמש סיפר אמיל - ''מאז האירוע שחוויתי לא יצאתי בפורים מביתי, מאחר ויום זה מזכיר לי ימים לא טובים. לאחר ששרית הודיעה על האירוע החלטתי שבפורים הזה אצא - העבודה המופלאה של המחלקה גרמה לי לחוש שונה ומאוד התרגשתי וכך גם משפחתי. ואכן, ברגעי ההופעה נהנתי והתרגשתי עד כדי הזלת דימעה כי הרגשתי שהפורים הזה ניצחתי.

גדי גולן. קרדיט- אליאב מייסון

במופע עצמו מלבד הנגנים המוכשרים, פיזזו על רחבת ההיכל גם הרקדניות המוכשרות מלהקת "אביב בן גוריון" מבית הספר בן גוריון, אותו מנהלת ויקי קוטרו, בעוד מנהלת הלהקה היא לימור ארליכמן. על הבאתן של הבנות אמש מספרת שרית - ''הרקדניות הם אחד הדברים המרגשים שיש - ניסיתי לארגן רקדנים, ולא הצלחתי, ומישהי שמלמדת זומבה בעיר הצליחה לארגן את חבורת הבנות המקסימות הזאת. וויקי המנהלת החליטה להוציא אוטובוס עם 30 בנות, רק על חשבונה. ובאמצע האירוע הכנסנו ריקוד והופעה, והקמנו אנשים לרקוד וזה היה ממש מרגש''.

קלאודיה צובל, מנכ"לית הסינפונייטה באר שבע: "שיתופי פעולה כמו זה עם בית החולים סורוקה, למען הקהילה בנגב בכלל ובבירה הדרומית בפרט מראים את החוזק והערכים שלנו כחברה. האירוע המרגש שהתקיים הוא אחד מתוך מספר פרויקטים להם הסינפונייטה שותפה, למען הקהילה שאנו חלק ממנה. אנו גאים בפעילות המשמעותית של שרית ליפשיץ ומודים למנהל המרפאה ד"ר יעקב עזרא ושאר העוסקים במלאכת הצלת החיים. התזמורת ואני מאחלים פורים שמח ומזמינים את הציבור לקחת חלק בפעילויות הקרובות הצפויות".

רקדניות 'אביב בן גוריון' שהצטרפו לאירוע. קרדיט - דגנית שואף

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה