מה ביקש רוביק דנילוביץ' משרי הממשלה?



ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שיגר מכתב ישיר אל שרת החינוך ושר הבריאות בבקשה שנוגעת לכל תושבי הנגב, ובמידה ותצא לפועל - תשפיע על החיים של כולנו

רוביק דנילוביץ'. קרדיט - עיריית באר שבע

ראש העיר, רוביק דנילוביץ' פנה היום (שלישי) לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולשר הבריאות ניצן הורוביץ, בבקשה להכפיל את מספר הסטודנטים לרפואה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון ולקבוע יעד של 50% מהמתקבלים מקרב תושבות ותושבי הנגב.

במכתב מיוחד אשר נשלח ישירות אל השרים, מציין ראש העיר כי במדינת ישראל קיים מחסור חריף ברופאות וברופאים ובכוחות סיעוד מקצועיים אך המשבר עמוק יותר בנגב. כאשר המרכז הרפואי "סורוקה" הוא היחיד שמשרת את אוכלוסית הדרום ועד לשנת 2025 צפוי לעבור טלטלה כבדה, בעקבות יציאה מסיבית של עובדים לגימלאות.

"אני פונה אליכם הממונה על מערכת הבריאות והאחראית על המועצה להשכלה גבוהה, לפעול לאלתר בראייה לאומית- אסטרטגית ולקבל החלטה להכפיל את מספר הסטודנטיות והסטודנטים לרפואה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון ( מ- 120 ל- 240) ובמקביל, חשוב באותה מידה, לקבוע יעד ברור, במסגרתו 50% מהמתקבלות ומהמתקבלים לרפואה בבן גוריון, חייבים להיות מקרב תושבי הנגב" ציין דנילוביץ'.

התוכנית שתשאיר רופאים בדרום? הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. קרדיט: שרון טלרק לפני כחודש, סיפרנו לכם על התכנית הממשלתית "אילנות", שמטרתה לשמור את המוחות הרפואיים כאן בנגב ובבאר שבע. כאמור, תוכנית 'אילנות' הוקמה מתוך אחריות חברתית והחזון להצמיח עתודת מנהיגות רפואית שתביא לשיפור ניכר בתחומי הבריאות עבור תושבי הנגב. התוכנית תכשיר צעירים בני המקום או בעלי זיקה משמעותית לפריפריה. תוכנית 'אילנות' למנהיגות רפואית פועלת לצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז ועתידה לשנות את פני העתיד הרפואי בנגב ובגליל. בימים אלה נפתחה ההרשמה למחזור א' של התוכנית מטעם הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומשרד הבריאות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה