מחאה כנגד שובו של הדיקן שהואשם בהטרדה מינית

$(function(){setImageBanner('4dc934ef-e2bc-4eb5-af75-e91b0528686f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בתחילת השבוע נודע כי פרופ' דיוויד ניומן, שהורשע בהטרדה מינית צפוי לשוב בשנת הלימודים הבאה לאוניברסיטת בן גוריון. כעת, סטודנטיות פעילות בארגון לוט"ם יוצאות במחאה כנגד שובו

בתחילת השבוע נודע כי פרופסור דיוויד ניומן, מי שהיה ראש הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון והורשע בשנת 2016 בהטרדה מינית של סטודנטית, צפוי לשוב וללמד בשנת הלימודים הקרובה.

נזכיר כי הסטודנטית שהתלוננה הייתה דוקטורנטית בפקולטה שבראשה עמד פרופ' ניומן ומדברי התלונה שהגישה עלה כי ניומן הטריד אותה מילולית כאשר הציע לה הצעות מיניות וכן פיזית כאשר נגע בה בניגוד לרצונה וחרף בקשותיה שיפסיק.

בתגובה לתלונת הסטודנטית הכחיש ניומן את המיוחס לו ואף אמר כי בכוונתו לתבוע את הסטודנטית בגין לשון הרע. אך כאמור לבסוף בית הדין הרשיע את ניומן. כעת, לאחר שלוש שנים נודע לסטודנטיות הלומדות באוניברסיטה כי ניומן צפוי לשוב ללמד בשנת הלימודים הבאה ולאור זאת החליטו לצאת במחאה כנגד חזרתו.

כמחאה על שובו של פרופ' ניומן, הוקם על ידי ארגון לוט"ם, היחידה למאבק בטרור מגדרי, דוכן הסברה בסמוך לשער הכניסה לאוניברסיטה. זאת על מנת לעורר את תשומת ליבן של הסטודנטיות לעתיד שהגיעו ליום הפתוח שהתקיים. 

פעילות לוט"ם מחתימות סטודנטיות צילום: ירדן בויטנר

כחלק מפעילות הדוכן הזמינו פעילות לוט"ם את הסטודנטיות לחתום על מסמך לפיו הן מודעות שלימודים באונ' בן גוריון יכולים לגרום לתוצאות לווי של הטרדה מינית.

לדברי פעילות לוט"ם: "פרופ' ניומן הורשע לפני שלוש שנים, אך מאז ועד היום עודנו מכחיש את העבירה בה הואשם ולא הועבר שיקום או טיפול במטרה להבטיח שהעבירה לא תקרה בשנית. לכן, אנחנו זועקות בקריאה - למה סטודנטיות וסטודנטים צריכים ללכת בפחד במסדרונות אחת האוניברסיטאות המובילות בארץ? מדוע הנהלת האוניברסיטה מחזירה פרופ' לכיתת לימוד בלי שעשתה את המאמץ לוודא שלא יטריד בשנית? לא נסכים שפרופסור שנמצא אשם ואינו מנסה לכפר על מעשיו יחזור כלאחר יד ללמד! ויותר חמור מכך לא נסכים שסטודנטיות וסטודנטים יבואו במגע עם מרצה שכזה!".

תגובתו של פרופסור דיוויד ניומן לנושא כפי שמסר לחדשות 13:

"במהלך שלוש שנים קבוצה קטנה של סטודנטים מנסים לייחס לי דברים שלא היו ולא נבראו. ממצאי הוועדות שבדקו את התלונה ציינו במפורש 'שלא היו כאן כפיה, ניצול מרות, איומים, אמירות מיניות וכדומה, ושאין כל סיבה לחשוב שהנתבע היה פוגע במתלוננת באופן כלשהו'. ועדת האוניברסיטה החליטה ב 2-1 שייתכן ואדם ברחוב היה יכול לפרש שתי אמירות (מתוך כמה אלפים במהלך שלוש שנים של עבודה תקינה והרמונית, כמעט יום יום,) כלא זהירים מספיק. זה כל הסיפור, ולכן האוניברסיטה לא בקשה להמשיך עם הנושא למורת רוחם של קבוצת סטודנטים המחפשים קרבן באקדמיה לפי הרוח של ימינו. בכלל לא היה כאן שום ענין של הוראה או קשר עם תלמידים בכיתה".

"צר לי שמפאת כללי הסודיות, האוניברסיטה לא מאפשרת אותי לפרסם את הממצאים ומסקנות הועדה במלואם, כפי שביקשתי מזמן, ועל זה הסטודנטים המוחים בונים כדי שהציבור לא יידע את האמת. בכל הענווה אני לא חושב שהיה דיקן שיותר דאג, קידם ועמד לצידם של הנשים בפקולטה - הן התלמידות והן המרצות. אין ספק שכל הפרסום השקרי הזה פוגע בתדמיתי לאחר שלושים שנות פעילות לטובת האוניברסיטה וציבור הסטודנטים. אני חוזר משבתון (המשולם על ידי האוניברסיטה) לקראת שנת הלימודים הקרובה, עם קורסים חדשים מעניינים ומרתקים באמתחתי, ואני מקווה שהרוחות יירגעו עד אז ושהציבור יוכל לקרוא את הממצאים ויגיעו למסקנות על בסיס העובדות לאמיתן. אני כמובן אהיה מוכן לשבת עם כל אחד כדי לשים את הדברים על השולחן, להודות על חוסר זהירות במידה והיה, ולחזור לעבודת הוראה ומחקר כמתבקש על ידי חוזה העסקה שלי עם האוניברסיטה". 

אוניברסיטת בן גוריון בנגב צילום: ארכיון

תגובת אוניברסיטת בן גוריון לנושא: 

"אוניברסיטת בן גוריון בנגב רואה חשיבות עליונה במיגור התופעה הבזויה של הטרדות מיניות ופועלת בטיפול קפדני, רציני ויסודי בבירור כל תלונה וכל אירוע שנודע לה אודותיו ושעניינו הטרדה מינית וזאת במטרה ברורה: אפס סובלנות להטרדות מיניות. גם בתלונה שהוגשה לפני למעלה מ-3 שנים כנגד דיקן מכהן, פעלה האוניברסיטה בהליך מוקפד ויסודי ומוצה עד תומו הדין המשמעתי.  האוניברסיטה הסתייעה בכוחות פנימיים וחיצוניים - מהטובים והמומחים שישנם ופעלה ללא פשרות".

"למניעת חזרתו של פרופ' ניומן לעבודה אין בסיס חוקי. פרופ' ניומן אינו חוזר לתפקיד ניהולי באוניברסיטה. האוניברסיטה מקפידה על יצירת סביבה בטוחה לכל ציבור הסטודנטים והסטודנטיות, ותמשיך לפעול בנחישות למיגור הטרדות מיניות". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d4bbe247-67df-4c4c-8826-d1519151f887','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה