מה יעלה בגורל מועצת נאות חובב?

$(function(){setImageBanner('a2c93b6d-79c4-4d39-8247-4f6bb2a316be','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

״אנו תומכים בשמירת העצמאות המוניציפאלית של נאות חובב״, כך הצהיר ד״ר רון תומר בפתח כנס ״שיתופיות יוצרת קיימות״ בנאות חובב. האמירה מגיעה על רקע תוכנית עיריית באר שבע לספח את המועצה לשטח השיפוט שלה ונוכח כניסתה של הממשלה החדשה.

קרדיט - griffin

כנס מקצועי התקיים השבוע במרכז המבקרים בנאות חובב, בשיתוף עם המועצה המקומית התעשייתית נאות חובב ומכללת שבירו ובהשתתפות התאחדות התעשיינים מרחב דרום. הכנס התמקד בסוגיות של קיימות ואיכות הסביבה נוכח האתגרים האקולוגיים עמם מתמודדות חברות ההייטק והתעשייה בדרום. ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, נשא דברים בפתח האירוע וניצל את הבמה להתייחס ליוזמת הסיפוח של נאות חובב לשטח שיפוטה של באר שבע. 

״אנו תומכים בשמירת העצמאות המוניציפאלית של נאות חובב״, אמר באירוע ד״ר תומר, ״המודל הייחודי של המועצה מוכיח את עצמו. נאות חובב היא מופת לפיתוח תעשייה בת קיימה, קידום כלכלה מעגלית ואיפוס טביעת רגל פחמנית. על כן, בייחוד לאור המקצוענות הגבוה שהתפתחה פה לאורך השנים ולאור הצרכים הייחודיים של התעשייה באזור שמשרתת את החוסן הלאומי של כולנו, ישנה חשיבות עצומה בשמירה על עצמאות המועצה ועלינו לא להסכים לאיחוד עם הרשויות האחרות באזור. בעוד בעולם מודל מסוג זה תופס תאוצה, בישראל אנו רואים מגמה הפוכה של דחיקת התעשייה על ידי מגורים. האיחוד המבוקש מסכן את המשך התעשייה באזור ואת העצמאות היצרנית שלנו״. 

ד"ר רון תומר. קרדיט - עזרא צדוק

בליבת העיסוק של המשך הכנס היו המאמצים של התעשייה בישראל לייצר כלכלה מעגלית יעילה ולייסד קהילה דרומית משתפת ידע של תעשייה מקיימת. כמו כן עסק הכנס בשילובה של החברה הבדואית בכלכלת הנגב ובמאמץ לשמירת איכות הסביבה באזור וכן נדונו סוגיות של קשרי קהילה. הכנס נערך במעמד ארז בדש, ראש מועצת נאות חובב, ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, פרופ׳ רז ילינק, סגן נשיא ודיקן למחקר ופיתוח באוניברסיטת בן גוריון בנגב, מנהלי אזורי תעשייה, מנהלי חברות תעשייה, ביניהם בכירי חברת ״אדמה״ שזכתה באות ״נאות חובב״ לשנת 2022, אנשי אקדמיה ונציגי ציבור.  

״כמעט 15,000 עובדים חסרים כיום בתעשייה בישראל״, הסבירה שדה אופיר לבאי הכנס, ״מסקר שערכה התאחדות התעשיינים עולה כי 83% ממחסור זה הוא מחסור בעובדים מקצועיים, הזקוקים להכשרה במקום העבודה טרם כניסתם לתפקיד. על מנת לנסות ולצמצם פער זה אנו בהתאחדות מובילים שורת צעדים ביניהם תוכנית שוברים למעסיקים להכשרות פנים-מפעליות בשיתוף עם שירות התעסוקה, שכבר הביאה לגיוסם של יותר מ-2,800 עובדים״. 

עוד סקרה שדה אופיר שורת תוכניות להתמודדות עם משבר התעסוקה ביניהן: ״תוכנית משותפת עם פורום ארגוני תעסוקת צעירים, מיזם משותף עם משרד העלייה והקליטה "תעשייה מעודדת עלייה" וכן השקנו את  OJT ISRAEL, מודל לאומי להכשרות ותעסוקה במקום העבודה. אתגרי שוק העבודה בעידן של אחרי הקורונה משמעותיים ואולם שילוב הכוחות של ממשלה, תעשייה ואקדמיה נותן תקווה״. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה