מטרידן סדרתי מסתובב חופשי ברחובות באר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f082bb72-ba77-489e-84fd-198f395ad438','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f082bb72-ba77-489e-84fd-198f395ad438','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

באומץ רב, מספרת ניצן סיני למערכת באר שבע נט על ההטרדה שחוותה לאור יום לעיניהם של מבלים ומתאמנים בפארק הסופרים. ימים ספורים לאחר ההטרדה, ניצן נדהמה לגלות כי המטרידן עדיין מסתובב חופשי בפארק. לאחר שפרסמה פוסט ויראלי שקיבל אלפי שיתופים ותגובות, קיבלנו אינדיקציות נוספות על כך שזה לא היה מקרה חד פעמי, מדובר במטרידן סדרתי מסוכן לציבור, ולמרות זאת הוא עדיין מסתובב חופשי. "למה לא כופים עליו טיפול או מאסר, אבל נכפה עליי להסתובב עם מועקה כי הוא ממשיך להסתובב בפארק כמו כולם".

צילום: shutterstock אילוסטרציה

מקרה נוסף ומדאיג במיוחד של הטרדת נשים במרחב הציבורי אירע לפני כשבוע בלב פארק הסופרים שבשכונה ב' בבאר שבע.

זה כבר מזמן לא קורה רק בשעות המאוחרות של הלילה בסמטאות חשוכות וריקות מאדם, וכפי שעולה מתחקיר מערכת באר שבע נט- נראה כי מדובר במטרידן סדרתי שפגע בביטחונן של נשים נוספות בעיר. פגשנו לריאיון את ניצן סיני (25), סטודנטית שגרה בשכונה ב' ומתאמנת באופן קבוע בפארק, והיא מספרת על הרגע המפחיד שעבר עליה, על הפוסט שהעלתה והרעיד את הרשת, ועל הטיפול המשטרתי שגורם לה ולתושבות נוספות בעיר להרגיש שהן לא מוגנות.

לפני האירוע, הרגשת בטוחה בשכונה ב' ובפארק? השכונה הרי נחשבת לשכונה בטוחה בעיר

לא מרגישה מאוד בטוחה בהסתובבות בשכונה, אבל הפארק הוא מאוד קהילתי ומשפחתי ואני מכירה שם את כולם, אני מתאמנת שם באופן קבוע והרגשתי מוגנת. לגבי באר שבע באופן כללי, שמעתי על המון מקרים בעיקר בשכונות אחרות, ולי אישית יצא לחוות את זה כשאני מסתובבת בעיר העתיקה. אני מתאמנת בקיר טיפוס, וכשאני עומדת בתחנת אוטובוס בשעות החשכה זה ממש מפחיד, אני תמיד הולכת ומדברת בטלפון תוך כדי. זה מתבטא בהרבה צפירות, הרבה הערות של נהגים והרגשה של חוסר ביטחון.

ספרי על מה שקרה לך ועל הטיפול המשטרתי באירוע

לפני שבוע הלכתי להתאמן בפארק עם עוד שני חברים במתקני הכושר, פתאום הרגשתי שתופסים לי את הידיים מאחורה, לא חשדתי בהתחלה כי באמת כולם מכירים אותי שם ולקח לי כמה שניות להבין מה קורה. ניסיתי להסתכל מי תופס ולא הצלחתי, ואז שמעתי אותו אומר "אחי בואו נאנוס אותה בואו, אתם גם רוצים, אתם חושבים על זה בראש שלכם". לא יכולתי להשתמש בגז פלפל שלי, כי הוא תפס לי את הידיים, ובאותו הזמן השארתי אותו בתיק, לא חשבתי שאני בסכנה בזמן אימון.

התחלתי להגיד לו שישחרר אותי, בקושי הצלחתי לדבר אבל הצלחתי לקרוא לידיד שלי בזמן שהבחור מושך אותי לדשא וממשיך בקריאות לאונס. ידיד שלי ומתאמנים עזרו לשחרר אותי ממנו, ואחרי כמה דקות של שוק התקשרתי למשטרה. בזמן הזה, אחת המתאמנות בפארק ניגשה אלי ואמרה לי שגם אותה הוא תקף פעם, ושאין לי מה להתייחס לזה. אמרתי לה שאני לא מוכנה לשמוע את זה. הוא בזמן הזה התרחק כ-40 מטר מאיתנו, המתאמנת שדיברה איתי הלכה עם חברה בעקבותיו והזהירו בנות בפארק ממנו. בתגובה לזה, הוא ניסה לתקוף את אחת מהן, ניסה לתפוס לה את היד, והיא צרחה עליו. בתקיפה הזאת, כולם היו קצת פחות בשוק וכל המתאמנים רצו אליו והקיפו אותו עד שהמשטרה הגיעה.

אחרי שעבר כמה זמן התקשרתי שוב למשטרה, שאלתי כמה זמן ייקח עד שיגיעו, המוקדנית של המשטרה אמרה לי בחוסר סבלנות שהניידת בדרך, ביקשתי לשאול איפה הם בדיוק, והמוקדנית אמרה לי שהם בדרך וניתקה לי את הטלפון בפנים, לא בדקה שאני בסדר, לא הייתה סבלנית. כשהניידת הגיעה הגשתי תלונה.

כמה ימים אחרי המקרה ראיתי אותו מסתובב בדיוק באותו המקום שזה קרה, אף אחד לא יידע אותי שהוא שוחרר וזה היה מאוד מפחיד. אני עד היום מפחדת שהוא ינסה לנקום או יטריד שוב אם אלך לבד, במיוחד אחרי שפרסמתי את הפוסט והשם שלי גלוי. למרות שמאז המקרה אני משתדלת לא ללכת לבד.

כמה זמן לקח לאנשים להגיב?

אנשים שהיו שם אמרו לי שלקח להם 5 שניות להגיב, אבל לדעתי כל זה לא היה יכול לקרות בפחות מחצי דקה. זה היה מאוד מוזר ולאנשים לקח זמן להבין מה קורה. אחרי שהשתחררתי ממנו והוא הלך להטריד אחרות, אנשים הגיבו והבינו את הסיטואציה מהר יותר.

הגשת את התלונה, ומה אז?

חוקר מהמשטרה התקשר אלי לשאול כל מיני פרטים על האירוע. פארק הסופרים מרושת במצלמות והבנתי שהייתה בעיה עם העירייה שלא אפשרה להוציא את התמונות מהמצלמות באותו היום בגלל שהאחראי על המצלמות מטעם העירייה היה בחופשה. אני לא יודעת אם המשטרה הצליחו להשיג אותן.

אחרי שראיתי את המטרידן שוב בפארק ניסיתי להתקשר לחוקר שהתקשר אלי, כדי להבין למה הוא שוחרר ומה קורה ולמה הוא מסתובב חופשי והוא לא ענה. רק לאחר שפורסם הפוסט חוקר אחר התקשר אלי כדי לתת את המידע. הוא אמר שראה את הפוסט שלי, ועדכן אותי שבית המשפט שיחרר אותו עד להגשת כתב האישום ובעיקרון אסור לו להסתובב בפארקים וגנים ציבוריים.

ספרי על התחושות שלך לאחר האירוע

מה שהכי כואב לי בכל הסיפור הזה זו האדישות של החברה שלנו. של הסביבה, של המשטרה, העירייה, בית המשפט, כל מי שמעורב בסיפור הזה. הסבירו לי שמדובר בבן אדם לא בריא בנפשו, שאולי לא מאשפזים אותו כי צריך את האישור שלו הרי אי אפשר בכפייה. אני לא מצליחה להבין מה עם החופש שלי? מה עם החירות שלי להמשיך להסתובב בפארק בלי פחד, בלי לפחד שאולי בפעם הבאה הוא יתפוס אותי לבד? למה לא כופים עליו טיפול או מאסר, אבל נכפה עליי להסתובב עם מועקה כי הוא ממשיך להסתובב בפארק כמו כולם. אני לא מצליחה לתפוס איך בן אדם שמצהיר על כוונות ברורות לאונס ותוקף באלימות ראוי לצאת לחופשי ולא מסומן כסכנה לציבור. אני במקור גרה בירושלים, עיר עם מתיחות ביטחונית, והזוי שכאן בבאר שבע אני מרגישה פחות בטוחה. במרכז העיר של ירושלים יש נוכחות משטרתית משמעותית ובבאר שבע להסתובב במרכז העיר זה באמת מפחיד.

אנשים הגיבו איך לקחת ממנו אבטיח יום לפני, כמו שפרסמתי בפוסט. מה זה משנה איך לקחתי. הם פספסו את הנקודה שניסיתי להעביר שיום אחד בן אדם יכול להתנהג בשפיות ויום למחרת לנסות לאנוס. קיבלתי הרבה רעיונות להסתובב עם גז פלפל וללמוד הגנה עצמית שאלה רעיונות חשובים ונכונים אבל זה לא הגיוני לי שיותר מחצי מהאוכלוסייה צריכה ללמוד להתגונן לבד ואנסים יסתובבו בביטחון ברחובות. איפה הגיבוי לנשים, ההרתעה בבאר שבע מאוד חלשה. אני ממש לא הבחורה הראשונה שמתלוננת עליו ועדיין לא נעשה כלום כי זה תחום אפור? כי עדיין לא נחצה גבול מספיק מזעזע בשביל בית המשפט? אני באמת לא מצליחה להבין.

חשבת פעמיים לפני שהגשת את התלונה או לפני פרסום הפוסט?

היו לי כמה פעמים שרציתי להדחיק. לשבריר שנייה התלבטתי אם להתקשר למשטרה או פשוט לחזור הביתה ולהתנהג כאילו כלום לא קרה. לשנייה פחדתי לסחוב את העול הזה, להודות בפני עצמי שקרה משהו מאוד לא תקין. אבל לא יכולתי להניח לזה, לא יכולתי לתת לו ללכת משם במחשבה שמה שהוא עשה יכול לחלוף, גם אם מאוד רציתי להתנהג כאילו זה דבר חולף. אמרתי למשטרה בביטחון שאם הוא ישוחרר אני אפרסם, כשהגיע הרגע הזה לא חשבתי שיש לי פתאום את הכוחות לזה. הרגשתי נבגדת, לבד, שלאף אחד לא אכפת מחוסר הצדק. האמת שרציתי לשנייה שגם לי לא יהיה אכפת, שאני אראה בזה סיכון שקיים בעולם וצריך להיזהר כמו כולם. אבל נאלצתי להודות שזה לא בדיוק ככה, כי אני יודעת למה הוא מסוגל, אני אלך בלחץ כל פעם לפארק, אסתכל בחוסר שקט על הילדים שרצים חופשיים ונטולי דאגות.

מסר שתרצי להעביר הלאה?

אני קוראת לכולם להתעורר, לראש עיריית באר שבע- אתה יודע כמה בנות מפחדות להסתובב ברחובות העיר שלך? אני פונה לבית המשפט, שכשהוא רוצה להכניס מישהו למאסר הוא מצליח, אז לא מבינה איך מתמהמהים. בגלל שהוא מוגדר כחולה נפש אי אפשר לטפל בו משפטית. אז אני מחכה להבין איך כן אפשר? מסתובב בן אדם שיכול לאנוס בכל רגע ולא מוכן להתאשפז אז מחזירים אותו לרחוב ואני שואלת איך אין טיפול למקרים כאלה? שומרים על הזכויות שלו, החירות האישית שלו שלא יגעו בו ומה עם החירות שלי שלא יגעו בי? איפה ההגנה עליי? המצב הוא מאוד פשוט: הוא שפוי? יעמוד לדין ויאסר כי הוא מסוכן לציבור. הוא לא שפוי? שיאשפזו בכפייה כי הוא מסוכן לציבור. אני פונה גם למשטרה- מאוד מאכזב זמן ההגעה, הניתוק של המוקדנית והעובדה שעדכנו אותי בפרטים רק אחרי פרסום הפוסט.

אני מודה על התמיכה, ההודעות, ההזדהות. תודה שהצלחתם להחזיר לי קצת את האמון אם לא ברשויות אז בנו כחברה.

 פארק הסופרים. צילום: ניר כפרי

מסתובב חופשי בעיר וממשיך להטריד

מלבד אירוע ההטרדה שחוותה ניצן לעיניהם של עדים רבים, תושבים נוספים מספרים על אירועים מדאיגים שמוכיחים כי המטרידן מסוכן לציבור. ניצן מספרת על ניסיון התקיפה של שתי הבנות שבאו בעקבותיו רגע אחרי שתקף אותה, על כך ששמעה מתושבים אחרים על מקרה הסתובבות שלו בעירום בציבור ועל פריצה שלו לבית בשכונה ב'. מתושבת השכונה נמסר: "ציינו שהמשטרה ידעה מי זה, ועדיין לא נקטו באמצעי הגנה על התושבים, מישהו צריך להרים את הכפפה לגבי הבחור הזה. להגיע להסדר עם המשטרה, אני זוכרת שבזמנו היה מטרידן ידוע בעיר והמשטרה פטרלה בצורה תכופה. משהו לא טוב קורה איתו, והוא מסכן אחרות ואחרים".

אלירן אוחיון תושב העיר, מספר בריאיון למערכת באר שבע נט על מקרה נוסף שאירע עם המטרידן ביום שלישי, יום החג ראש השנה: "יצאתי מבית הכנסת בפארק, פתאום ראיתי אישה רועדת מפחד עם מבט, באמת לא ראיתי כזה מבט מפוחד בחיים, לוחשת לי 'בבקשה תגיד שאתה מכיר אותי, בבקשה תשמור עליי'. שאלתי אותה מה קרה והיא סיפרה לי שבזמן שעיינה בספרים של הספריה הציבורית בפארק הוא ניגש אליה ואמר לה שהוא אנס סדרתי שיאנוס גם אותה. היא התחננה אלי שאשאר איתה אבל אני חשבתי לעצמי מה זה יעזור אם אלווה אותה הביתה, הוא יוכל לעקוב אחריה בלי חשש. הלכתי אליו, צעקתי ואיימתי עליו שיתרחק ושיקבל מכות אם יתקרב. סטודנט שראה את הכל מהצד צעק לי שזה לא שווה את זה שאני אסתבך ושהוא מתקשר למשטרה. הוא סיפר גם שקרו מקרים נוספים עם הבחור הזה בימים האחרונים. אחרי זה ליוויתי את האישה עד הבית". 

תושבים נוספים שביקשו להישאר בעילום שם מעידים כי גם היום המטרידן נראה מסתובב ללא כל הפרעה בפארק.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: 

"המשטרה מתייחסת במלוא כובד הראש ומטפלת בכל תלונה או מידע שעניינם חשד לאלימות וכך נעשה גם במקרה זה. מיד עם קבלת הדיווח נפתחה במשטרה חקירה, החשוד נעצר ולאחר שבוצעו כל הפעולות הנדרשות בליווי הפרקליטות הוא הובא בפני שופט אשר בצד המשך החקירה הורה על שחרורו בתנאים מגבילים. נמשיך לפעול כנגד גילוי אלימות, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו מכוח החוק, הכל במטרה לספק הגנה לקורבנות העבירה ולמצות את הדין עם המעורבים".

אכן מדובר בסוגייה מורכבת כאשר מדובר באדם שאינו צלול בדעתו, אך כפי שניצן אמרה, לא יתכן שלא כופים עליו טיפול או מאסר, אבל נכפה עליה להסתובב עם מועקה כשהוא ממשיך להסתובב בפארק כמו כולם. הטיפול המביש של המשטרה באירוע, מוכיח פעם נוספת כי גם בשנת 2021 נשים אינן בטוחות במרחב הציבורי, וכי גם פעולות פשוטות ובסיסיות כגון הליכה שגרתית בבטחה בפארק, אינן מובנות מאליהן עבור נשים בעיר באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0852fb99-b544-41fa-97f3-afd9e1d06a28','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה