מחסור במעברי חצייה ופסולת בגן השעשועים: תושבי שכונה ה' לא מרוצים

$(function(){setImageBanner('7b9fe99a-da27-409a-bb6b-923dc3315353','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פסולת, לכלוך ושתן ממלאים את המגלשות וגן השעשועים בשכונה ה', כשבנוסף קיים רחוב דו סטרי בו אין כלל מעברי חצייה והתושבים חוששים לביטחונם. מה היה לעירייה להגיד בעניין?

תושבים המתגוררים בשכונה ה' בבאר שבע לא מרוצים מהנראות והמצב ברחובות בשכונה. ברחוב הגלבוע בשכונה הוקם לאחרונה גן שעשועים אך לטענתם הוא מלא בפסולת ולכלוך, כמו גם שתן על המגלשות עצמן, דבר המונע מהם להשתמש במתקנים. מעבר לכך, ברחוב הצבי, הסמוך לרחוב הגלבוע בשכונה, אין כלל מעברי חצייה לאורכו (כ-850 מטרים) והתושבים לא מרגישים תחושת ביטחון כפי שהיו רוצים.

צילום פרטי

"לקחתי את הילדים לשחק בגן השעשועים מתחת לבית ברחוב הגלבוע ועל המגלשות יש כמויות של שתן", כך כתב הורה מודאג בפייסבוק. "גן השעשועים הוקם לפני חודש ועדיין לא שמו בו פחי אשפה כך שהוא מלוכלך והפסולת בו נערמת מידי יום, יש המון אריזות של חטיפים ומזון על הריצפה ושתן על המגלשות", מספר א', תושב בשכונה. התושבים נאלצים לנסוע לפארקים וגני שעשועים מרוחקים יותר עם הילדים על מנת שיוכלו ליהנות מהמתקנים כראוי וללא חשש.

"בתשובה שקיבלתי מהעירייה לגבי המגלשות נכתב כי לא היו ממצאים, כנראה שלא בדקו כראוי את כל המתקנים כי הם עדיין לא נוקו מהזוהמה", אומר לנו א'. התושבים מרגישים כי אין סיוע מספק לתושבים במיוחד בשכונות הוותיקות. "אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו, היינו רוצים שיתקינו פחי אשפה מסודרים ושלטים המבקשים לשמור על ניקיון ועל איסור עישון, שישלחו פקחים מטעם העירייה שיאכפו את הסדר", א' מדגיש.

צילום פרטי

בעיה נוספת שעולה מצד תושבי שכונה ה' נוגעת למחסור במעברי חצייה ברחוב הצבי. מדובר ברוחב דו סטרי באורך של כ-850 מטרים, כשקיים מעבר חצייה אחד בלבד בתחילת הרחוב עם השתלבותו בדרך מצדה. נוצר מצב בו תושבים חוצים את הכביש שלא במעבר חצייה בלית ברירה והם בסכנה בכביש הסואן. על פי מסמך ההנחיות לתכנון רחובות בערים להולכי רגל (מעודכן מאוקטובר 2009) של משרד הבינוי והשיכון, נראה כי המרחק בין מעברי חצייה ברחובות ודרכים, ברחוב דו מסלולי אמור להיות בין 200-300 מטרים. אך לא כך המצב ברחוב זה.

"בכל פעם שחוצים את הכביש זה כמו רולטה רוסית, כיוון שאין מעבר חצייה לאורך כל הרחוב. יש המון גנים וילדים קטנים וזה מפחיד ומסוכן", טוען א'. התושבים מרגישים סכנה גדולה לחצות את הכביש היות ופסי ההאטה לא מספיקים ולא נותנים להם תחושת ביטחון בעת החצייה. "אוטובוסים ומכוניות מגיעים משני הצדדים כל הזמן ואף אחד לא ילך כמעט קילומטר כדי להגיע למעבר החצייה אם הוא צריך להגיע רק לצד השני של הכביש. התשובה שיש במפרים ופסי האטה לא מספקת, זו עדיין סכנה", מסכם א'.

 רחוב הצבי- צילום מסך גוגל מפס

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"עיריית באר שבע מבצעת עבודות פיתוח בשטח הציבורי ברחוב גלבוע. העבודות ברחוב הנ"ל טרם הסתיימו. מייד לאחר חג הפסח יחל השלב האחרון של הפרוייקט לרווחת התושבים, אשר יכלול החלפת המדרכות, התקנת עמודי תאורה ופיתוח נופי.

בנוגע לרחוב הצבי בנושא מעברי החציה- בניגוד לדברים, עיריית באר שבע פועלת בדיוק על פי הנחיות משרד התחבורה בכל הנוגע למעבר חציה/מקומות חציה. ע"פ גאומטריית הרחוב, אין אפשרות לסמן מעברי חציה למעט הצומת המרומזר עם דרך מצדה. יש לציין, לאורך הרחוב הוסדרו מקומות חציה להולכי הרגל כולל אלמנטים להנגשה, דבר המאפשר לחצות את רחוב בבטחה.

בעניין פסי האטה ובניגוד לטענה של אותם תושבים, לעירייה מגיעות תלונות בטענה כי פסי האטה ברחוב הצבי גבוהים ואינם מאפשרים נסיעה במהירות, דבר המעיד פסי האטה עושים את העבודה בצורה המטבית אשר מונעת מהנהגים נסיעה במהירות מופרזת. על פי נתוני סטטיסטיקת תאונות דרכים בציר רחוב הצבי, מזה שנים ארוכות לא נרשמו תאונות דרכים בהם היו מעורבים הולכי רגל, בתקוה שכך ישמר גם בעתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('946019db-aee9-4385-9e6d-3c6ab66a9555','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה