ללא רחמים: קבלן מצבות סחט כספים ממשפחות אבלות בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('ca4e7fed-27a5-4596-98c7-4ee16f06b0f6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כתב אישום הוגש אמש כנגד משה בנימין, קבלן מצבות מבאר שבע ששיחד עובד 'חברה קדישא' בתמורה לקבלת פרטי נפטרים עוד טרם מועד הלוויה

משה בנימין. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

כשלושה חודשים לאחר שנעצר, פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד תושב באר שבע משה בנימין בן ה-57, בגין עבירות שוחד. זאת לאחר, שבנימין, שמשמש כקבלן מצבות, נתן שוחד לעובד המועצה הדתית בתמורה לקבלת פרטי נפטרים עוד טרם מועד הלוויה.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד דניאל גלעד, הנאשם הינו קבלן מצבות אשר במהלך שנת 2020, פנה אל עובד המועצה הדתית בב"ש ועובד ב'חברה קדישא', והציע לו תשלום כספי בסך של 500 ₪ בשבוע תמורת להעברת פרטי נפטרים במועד קבלתם ב'חברה קדישא'. במשך יותר משנתיים העביר עובד המועצה לנאשם את פרטיהם של נפטרים. (לדוגמא במהלך חודש אוגוסט האחרון העביר עובד המועצה פרטים של מאות נפטרים). בתמורה לקבלת הפרטים שילם בנימין לפחות 50,000 ₪.

מהפרקליטות טוענים, כי בנימין ניצל את פרטי הנפטרים לצורך פנייה למשפחותיהם וקידום עסקיו, וכן על מנת להשיג יתרון על קבלני מצבות אחרים, כך שהיה יוצר קשר עם משפחות הנפטרים בסמוך לקבורה, ולעיתים אף לפניה. בנוסף, במהלך אוקטובר 2021 הרשות להגנת הצרכן הוציאה צו מינהלי לבנימין המחייב אותו שלא לפנות למשפחות הנפטרים מיום המוות ועד לאחר תום ימי השבעה. למרות האמור הפר בנימין את הצו ופנה למשפחות האבלות טרם סיום ימי השבעה, תוך שלעיתים טוען טענות שאינן אמת על מנת להשפיע על האבלים.

בית העלמין בבאר שבע. קרדיט - ארכיון

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך ספטמבר 2022 ניתנה החלטת בית המשפט על פיה נאסר על בנימין לעסוק בהקמת מצבות במשך 180 יום. שבועות מספר לאחר מתן החלטה זו, המשיך בנימין לעסוק בהקמת מצבות, ואף לסייע לקרובי משפחתו להקים חברה העוסקת בתחום ואף פנה במסגרתה לצרכנים. כאשר הגיעו השוטרים לדירתו לצורך ביצוע צו חיפוש, ברח בנימין מהבית ונתפס מספר ימים לאחר מכן.

בבקשת המעצר על תום ההליכים ציין עו"ד גלעד כי :"המשיב ניצל את הקרובים אליו, ופגע במשפחות אבלות בשעתם הקשה. במקרה זה יש אינטרס ציבורי מובהק למנוע מהמשיב כל פנייה לאבלים." עוד צוין בבקשה כי: "... בעבירות דנן יש פגיעה ממשית בערכים חברתיים חשובים ביותר כגון – כבוד המת, הגנה על הפרט המוחלש, ניקיון כפי עבדי ציבור והגנה על הצרכן."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה